جست و جو میان مطالب سایت
جستوجو میان سوالات متداول
- همه
- اعتبار سنجی
- اعتبار وام
- ام بازار
- ام بیمه
- ام رسالت
- پیشخوان
- حساب جاری
- سپرده
- سفته الکترونیک
- عضویت
- کارت
- همراه بانک
- وی بانک
- وام قرض الحسنه
- وام سایر
- سایر
- حق عضویت
- انتقال پل
- انتقال ساتنا پایا
- انتقال سپرده
- حقوقی
- تمکن مالی
- چک ثبت
- چک استعلام
- چک سوء اثر
- چک بانکی
- چک دیجیتال
- پرداخت قسط
صورت سوالات متداول
- حمید رضا
- اگر چک الکترنیک برگه بشود و برگشت بخورد برای پاس کردن آن چه کار باید کرد؟
- شماره پشتیبانی پست تمکن مالی چیست؟
- فایل مستندات شغلی جهت بارگذاری در سامانه باید دارای چه مشخصاتی باشد؟
- متقاضی چگونه میتواند درخواست خود را اصلاح کند؟
- منظور از بهبود دهنده اعتباری چیست؟
- آیا متعهد باید کارمند بخش دولتی باشد؟ گواهی کسر از حقوق الزامی است؟
- منظور از میزان توان بازپرداخت چیست؟
- منظور از سقف تعهد چیست؟
- نتیجه اعتبار سنجی شامل چه چیزهایی است؟
- در چه صورت نتیجه اعتبارسنجی مورد قبول واقع نمیشود؟
- محدودیت سنی برای ثبت نام در سامانه مرآت وجود دارد؟
- ارائه سوابق بیمه از سوی متقاضی الزامی است؟
- برای ثبت اطلاعات در سامانه، باید چه مدارکی ارائه نمود؟
- مدارک ضروری برای صاحبین مشاغل آزاد چیست؟
- آیا با شماره موبایل اشخاص دیگر میتوان برای ثبت نام در سامانه ثبت نام استفاده نمود؟
- از سامانه مرآت برای وامدهی کدام بانکها استفاده میشود؟
- برای اعتبار سنجی چه اطلاعاتی از بانک گرفته میشود؟
- آیا برای اعتبارسنجی افراد و یا رتبه بندی اعتباری اشخاص حقوقی، فقط از اطلاعات بانکها استفاده میشود؟
- سامانه اعتبار سنجی مرآت چیست و چه خدمتی ارائه میدهد؟
- آیا محدودیتی در درخواست اعتبارسنجی وجود دارد؟
- چه چیزهایی در نتیجه اعتبارسنجی موثر است؟
- اعتبار سنجی چند روز زمان میبرد؟
- امکان ثبت چک در وجه بانک دیگری و نقد شوندگی آن وجود دارد؟
- برای مبالغ بالای ۴۰۰ میلیون تومان آیا باید سندی ارائه بشه؟
- امکان هک شدن گوشی و امضای دیجیتال وجود دارد؟
- مسیر برگشت زدن و اقدامات حقوقی در خصوص چک چیست؟
- امکان دسته چک دیجیتال برای حسابهای حقوقی هم فراهم است؟
- آیا امکان رد کردن چک به هر علت توسط گیرنده هست؟ مثلا مغایرت مبلغ یا تاریخ با تاریخ مد نظر؟
- چگونه میتوان زمانی که چک دیجیتال صادر میشه در سامانهها (موبایل بانک یا وی بانک) از چکهای صادرشده گزارش گرفت؟
- آیا دریافتکننده چک باید برنامه هامون را نصب کند ؟
- برای ابطال چک دیجیتال چه کار باید کرد؟
- گواهی عدم پرداخت چک دیجیتال چطور صادر میشود؟
- برای رفع سو اثر چکهای الکترونیک چه اقداماتی باید انجام داد؟
- نحوه درخواست معرفی وام /صدور دسته چک توسط حسابهای حقوقی/ مشترک چگونه است ؟
- نحوه راهنمایی اعضایی که حسابشان هک شده است
- مسدودی کارت بانکی در لحظه به دلیل سو استفاده از کارت بانکی چگونه انجام شود ؟
- چگونه شماره تلفن همراه را در سیستم بانکی تغییر دهم؟
- چگونه آدرس خود را در سیستم بانکی تغییر دهم؟
- چگونه میتوانم شغل خود را اصلاح و تغییر دهم؟
- چگونه سقف انتقال وجه بین بانکی و داخلی درهمراهبانک/وی بانک را تغییر دهم؟
- گزارش درخواستهای من در پیشخوان مجازی رسالت برای چیست؟
- چگونه می توانم مشخصات هویتی سپرده را در پیشخوان مجازی رسالت تغییر دهم؟
- چگونه در پیشخوان مجازی رسالت نماینده معرفی کنیم؟
- چگونه در پیشخوانمجازی رسالت نمایندگی را لغو کنیم؟
- چگونه میتوان در پیشخوان مجازی رسالت کیف پول را فعال و شارژ کرد؟
- چگونه میتوانم در پیشخوان مجازی رسالت موجودی کیف پول را برداشت کنم؟
- سقف انتقال وجه در سامانه پیشخوان مجازی رسالت چگونه تغییر میکند؟
- چگونه شارژ کیف پول را در پیشخوان مجازی رسالت به کیف پول شخص دیگری منتقل کنیم؟
- چگونه میتوانم معدل موجودی حساب را دریافت کنم؟
- تنظیم ارسال پیامک دریافتی، چگونه امکانپذیر است؟
- برای مسدودی و رفع مسدودی سپرده چه اقدامی باید انجام داد؟
- برای دریافت گواهی تمکن مالی چه اقدامی باید انجام داد؟
- چگونه باید برداشت خودکار اقساط وام را فعال کرد؟
- چگونه باید سپرده مازاد را بست؟
- چگونه سپرده متصل به کارت را میتوان تغییر داد؟
- چگونه میتوانم کارت مجازی در یافت کنم؟
- نحوه دریافت رمز اول/دوم کارت نقدی چگونه است؟
- چگونه میتوانیم کارت نقدی را رفع مسدود کنیم؟
- نحوه دریافت صورتحساب سپرده چگونه است؟
- رفع مسدودی رمز پویا چگونه انجام میشود؟
- ساتنا برای بالای دویست میلیون تومان
- درخواست دسته چک چگونه است؟
- اصلاح اقساط پرداختی چگونه انجام میشود؟
- مشاهده گزارش معرفی وام از چه طریقی انجامپذیر است؟
- چگونه از میزان اعتبار وام(امتیاز) در حسابم اطلاع پیدا کنم؟
- نحوه معرفی وام چگونه است؟
- چگونه رمز همراه بانک/وی بانک و تلفنبانک را دریافت کنم؟
- چگونه از چک رفع سوءاثر کنم؟
- فرایند دریافت وام قرضالحسنه ازدواج/فرزند را شرح دهید.
- شرایط دریافت وام قرضالحسنه فرزند چگونه است؟
- چگونه میتوانم اقساط دیگران را پرداخت کنم؟
- نحوه بروزرسانی حق عضویت در فرایند درخواست وام قرض الحسنه بدون کارمزد؟
- کیف پول چگونه فعال میشود؟
- فرآیند دریافت وام
- چگونه باید سفته الکترونیک تهیه کنیم؟
- ویرایش آدرس در ام رسالت چطور انجام میشود؟
- کَش لِس چیست؟
- نام کاربری سامانه ام رسالت چیست؟
- پین پد (pin pad) چیست؟
- نام کاربری ام رسالت را چگونه تغییر بدهم؟
- پل چیست؟
- مشاهده اطلاعات هسته اعتماد اجتماعی و افزودن عضو و توان پرداخت چگونه امکانپذیر است؟
- اجازه دسترسی به دوربین و میکروفون در مرورگر کروم (Chrome) چگونه است؟
- پاک کردن کش (حافظه پنهان) مرورگر کروم چگونه انجام میشود؟
- سقف پرداخت قبضهای ویژه چقدر است؟
- شرایط دریافت دستگاه کارتخوان را بیان کنید.
- از کجا میتوانم متوجه شوم که خودپردازهای بانک قرضالحسنه رسالت در چه مکانهایی هستند؟
- قابلیتهای دستگاه کارتخوان (pos) چیست؟
- انتقال وجه از حسابهای حقوقی به صورت غیرحضوری چگونه صورت میپذیرد؟
- درخواست دستگاه کارتخوان(pos) چگونه انجام میشود؟
- شماره تلفنبانک قرضالحسنه رسالت چند است؟
- ابطال چکهای بانکی (تضمینی) چگونه انجام میشود؟
- سقف انتقال وجه پل به صورت حضوری چقدر است؟
- آیا با دیدن شماره حساب و شماره شبا و داشتن آنها توسط اشخاص دیگر، برداشت از حساب، امکانپذیر است؟
- نرخ وام ازدواج برای سال 1403 چقدر است؟
- نرخ وام فرزند برای سال 1403 چقدر است؟
- شرایط دریافت وام معرفیشدگان از صندوق اعتباری هنر چگونه است؟
- نحوه دریافت وام قرضالحسنه ازدواج توسط اعضای صندوق اعتباری هنر چگونه است؟
- برای دریافت وام اشتغالزایی کمیته امداد و سازمان بهزیستی چه اقدامی باید انجام دهم؟
- شرایط دریافت وام، برای معرفیشدگان نمایندگان مجلس شورای اسلامی چگونه است؟
- شرایط دریافت وام برای معرفیشدگان مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری چگونه است؟
- وضعیت تطبیق مدارک وام فرزند/ازدواج چگونه است؟
- نحوه دریافت وام قرض الحسنه (ازدواج / فرزند)
- دوره تنفس وام فرزند چند ماه میباشد؟
- شرایط نرخ باروری جهت دریافت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به چه صورت است؟
- جهت دریافت وام (ازدواج و شهریه) دانشگاه آزاد چه اقداماتی باید انجام شود؟
- در صورت عدم تایید مدارک وام فرزند /ازدواج و ثبت عدم تطبیق توسط متصدی چه اقدامی باید انجام داد؟
- در صورت عدم تایید درخواست تطبیق مدارک ازدواج/فرزند متصدی ،توسط عملیات بانکی چه اقدامی باید انجام داد؟
- بعد از افتتاح حساب، چه زمانی میتوانم وام در یافت نمایم؟
- آیا میتوان بیشتر از توان باز پرداخت، درخواست وام ثبت نمود؟
- در صورت تاخیر در پرداخت اقساط وام، چقدر باید جریمه دیرکرد (وجه التزام) پرداخت کنم؟
- درخواست وام من به دلیل «عدم پوشش نتیجه اعتبارسنجی» رد شده است. چگونه مشکل را برطرف کنم؟
- آیا سقف تعهد ضامن (متعهد) باید به اندازه مبلغ سفته، خریداری شده باشد؟
- آیا میتوان ۲ درخواست وام همزمان در یک روز ثبت نمود؟
- درخواست وام من به دلیل «بدهی بانکی» رد شده است. چه باید کرد؟
- در صورت داشتن وام در جریان، برای دریافت وام جدید، آیا میتوان مجددا اقدام به دریافت وام نمود؟
- وام قرض الحسنه ممکن است به چه دلایلی رد شود؟
- نقش کارت پایان خدمت هوشمند متقاصی/متعهد جهت دریافت وام چیست؟
- ثبت درخواست وام قرضالحسنه بدون کارمزد چگونه است؟
- درخواست مجدد وام چگونه انجام میشود؟
- نکات مهم پیش از درخواست وام قرضالحسنه چیست؟
- مشاهده اقساط وام و پرونده وامها از چه طریقی انجام میشود؟
- خطا در درخواست وام قرضالحسنه بدون کارمزد چگونه رفع گردد؟
- شرایط متعهد (ضامن) چه مواردی است؟
- لغو درخواست وام چگونه انجام میشود؟
- در هنگام مشاهده وضعیت در حال بررسی درخواست وام قرضالحسنه چه اقدامی را باید انجام دهم؟
- چندبار حق عضویت باید پرداخت کرد؟
- چگونه حق عضویت، عودت داده میشود؟
- خطای ام حسام در مورد پرداخت حق عضویت بیشتر از یک بار چگونه رفع گردد؟
- مبلغ پیشنهاد شده در وام قرضالحسنه بدون کارمزد، قابل ویرایش است؟
- هنگامی که با پیام درخواست وام باز است مواجه میشوم چه اقدامی باید انجام دهم؟
- چرا مبلغ پیشنهادی در وام قرضالحسنه بدون کارمزد، کمتر از اعتبار حساب، نمایش داده میشود؟
- استعلام معوقات بانکی به چه شکلی صورت میگیرد؟
- مشاهده وضعیت درخواست وام از چه طریقی انجام میشود؟
- در هنگام ثبت درخواست وام بدون کارمزد با خطا مواجه می شوم، علت چیست؟
- درخواست وامی که دادم رد شده است، از کجا می توانم دلیل آن را بفهمم؟
- بیمه عمر برای چیست ؟
- آیا درخواست معرفی وام، محدودیت دارد؟
- زمان واریز وام چه مواقعی است؟
- آیا در وی بانک میتوان تأیید و انتقال چک را انجام داد؟
- آیا در وی بانک میتوان چک را ثبت نمود؟
- چگونه از طریق وی بانک، اقساط خود را پرداخت نماییم؟
- نمایش گردش حساب در وی بانک برای بازه زمانی چند ساله امکانپذیر است؟
- آیا انتقال وجه پل از وی بانک، امکانپذیر میباشد؟
- آیا میتوان از وی بانک، حساب خود را مسدود نمود؟
- چگونه در وی بانک میتوان لیست وامهای خود را مشاهده نمود؟
- چگونه میتوان شماره کارتهای مقصدی که در وی بانک ذخیره شده است را حذف نمود؟
- آیا میتوان در وی بانک از گردش حساب، فایل پی دی اف دریافت نمود؟
- آیا میتوان تاریخ انقضای کارت را در وی بانک دید؟
- آیا میتوان در وی بانک، گردش حساب خود را به صورت فقط واریز یا برداشت مشاهده نمود؟
- آیا میتوان در وی بانک، شارژ، خریداری نمود؟
- آیا میتوان cvv2 کارت را در وی بانک دید؟
- آیا انتقال وجه مستمر از وی بانک، انجام میشود؟
- چرا اجرای درخواست پایا در مدیریت کارتابل مشترک، فعال نمیباشد؟
- جهت انجام انتقال وجه گروهی یا پایای گروهی، چگونه فایل را آماده نمایم؟
- آیا در وی بانک، اطلاعات کارت، قابل ذخیره شدن میباشد؟
- چرا در پایای گروهی، فایل، پذیرش نمیشود؟
- آیا برای ورود به همراهبانک تحت وب، نام کاربری و رمز عبور، لازم میباشد؟
- چرا در هنگام ورود به وی بانک، بعد از وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور، با خطای «این روش شناسایی برای کاربر معتبر نمیباشد» مواجه میشوم؟
- آیا با گوشی اندروید نیز میتوان از همراهبانک تحت وب استفاده نمود؟
- برای مشاهده صورتحساب در وی بانک، چه مراحلی باید طی شود؟
- آدرس اینترنتی همراهبانک تحت وب چیست؟
- انتقال وجه گروهی چگونه انجام میشود؟
- دریافت گردش تراکنشهای انجام شده توسط کارت در همراهبانک چگونه انجام میشود؟
- درخواست پایای مستمر چگونه انجام میشود؟
- چنانچه گوشی ios داشته باشم چگونه همراهبانک را نصب نمایم؟
- مشاهده شماره شبا چگونه امکانپذیر است؟
- مشاهده وضعیت سند انتقال وجه (سپرده یا کارت) در همراهبانک چگونه است؟
- چگونه میتوان در همراهبانک اطلاعات کارتها یا سپردههای مقصد را حذف نمود؟
- آیا با اثر انگشت میتوان وارد همراهبانک شد؟
- آیا میتوان از همراهبانک، گردش کارت خود را دریافت نمود؟
- چگونه کارت خود را در همراهبانک حذف نمایم؟
- چگونه میتوان محدودیت اعمال شده بر روی کارت بانکی خود را در همراهبانک حذف نمود؟
- چگونه میتوان در همراهبانک رمز عبور خود را تغییر داد؟
- بعد از نصب همراهبانک، کارت بانکی خود را چگونه میتوان ثبت نمود؟
- چگونه در همراهبانک میتوان شارژ خرید؟
- چگونه میتوان در همراهبانک، انتقال وجه مستمر یا پایا و ساتنای مستمر، ثبت نمود؟
- چگونه میتوان اطلاعات تاریخ انقضا و cvv2 کارت بانکی خود را در همراهبانک ویرایش نمود؟
- سقف انتقال وجه پل از طریق همراهبانک چقدر میباشد؟
- چگونه میتوان درخواست انتقال وجه مستمر یا پایای مستمر و ساتنای مستمر را در وی بانک، لغو نمود؟
- چگونه در همراهبانک میتوان به حساب رسالت اشخاص دیگر، انتقال وجه انجام داد؟
- پایا و ساتنای گروهی و انتقال وجه گروهی را از کجا میتوانم انجام دهم؟
- چگونه از طریق همراه بانک انتقال وجه از طریق پل انجام دهیم؟
- ساتنا/پایا، برای مبالغ کمتر از دویست میلیون تومان به چه شکلی انجام میشود؟
- چگونه از طریق همراه بانک از طریق پایا یا ساتنا انتقال وجه انجام دهم؟
- نصب اپلیکیشن همراهبانک را شرح دهید.
- چرا پس از ورود به همراهبانک، منوی سپرده و تسهیلات در همراهبانک، خاموش میباشد؟
- مشاهده کد شارژ در همراهبانک چگونه امکانپذیر است؟
- آیا میتوان گردش حساب خود در همراهبانک را به صورت فایل pdf دریافت نمود؟
- نام کاربری همراهبانک/وی بانک چیست؟
- از طرف بانک، پیامی مبنی بر فرارسیدن تاریخ انقضای کارت دریافت کردهام. باید چه کاری انجام دهم؟
- اگر کارت، منقضی شد، چگونه اقدام به صدور کارت کنیم؟
- پیگیری ارسال درخواست کارت المثنی در سامانه پیشخوان مجازی رسالت
- سقف کارت به کارت چقدر است؟
- چگونه برای فرد زیر سن 18 سال درخواست کارت دهیم؟
- حداکثر میزان تراکنش با کارت در طول روز از طریق دستگاه کارتخوان چه مبلغی میباشد؟
- تغییر نوع رمز دوم کارت چگونه انجام میشود؟
- نحوه صدور کارت برای سپردههای مشترک چگونه است؟
- چگونه میتوانم رمز اول یا دوم کارت را تغییر بدهم؟
- آیا از وی بانک میتوان کارت بانکی خود را رفع مسدودی نمود؟
- چگونه میتوانم کارت مجازی در یافت کنم؟
- بعد از انجام عضویت و افتتاح حساب، کارت به دستم نرسیده است. آیا میتوانم جهت دریافت کارت، به صورت حضوری اقدام نمایم؟
- کارمزد صدور کارت چقدر میباشد؟
- آیا میتوان کارت بانکی خود را از وی بانک مسدود نمود؟
- شخص از چه سنی میتواند افتتاح حساب پسانداز قرضالحسنه را انجام دهد؟
- افتتاح حساب حقوقی به چه صورتی میباشد؟
- در هنگام افتتاح حساب جهت گرفتن عکس و فیلم سلفی، چرا دوربین برایم باز نمیشود؟
- برداشت از حساب پسانداز قرضالحسنه توسط خود شخص، از چه سنی امکانپذیر میباشد؟
- در صورت اشتباه در ثبت نام و اشتباه بارگذاری مدارک، آیا امکان ویرایش، وجود دارد؟
- افتتاح حساب مشترک به چه صورتی میباشد؟
- رفع نقص درخواست عضویت در سامانه ام رسالت چه فرایندی باید طی شود؟
- دریافت کارت پس از تکمیل درخواست عضویت چگونه است؟
- در هنگام (عضویت در ام رسالت) افتتاح حساب، چه کانونی را باید انتخاب نمود؟
- افتتاح حساب بعد از ثبت عضویت چگونه انجام میشود؟
- مشاهده درخواست عضویت از چه طریقی امکانپذیر است؟
- تکمیل احراز هویت
- هزینه عضویت و افتتاح حساب چقدر است؟
- ثبت درخواست عضویت در ام رسالت را توضیح دهید.
- رفع نقص رسید با کارت ملی جدید
- چگونه با رسید کارت ملی درخواست عضویت بدهیم؟
- احراز هویت در هنگام تحویل کارت بانکی چگونه انجام میشود؟
- رفع نقص عکس پشت کارت ملی
- نحوه گرفتن فیلم سلفی
- چگونه باید از شناسه خزانهداری سفته الکترونیک اطلاع پیدا کنیم؟
- آیا فقط برای یک سپرده میتوان درخواست صورت حساب فارسی /لاتین نمود؟
- ضامن چگونه باید سفته الکترونیک تهیه کند؟
- جهت خرید سفته الکترونیک می بایست حساب بانکی افتتاح نمود؟
- برای گرفتن وام قرضالحسنه چه میزان باید سفته تهیه کنیم؟
- افتتاح بیش از یک حساب، چگونه انجام میشود؟
- چرا در قسمت صدور دسته چک، شماره حساب، نمایش داده نمیشود؟
- چگونه دریافت کنندگان چک در همراه بانک را استعلام کنیم؟
- آیا چکهای صیادی رنگ بنفش، قابلیت پشتنویسی دارند؟
- چکم را گم کردهام. چه کاری باید انجام دهم؟
- برای ارسال لاشه چک جهت رفع سوءاثر چک برگشتی و همچنین جهت ابطال چکهای صیادی ثبت شده و تایید شده در سامانه صیاد، الزاما باید ذینفع، چک را به صادرکننده انتقال دهد؟
- آیا جهت شکایت در مراجع قانونی، گواهی عدم پرداخت وجه چک باید ارائه گردد؟
- آیا حساب جاری، مالیات دارد؟
- از کجا میتوانم چکم را تایید یا انتقال بدهم؟
- ۱/۴۴۰ تومان از حسابم بابت چک، کسر شده است. این مبلغ، بابت چیست؟
- بعد از سوءاثر چکهای برگشتی، چه مدتی زمان میبرد که مبالغ مسدودی حسابهایم آزاد شوند؟
- چکهایی که چکاوک میشوند در چه زمانی به حسابم واریز میگردند؟
- چگونه از وضعیت اعتباری صادرکننده چک مطلع شویم؟
- در روز مجاز هستم چه تعداد چک و به چه مبلغی، ثبت نمایم؟
- لغو ثبت چک تا چه زمانی امکانپذیر میباشد؟
- چگونه مطلع شوم چکم را در وجه چه کسی ثبت نمودهام؟
- ذینفع چک چگونه میتواند از وضعیت برگ چک دریافتی، استعلام بگیرد؟
- چک را به اشتباه برای کد ملی کسی ثبت نمودهام که وی را نمیشناسم. چگونه ثبت چک را لغو نمایم؟
- چکم را اشتباه ثبت نمودهام، چگونه مجدد از ابتدا ثبت نمایم؟
- شرایط دریافت دسته چک چیست؟
- در ثبت چک با خطای «هیچ دریافتکننده و هیچ امضاکنندهای یافت نشد» مواجه شدم چه باید کرد؟
- محرومیتهای کسی که چک برگشتی دارد چیست؟
- چک برگشتی بعد از وصول (نقد شدن) چگونه سو اثر شود؟
- آیا مسدودی مبالغ چکهای برگشتی به حساب ذینفع واریز میگردد؟
- چه زمان بعد از برگشت چک، حسابهای من (و به چه میزان) مسدود میشود؟
- هزینه رفع سوء اثر چک برگشتی چقدر است؟
- هزینه صدور گواهی عدم پرداخت وجه چک چقدر است؟
- چکهای صیادی چه مشخصهای دارند؟
- چک بانکی (تضمینی) چیست؟
- ثبت چک در بانک قرضالحسنه رسالت، از چه طریقی انجام میشود؟
- برای ثبت چک دیجیتال، چه مراحلی را طی نمایم؟
- برای نقد کردن چک دیجیتال، چه فرایندی لازم است؟
- درخواست صدور دسته چک دیجیتال چگونه انجام میشود؟
- استعلام وضعیت چک توسط صادرکننده چگونه است؟
- فعالسازی چک دیجیتال (چکاد) چه فرایندی دارد؟
- ترتیب مسدود شدن وجوه صادرکننده چک برگشتی به اندازه کسری مبلغ چک، چگونه است؟
- ابطال چکهای عادی چگونه صورت میپذیرد؟
- دلایل برگشت چک چیست؟
- نحوه رفع سوءاثر چکهای برگشتی چگونه است؟
- سامانه چکاوک چیست؟
- ابطال چک در شرایط فوت صادرکننده چک، پس از ثبت در سامانه صیاد، چگونه است؟
- نحوه تایید چکهای برگشتی و دریافت وجه چک در شرایط فوت چه مراحلی دارد؟
- انتقال چک جهت ابطال چگونه انجام میشود؟
- لغو چک ثبت شده از سمت صادر کننده، چگونه صورت میپذیرد؟
- مشاهده چکهای برگشتی در همراهبانک چگونه امکانپذیر است؟
- بعد از لغو ثبت چک،کی وضعیت چک سفید میشود؟
- چگونه در همراه بانک وضعیت چک را استعلام کنیم؟
- چگونه در همراه بانک زنجیره استعلام چک را استعلام کنیم؟
- چگونه در همراه بانک چک را به فرد دیگری انتقال دهیم؟
- نحوه افتتاح حساب جاری چگونه است؟
- چگونه از ثبت درخواست در پیشخوان مجازی رسالت یا پیگیری وضعیت آن مطلع شویم؟
- آیا میتوان آدرسهای مازاد را در پیشخوان مجازی رسالت حذف نمود؟
- آیا برای مسدود کردن حساب دیگران، میشود از طریق پیشخوان مجازی رسالت اقدام نمود؟
- من هنوز عضو بانک قرضالحسنه رسالت نشدهام. آیا میتوانم از خدمات پیشخوان مجازی رسالت استفاده نمایم؟
- نحوه ثبت درخواست رسالتکارت بانکی و یا المثنی چگونه است؟
- آیا برای حسابهای راکد هم گواهی تمکن مالی صادر میگردد؟
- آیا برای حسابهایی که از سوی قوه قضاییه مسدود شدهاند میتوان گواهی تمکن مالی دریافت نمود؟
- آیا فقط برای یک سپرده میشود گواهی تمکن دریافت نمود؟
- در هنگام ثبت درخواست گواهی تمکن مالی، پول در حسابم به میزان هزینه صدور و ارسال، موجود نیست. آیا گواهی تمکن صادر میشود؟
- چگونه باید به پیشخوان مجازی رسالت وارد شوم؟
- شمارههای پشتیبانی پست تمکن مالی/ صورتحساب چیست؟
- اگر رمز ام رسالت را فراموش کنیم، چه کاری باید انجام دهیم؟
- چگونه اعتبار امحسام را اهدا کنم؟
- هنگامی که با خطای درگاه امحسام مواجه میشوم چه اقدامی باید انجام دهم؟
- مشاهده اطلاعات حساب بانکی در ام رسالت از چه طریقی امکان دارد؟
- چگونه امکان عودت مبلغ ام حسام انجام میشود؟
- مشاهده شماره حساب و شماره شبا از ام رسالت چگونه امکانپذیر است؟
- انتقال اعتبار از ام حسام به حساب قرض الحسنه چگونه انجام میشود؟
- ام رسالت برای چیست؟
- راهنمای سامانه ام بیمه را ارسال نمایید.
- خرید بیمهنامه از ام بیمه چگونه است؟
- پیگیری صدور بیمهنامهها چگونه است؟
- خرید از بازار اعضا (ام بازار) چگونه انجام میشود؟
- نحوه بهروزرسانی پروفایل ام رسالت را شرح دهید.
- پیگیری محصولات خریداری شده در ام بازار چگونه انجام میشود؟
- اطلاع از تماس و مشخصات عرضهکننده ام بازار چگونه است؟
- نحوه ثبت درخواست اعتبارسنجی انفرادی در سامانه آی مرآت را توضیح دهید.
- چگونه از میزان اعتبار وام در حسابم اطلاع پیدا کنم؟
- آیا متعهد (ضامن) نیز باید اعتبارسنجی انجام دهد؟
- باقیمانده سقف تعهد در پرونده اعتبارسنجی به چه معنایی است؟
- سقف تعهد در پرونده اعتبارسنجی به چه معنی است؟
- توان باز پرداخت در پرونده اعتبارسنجی به چه معناست؟
- پرونده اعتبارسنجی چقدر اعتبار دارد؟
- چرا درخواست اعتبارسنجی با نتیجه اعتبارسنجی نامتناسب رد شده است؟
- به چه دلیل با این پیام مواجه شدهام که درخواست اعتبارسنجی ردشده است؟
- در صورت رد درخواست وام به دلیل «عدم وجود نتیجه اعتبارسنجی»، در صورت انجام اعتبارسنجی و خرید سفتههای الکترونیک، چه باید کرد؟
- ضمانت با پرونده اعتبارسنجی انفرادی آی مرآت/گروهی اُمرآت چگونه انجام میشود؟
- شماره پشتیبانی مرآت/آیکاپ ؟
- در پرونده اعتبارسنجی چه اطلاعاتی قابل مشاهده میباشد؟
- هزینه اعتبارسنجی مرآت چقدر است؟
- وامگیرنده و ضامن چگونه باید اعتبارسنجی کنند؟
- همه
- اعتبار سنجی
- اعتبار وام
- ام بازار
- ام بیمه
- ام رسالت
- پیشخوان
- حساب جاری
- سپرده
- سفته الکترونیک
- عضویت
- کارت
- همراه بانک
- وی بانک
- وام قرض الحسنه
- وام سایر
- سایر
- حق عضویت
- انتقال پل
- انتقال ساتنا پایا
- انتقال سپرده
- حقوقی
- تمکن مالی
- چک ثبت
- چک استعلام
- چک سوء اثر
- چک بانکی
- چک دیجیتال
- پرداخت قسط
- عدم امکان افتتاح حساب در همه بانکها
- عدم دریافت کارت بانکی و المثنی
- عدم دریافت تسهیلات
- عدم دریافت دسته چک عدم توانایی ثبت چک
- عدم دریافت ضمانتنامههای ارزی و ریالی در بانکهای تجاری
- مسدودی مبالغ حسابهای صاحب حساب به اندازه کسری چکهای برگشتی
۲۴ ساعت بعد از وصول، سوء اثر شده و از سیستم بانک مرکزی، به صورت اتومات، پاک میشود.
خیر؛ تنها برای حفظ منافع ذینفع، مسدود میگردد و واریز آن تنها با حکم قضایی امکان پذیر میباشد.
چنانچه تا ۲۴ ساعت بعد از برگشت چک، کسری چک در حساب تامین نشود و وصول نگردد، به اندازه کسری چک، در حسابها مسدود میشود.
هزینه برای هر برگ چک ۱۴/۴۰۰ تومان میباشد.
۱۴/۴۰۰ تومان
مشخصه اصلی مهم آنها بنفش بودن رنگ آنها و درج شناسه 16 رقمی صیادی چک در قسمت بالایی سمت چپ چک است. علاوه بر این، در قسمت پایین چک، سمت چپ، عبارت کارسازی این چک منوط به ثبت صدور و انتقال در سامانه صیاد میباشد، قید شده است و به هیچ عنوان در وجه حامل، صادر نمیشوند.
چک بانکی یا تضمینی، چکی است که به نام گیرنده صادر شده و قابل ظهرنویسی و انتقال به شخص دیگری نمیباشد و تنها گیرنده میتواند آن را وصول نماید. نام و نام خانوادگی و کد ملی و شماره شبای گیرنده و بابت چک، روی برگ چک درج میگردد.
ثبت چک از روشهای زیر امکانپذیر است:
راهنمای سریع مراحل: همراهبانک > سایر > مدیریت چک > ثبت چک
سامانه مدیریت چک صیاد در وی بانک به آدرس vbank.rqb.ir؛ همراهبانک رسالت؛
ثبت چک در همراهبانک: وارد همراهبانک رسالت شوید و از فهرست (منو) سایر، گزینه مدیریت چک و سپس ثبت چک را انتخاب کنید. در مرحله بعد، با درج شناسه یا اسکن شناسه چک، شماره چک نمایش داده میشود. سپس مبلغ چک و تاریخ سررسید چک را مشخص کنید. بابت و شرح چک را تعیین، سپس بر روی گزینه ادامه، کلیک کنید. در مرحله بعد، با انتخاب نوع کد شناسایی و درج کد ملی، گزینه افزودن را انتخاب، سپس ادامه مرحله را تایید کنید. در مرحله آخر، با انتخاب نوع کد شناسایی و استعلام کد ملی دریافتکننده، گزینه افزودن را انتخاب و بر روی گزینه پیشنمایش کلیک نمایید. با تایید پیشنمایش ثبت چک، چک به نام دریافتکننده، ثبت میگردد.
جهت مشاهده راهنمای ثبت چک در همراهبانک به لینک زیر مراجعه کنید:
راهنمای سریع مراحل: وی بانک > مدیریت چک (صیاد) > خدمات چک کاغذی > ثبت چک
ثبت چک در وی بانک (vbank.rqb.ir) : وارد بخش مدیریت چک شوید و از بخش مدیریت چک کاغذی (سامانه صیاد) اقدام به ثبت چک کنید. در مرحله بعد، با درج شناسه ، شماره چک نمایش داده میشود. سپس مبلغ چک و تاریخ سررسید چک را مشخص کنید. بابت و شرح چک را تعیین کنید. در مرحله بعد، با انتخاب نوع کد شناسایی و درج کد ملی، گزینه افزودن را انتخاب، سپس ادامه مرحله را تایید کنید. در مرحله آخر، با انتخاب نوع کد شناسایی و استعلام کد ملی دریافتکننده، گزینه افزودن را انتخاب و بر روی گزینه پیشنمایش کلیک نمایید. با تایید پیشنمایش ثبت چک، چک به نام دریافتکننده، ثبت میگردد.
جهت ثبت چک دیجیتال، یا از طریق همراهبانک و یا سامانه مدیریت چک صیاد، به نشانی vbank.rqb.ir اقدام نمایید.
در فهرست (منو) گزینه ثبت چک دیجیتال را انتخاب و با انتخاب شناسه صیادی چک و وارد نمودن اطلاعات چک (تاریخ و مبلغ و بابت و شرح چک) و اطلاعات ذینفع (کد ملی ذینفع ) اقدام به ثبت چک کنید. به محض تایید اطلاعات، پیامی به هامون جهت تایید و امضای چک، ارسال شده است (منظور از امضای چک، ترسیم نمونه امضا نبوده است بلکه همان پذیرش درخواست به منزله امضای چک میباشد). به هامون مراجعه و پیام را تایید نمایید.
به محض تایید و امضا، چک از کارتابل صادرکننده، خارج شده و به کارتابل ذینفع، ارسال میگردد.