جهت مشاوره آنلاین پس از ورود به ام رسالت گزینه مشاوره آنلاین را انتخاب کنید.
ماهر
ماهر
  • راهنمای سامانه‌های سرزمین ام رسالت –>
  • عضویت
  • وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد
  • ام بازار
  • خدمات بانکی
  • اعتبار سنجی
  • ام بیمه
  • فهرست مطالب
ماهر
image
  • راهنمای سامانه‌های سرزمین ام رسالت –>
  • عضویت
  • وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد
  • ام بازار
  • خدمات بانکی
  • اعتبار سنجی
  • ام بیمه
  • فهرست مطالب
برای مشاوره آنلاین

جست و جو میان مطالب سایت

جستجو میان سوالات متداول

تنظیم مجدد
  • همه
  • اعتبار سنجی
  • اعتبار وام
  • ام بازار
  • ام بیمه
  • ام رسالت
  • پیشخوان
  • حساب جاری
  • سپرده
  • سفته الکترونیک
  • عضویت
  • کارت
  • همراه بانک
  • وی بانک
  • وام قرض الحسنه
  • وام سایر
  • سایر
  • حق عضویت
  • انتقال پل
  • انتقال ساتنا پایا
  • انتقال سپرده
  • حقوقی
  • تمکن مالی
  • چک ثبت
  • چک استعلام
  • چک سوء اثر
  • چک بانکی
  • چک دیجیتال
  • پرداخت قسط
با عرض پوزش، هیچ نتیجه منطبقی برای جستجوی شما وجود ندارد.

صورت سوالات متداول

  • اگر چک الکترنیک برگه بشود و برگشت بخورد برای پاس کردن آن چه کار باید کرد؟
  • شماره پشتیبانی پست تمکن مالی چیست؟
  • فایل مستندات شغلی جهت بارگذاری در سامانه باید دارای چه مشخصاتی باشد؟
  • متقاضی چگونه می‌تواند درخواست خود را اصلاح کند؟
  • منظور از بهبود دهنده اعتباری چیست؟
  • آیا متعهد باید کارمند بخش دولتی باشد؟ گواهی کسر از حقوق الزامی است؟
  • منظور از میزان توان بازپرداخت چیست؟
  • منظور از سقف تعهد چیست؟
  • نتیجه اعتبار سنجی شامل چه چیزهایی است؟
  • در چه صورت نتیجه اعتبارسنجی مورد قبول واقع نمی‌شود؟
  • محدودیت سنی برای ثبت نام در سامانه مرآت وجود دارد؟
  • ارائه سوابق بیمه از سوی متقاضی الزامی است؟
  • برای ثبت اطلاعات در سامانه، باید چه مدارکی ارائه نمود؟
  • مدارک ضروری برای صاحبین مشاغل آزاد چیست؟
  • آیا با شماره موبایل اشخاص دیگر می‌توان برای ثبت نام در سامانه ثبت نام استفاده نمود؟
  • از سامانه مرآت برای وام‌دهی کدام بانک‌ها استفاده می‌شود؟
  • برای اعتبار سنجی چه اطلاعاتی از بانک گرفته می‌شود؟
  • آیا برای اعتبارسنجی افراد و یا رتبه بندی اعتباری اشخاص حقوقی، فقط از اطلاعات بانک‌ها استفاده می‌شود؟
  • سامانه اعتبار سنجی مرآت چیست و چه خدمتی ارائه می‌دهد؟
  • آیا محدودیتی در درخواست اعتبارسنجی وجود دارد؟
  • چه چیزهایی در نتیجه اعتبارسنجی موثر است؟
  • اعتبار سنجی چند روز زمان می‌برد؟
  • برای مبالغ بالای ۴۰۰ میلیون تومان آیا باید سندی ارائه بشه؟
  • امکان هک شدن گوشی و امضای دیجیتال وجود دارد؟
  • مسیر برگشت زدن و اقدامات حقوقی در خصوص چک چیست؟
  • امکان دسته چک دیجیتال برای حساب‌های حقوقی هم فراهم است؟
  • آیا امکان رد کردن چک به هر علت توسط گیرنده هست؟ مثلا مغایرت مبلغ یا تاریخ با تاریخ مد نظر؟
  • چگونه می‌توان زمانی که چک دیجیتال صادر میشه در سامانه‌ها (موبایل بانک یا وی بانک) از چک‌های صادرشده گزارش گرفت؟
  • آیا دریافت‌کننده چک باید برنامه هامون را نصب کند ؟
  • برای ابطال چک دیجیتال چه کار باید کرد؟
  • گواهی عدم پرداخت چک دیجیتال چطور صادر می‌شود؟
  • برای رفع سو اثر چک‌های الکترونیک چه اقداماتی باید انجام داد؟
  • نحوه درخواست معرفی وام /صدور دسته چک توسط حسابهای حقوقی/ مشترک چگونه است ؟
  • نحوه راهنمایی اعضایی که حسابشان هک شده است
  • مسدودی کارت بانکی در لحظه به دلیل سو استفاده از کارت بانکی چگونه انجام شود ؟
  • چگونه شماره تلفن همراه را در سیستم بانکی تغییر دهم؟
  • چگونه آدرس خود را در سیستم بانکی تغییر دهم؟ 
  • چگونه می‌توانم شغل خود را اصلاح و تغییر دهم؟
  • چگونه سقف انتقال وجه بین بانکی و داخلی درهمراه‌بانک/وی بانک را تغییر دهم؟
  • گزارش درخواست‌های من در پیشخوان مجازی رسالت برای چیست؟
  • چگونه می توانم مشخصات هویتی سپرده را در پیشخوان مجازی رسالت تغییر دهم؟
  • چگونه در پیشخوان مجازی رسالت نماینده معرفی کنیم؟
  • چگونه در پیشخوانمجازی رسالت نمایندگی را لغو کنیم؟
  • چگونه می‌توان در پیشخوان مجازی رسالت کیف پول را فعال و شارژ کرد؟ 
  • چگونه می‌توانم در پیشخوان مجازی رسالت موجودی کیف پول را برداشت کنم؟
  • سقف انتقال وجه در سامانه پیشخوان مجازی رسالت چگونه تغییر می‌کند؟
  • چگونه شارژ کیف پول را در پیشخوان مجازی رسالت به کیف پول شخص دیگری منتقل کنیم؟
  • چگونه می‌توانم معدل موجودی حساب را دریافت کنم؟
  • تنظیم ارسال پیامک دریافتی، چگونه امکان‌پذیر است؟
  • برای مسدودی و رفع مسدودی سپرده چه اقدامی باید انجام داد؟
  • برای دریافت گواهی تمکن مالی چه اقدامی باید انجام داد؟
  • چگونه باید برداشت خودکار اقساط وام را فعال کرد؟
  • چگونه باید سپرده مازاد را بست؟
  • چگونه سپرده متصل به کارت را می‌توان تغییر داد؟
  • چگونه می‌توانم کارت مجازی در یافت کنم؟
  • نحوه دریافت رمز اول/دوم کارت نقدی چگونه است؟
  • چگونه می‌توانیم کارت نقدی را رفع مسدود کنیم؟
  • نحوه دریافت صورت‌حساب سپرده چگونه است؟ 
  • رفع مسدودی رمز پویا چگونه انجام می‌شود؟
  • ساتنا برای بالای دویست میلیون تومان
  • درخواست دسته چک چگونه است؟
  • اصلاح اقساط پرداختی چگونه انجام می‌شود؟
  • مشاهده گزارش معرفی وام از چه طریقی انجام‌پذیر است؟
  • چگونه از میزان اعتبار وام(امتیاز) در حسابم اطلاع پیدا کنم؟
  • نحوه معرفی وام چگونه است؟
  • چگونه رمز همراه بانک/وی بانک و تلفنبانک را دریافت کنم؟
  • چگونه از چک رفع سوءاثر کنم؟
  • فرایند دریافت وام قرض‌الحسنه ازدواج/فرزند را شرح دهید.
  • شرایط دریافت وام قرض‌الحسنه فرزند چگونه است؟
  • چگونه می‌توانم اقساط دیگران را پرداخت کنم؟
  • نحوه بروزرسانی حق عضویت در فرایند درخواست وام قرض الحسنه بدون کارمزد؟
  • کیف پول چگونه فعال می‌شود؟
  • فرآیند دریافت وام 
  • چگونه باید سفته الکترونیک تهیه کنیم؟
  • ویرایش آدرس در ام رسالت چطور انجام می‌شود؟
  • کَش لِس چیست؟
  • نام کاربری سامانه ام رسالت چیست؟
  • پین پد (pin pad) چیست؟
  • نام کاربری ام رسالت را چگونه تغییر بدهم؟
  • پل چیست؟
  • مشاهده اطلاعات هسته اعتماد اجتماعی و افزودن عضو و توان پرداخت چگونه امکان‌پذیر است؟
  • اجازه دسترسی به دوربین و میکروفون در مرورگر کروم  (Chrome) چگونه است؟
  • پاک کردن کش (حافظه پنهان) مرورگر کروم چگونه انجام می‌شود؟
  • سقف پرداخت قبض‌های ویژه چقدر است؟
  • شرایط دریافت دستگاه کارتخوان را بیان کنید.
  • از  کجا می‌توانم متوجه شوم که خودپردازهای بانک قرض‌الحسنه رسالت در  چه مکان‌هایی هستند؟
  • قابلیت‌های دستگاه کارتخوان (pos)  چیست؟
  • انتقال وجه از حساب‌های حقوقی به صورت غیرحضوری چگونه صورت می‌پذیرد؟
  • درخواست دستگاه کارتخوان(pos)  چگونه انجام می‌شود؟
  • شماره تلفنبانک قرض‌الحسنه رسالت چند است؟
  • ابطال چک‌های بانکی (تضمینی) چگونه انجام می‌شود؟ 
  • سقف انتقال وجه پل به صورت حضوری چقدر است؟
  • آیا با دیدن شماره حساب و شماره شبا و داشتن آنها توسط اشخاص دیگر، برداشت از حساب، امکان‌پذیر است؟
  • نرخ وام ازدواج برای سال 1403 چقدر است؟
  • نرخ وام فرزند برای سال 1403 چقدر است؟
  • شرایط دریافت وام معرفی‌شدگان از صندوق اعتباری هنر چگونه است؟
  • نحوه دریافت وام قرض‌الحسنه ازدواج توسط اعضای صندوق اعتباری هنر چگونه است؟
  • برای دریافت وام اشتغال‌زایی کمیته امداد و سازمان بهزیستی چه اقدامی باید انجام دهم؟
  • شرایط دریافت وام، برای معرفی‌شدگان نمایندگان مجلس شورای اسلامی چگونه است؟
  • شرایط دریافت وام برای معرفی‌شدگان مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری چگونه است؟
  • وضعیت تطبیق مدارک وام فرزند/ازدواج چگونه است؟
  • نحوه دریافت وام قرض الحسنه  (ازدواج / فرزند)
  • دوره تنفس وام فرزند چند ماه می‌باشد؟
  • شرایط نرخ باروری جهت دریافت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به چه صورت است؟
  • جهت دریافت وام (ازدواج و شهریه) دانشگاه آزاد چه اقداماتی باید انجام شود؟
  • در صورت عدم تایید مدارک وام فرزند /ازدواج و ثبت عدم تطبیق توسط متصدی چه اقدامی باید انجام داد؟
  • در صورت عدم تایید درخواست تطبیق مدارک ازدواج/فرزند متصدی ،توسط عملیات بانکی چه اقدامی باید انجام داد؟
  • بعد از افتتاح حساب، چه زمانی می‌توانم وام در یافت نمایم؟
  • آیا می‌توان بیشتر از توان باز پرداخت، درخواست وام ثبت نمود؟
  • در صورت تاخیر در پرداخت اقساط وام، چقدر باید جریمه دیرکرد (وجه التزام) پرداخت کنم؟
  • درخواست وام من به دلیل «عدم پوشش نتیجه اعتبارسنجی» رد شده است. چگونه مشکل را برطرف کنم؟ 
  • آیا سقف تعهد ضامن (متعهد) باید به اندازه مبلغ سفته، خریداری شده باشد؟
  • آیا می‌توان ۲ درخواست وام همزمان در یک روز ثبت نمود؟
  • درخواست وام من به دلیل «بدهی بانکی» رد شده است. چه باید کرد؟
  • در صورت داشتن وام در جریان، برای دریافت وام جدید، آیا می‌توان مجددا اقدام به دریافت وام نمود؟
  • وام قرض الحسنه ممکن است به چه دلایلی رد شود؟
  • نقش کارت پایان خدمت هوشمند متقاصی/متعهد جهت دریافت وام چیست؟
  • ثبت درخواست وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد چگونه است؟
  • درخواست مجدد وام چگونه انجام می‌شود؟
  • نکات مهم پیش از درخواست وام قرض‌الحسنه چیست؟
  • مشاهده اقساط وام و پرونده وام‌ها از چه طریقی انجام می‌شود؟
  • خطا در درخواست وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد چگونه رفع گردد؟
  • شرایط متعهد (ضامن) چه مواردی است؟
  • لغو درخواست وام چگونه انجام می‌شود؟
  • در هنگام مشاهده وضعیت در حال بررسی درخواست وام قرض‌الحسنه چه اقدامی را باید انجام دهم؟
  • چندبار حق عضویت باید پرداخت کرد؟
  • چگونه حق عضویت، عودت داده می‌شود؟
  • خطای ام حسام در مورد پرداخت حق عضویت بیشتر از یک بار چگونه رفع گردد؟
  • مبلغ پیشنهاد شده در وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد، قابل ویرایش است؟
  • هنگامی که با پیام درخواست وام باز است مواجه می‌شوم چه اقدامی باید انجام دهم؟
  • چرا مبلغ پیشنهادی در وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد، کمتر از اعتبار حساب، نمایش داده می‌شود؟
  • استعلام معوقات بانکی به چه شکلی صورت می‌گیرد؟
  • مشاهده وضعیت درخواست وام از چه طریقی انجام می‌شود؟
  • در هنگام ثبت درخواست وام بدون کارمزد با خطا مواجه می شوم، علت چیست؟
  • درخواست وامی که دادم رد شده است، از کجا می توانم دلیل آن را بفهمم؟
  • بیمه عمر برای چیست ؟
  • آیا درخواست معرفی وام، محدودیت دارد؟
  • زمان واریز وام چه مواقعی است؟
  • آیا در وی بانک می‌توان تأیید و انتقال چک را انجام داد؟
  • آیا در وی بانک می‌توان چک را ثبت نمود؟
  • چگونه از طریق وی بانک، اقساط خود را پرداخت نماییم؟
  • نمایش گردش حساب در وی بانک برای بازه زمانی چند ساله امکان‌پذیر است؟
  • آیا انتقال وجه پل از وی بانک، امکان‌پذیر می‌باشد؟
  • آیا می‌توان از وی بانک، حساب خود را مسدود نمود؟
  • چگونه در وی بانک می‌توان لیست وام‌های خود را مشاهده نمود؟
  • چگونه می‌توان شماره کارت‌های مقصدی که در وی بانک ذخیره شده است را حذف نمود؟
  • آیا می‌توان در وی بانک از گردش حساب، فایل پی دی اف دریافت نمود؟
  • آیا می‌توان تاریخ انقضای کارت را در وی بانک دید؟
  • آیا می‌توان در وی بانک، گردش حساب خود را به صورت فقط واریز یا برداشت مشاهده نمود؟
  • آیا می‌توان در وی بانک، شارژ، خریداری نمود؟
  • آیا می‌توان cvv2 کارت را در وی بانک دید؟
  • آیا انتقال وجه مستمر از وی بانک، انجام می‌شود؟
  • چرا اجرای درخواست پایا در مدیریت کارتابل مشترک، فعال نمی‌باشد؟
  • جهت انجام انتقال وجه گروهی یا پایای گروهی، چگونه فایل را آماده نمایم؟
  • آیا در وی بانک، اطلاعات کارت، قابل ذخیره شدن می‌باشد؟
  • چرا در پایای گروهی، فایل، پذیرش نمی‌شود؟
  • آیا برای ورود به همراه‌بانک تحت وب، نام کاربری و رمز عبور، لازم می‌باشد؟
  • چرا در هنگام ورود به وی بانک، بعد از وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور، با خطای «این روش شناسایی برای کاربر معتبر نمی‌باشد» مواجه می‌شوم؟
  • آیا با گوشی اندروید نیز می‌توان از همراه‌بانک تحت وب استفاده نمود؟
  • برای مشاهده صورتحساب در وی بانک، چه مراحلی باید طی شود؟
  • آدرس اینترنتی همراه‌بانک تحت وب چیست؟
  • انتقال وجه گروهی چگونه انجام می‌شود؟
  • دریافت گردش تراکنش‌های انجام شده توسط کارت در همراه‌بانک چگونه انجام می‌شود؟‌
  • درخواست پایای مستمر چگونه انجام می‌شود؟
  • چنانچه گوشی ios داشته باشم چگونه همراه‌بانک را نصب نمایم؟
  • مشاهده شماره شبا چگونه امکان‌پذیر است؟
  • مشاهده وضعیت سند انتقال وجه (سپرده یا کارت) در همراه‌بانک‌ چگونه است؟
  • چگونه می‌توان در همراه‌بانک اطلاعات کارت‌ها یا سپرده‌های مقصد را حذف نمود؟
  • آیا با اثر انگشت می‌توان وارد همراه‌بانک شد؟
  • آیا می‌توان از همراه‌بانک، گردش کارت خود را دریافت نمود؟
  • چگونه کارت خود را در همراه‌بانک حذف نمایم؟
  • چگونه می‌توان محدودیت اعمال شده بر روی کارت بانکی خود را در همراه‌بانک حذف نمود؟
  • چگونه می‌توان در همراه‌بانک رمز عبور خود را تغییر داد؟
  • بعد از نصب همراه‌بانک، کارت بانکی خود را چگونه می‌توان ثبت نمود؟
  • چگونه در همراه‌بانک می‌توان شارژ خرید؟
  • چگونه می‌توان در همراه‌بانک، انتقال وجه مستمر یا پایا و ساتنای مستمر، ثبت نمود؟
  • چگونه می‌توان اطلاعات تاریخ انقضا و cvv2 کارت بانکی خود را در همراه‌بانک ویرایش نمود؟
  • سقف انتقال وجه پل از طریق همراه‌بانک چقدر می‌باشد؟
  • چگونه می‌توان درخواست انتقال وجه مستمر یا پایای مستمر و ساتنای مستمر را در وی بانک، لغو نمود؟
  • چگونه در همراه‌بانک می‌توان به حساب رسالت اشخاص دیگر، انتقال وجه انجام داد؟
  • پایا و ساتنای گروهی و انتقال وجه گروهی را از کجا می‌توانم انجام دهم؟
  • چگونه از طریق همراه بانک انتقال وجه از طریق پل انجام دهیم؟
  • ساتنا/پایا، برای مبالغ کمتر از دویست میلیون تومان به چه شکلی انجام می‌شود؟
  • چگونه از طریق همراه بانک از طریق پایا یا ساتنا انتقال وجه انجام دهم؟
  • نصب اپلیکیشن همراه‌بانک را شرح دهید.
  • چرا پس از ورود به همراه‌بانک، منوی سپرده و تسهیلات در همراه‌بانک، خاموش می‌باشد؟
  • مشاهده کد شارژ در همراه‌بانک چگونه امکان‌پذیر است؟
  • آیا می‌توان گردش حساب خود در همراه‌بانک را به صورت فایل pdf دریافت نمود؟
  • نام کاربری همراه‌بانک/وی بانک چیست؟
  • از طرف بانک، پیامی مبنی بر فرارسیدن تاریخ انقضای کارت دریافت کرده‌ام. باید چه کاری انجام دهم؟
  • اگر کارت، منقضی شد، چگونه اقدام به صدور کارت کنیم؟
  • پیگیری ارسال درخواست کارت المثنی در سامانه پیشخوان مجازی رسالت
  • سقف کارت به کارت چقدر است؟
  • چگونه برای فرد زیر سن 18 سال درخواست کارت دهیم؟
  • حداکثر میزان تراکنش با کارت در  طول روز از طریق دستگاه کارتخوان چه مبلغی می‌باشد؟
  • تغییر نوع رمز دوم کارت چگونه انجام می‌شود؟
  • نحوه صدور کارت برای سپرده‌های مشترک چگونه است؟
  • چگونه می‌توانم رمز اول یا دوم کارت را تغییر بدهم؟
  • آیا از وی بانک می‌توان کارت بانکی خود را رفع مسدودی نمود؟
  • چگونه می‌توانم کارت مجازی در یافت کنم؟
  • بعد از انجام عضویت و افتتاح حساب، کارت به دستم نرسیده است. آیا می‌توانم جهت دریافت کارت، به صورت حضوری اقدام نمایم؟
  • کارمزد صدور کارت چقدر می‌باشد؟ 
  • آیا می‌توان کارت بانکی خود را از وی بانک مسدود نمود؟
  • شخص از چه سنی می‌تواند افتتاح حساب پس‌انداز قرض‌الحسنه را انجام دهد؟
  • افتتاح حساب حقوقی به چه صورتی می‌باشد؟
  • در هنگام افتتاح حساب جهت گرفتن عکس و فیلم سلفی، چرا دوربین برایم باز نمی‌شود؟
  • برداشت از حساب پس‌انداز قرض‌الحسنه توسط خود شخص، از چه سنی امکان‌پذیر می‌باشد؟
  • در صورت اشتباه در ثبت نام و اشتباه بارگذاری مدارک، آیا امکان ویرایش، وجود دارد؟
  • افتتاح حساب مشترک به چه صورتی می‌باشد؟
  • رفع نقص درخواست عضویت در سامانه ام رسالت  چه فرایندی باید طی شود؟
  • دریافت کارت پس از تکمیل درخواست عضویت چگونه است؟
  • در هنگام (عضویت در ام رسالت) افتتاح حساب، چه کانونی را باید انتخاب نمود؟
  • افتتاح حساب بعد از ثبت عضویت چگونه انجام می‌شود؟
  • مشاهده درخواست عضویت از چه طریقی امکان‌پذیر است؟
  • تکمیل احراز هویت
  • هزینه عضویت و افتتاح حساب چقدر است؟ 
  • ثبت درخواست عضویت در ام رسالت را توضیح دهید.
  • رفع نقص رسید با کارت ملی جدید
  • چگونه با رسید کارت ملی درخواست عضویت بدهیم؟
  • احراز هویت در هنگام تحویل کارت بانکی چگونه انجام می‌شود؟
  • رفع نقص عکس پشت کارت ملی
  • نحوه گرفتن فیلم سلفی
  • چگونه باید از شناسه خزانه‌داری سفته الکترونیک اطلاع پیدا کنیم؟
  • آیا فقط برای یک سپرده می‌توان درخواست صورت حساب فارسی /لاتین نمود؟ 
  • ضامن چگونه باید سفته الکترونیک تهیه کند؟
  • جهت خرید سفته الکترونیک می بایست حساب بانکی افتتاح نمود؟
  • برای گرفتن وام قرض‌الحسنه چه میزان باید سفته تهیه کنیم؟
  • افتتاح بیش از یک حساب، چگونه انجام می‌شود؟
  • چرا در قسمت صدور دسته چک، شماره حساب، نمایش داده نمی‌شود؟
  • چگونه دریافت کنندگان چک در همراه بانک را استعلام کنیم؟
  • آیا چک‌های صیادی رنگ بنفش، قابلیت پشت‌نویسی دارند؟
  • چکم را گم کرده‌ام. چه کاری باید انجام دهم؟
  • برای ارسال لاشه چک جهت رفع سوءاثر چک برگشتی و همچنین جهت ابطال چک‌های صیادی ثبت شده و تایید شده در سامانه صیاد، الزاما باید ذینفع، چک را به صادر‌کننده انتقال دهد؟
  • آیا جهت شکایت در مراجع قانونی، گواهی عدم پرداخت وجه چک باید ارائه گردد؟
  • آیا حساب جاری، مالیات دارد؟
  • از کجا می‌توانم چکم را تایید یا انتقال بدهم؟
  • ۱/۴۴۰ تومان از حسابم بابت چک، کسر شده است. این مبلغ، بابت چیست؟
  • بعد از سوءاثر چک‌های برگشتی، چه مدتی زمان می‌برد که مبالغ مسدودی حساب‌هایم آزاد شوند؟
  • چک‌هایی که چکاوک می‌شوند در چه زمانی به حسابم واریز می‌گردند؟
  • چگونه از وضعیت اعتباری صادر‌کننده چک مطلع شویم؟
  • در روز مجاز هستم چه تعداد چک و به چه مبلغی، ثبت نمایم؟
  • لغو ثبت چک تا چه زمانی امکان‌پذیر می‌باشد؟
  • چگونه مطلع شوم چکم را در وجه چه کسی ثبت نموده‌ام؟
  • ذینفع چک چگونه می‌تواند از وضعیت برگ چک دریافتی، استعلام بگیرد؟
  • چک را به اشتباه برای کد ملی کسی ثبت نموده‌ام که وی را نمی‌شناسم. چگونه ثبت چک را لغو نمایم؟
  • چکم را اشتباه ثبت نموده‌ام، چگونه مجدد از ابتدا ثبت نمایم؟
  • شرایط دریافت دسته چک چیست؟
  • در ثبت چک با خطای «هیچ دریافت‌کننده و هیچ امضا‌کننده‌ای یافت نشد» مواجه شدم چه باید کرد؟
  • محرومیت‌های کسی که چک برگشتی دارد چیست؟
  • چک برگشتی بعد از وصول (نقد شدن) چگونه سو اثر شود؟
  • آیا مسدودی مبالغ چک‌های برگشتی به حساب ذینفع واریز می‌گردد؟
  • چه زمان بعد از برگشت چک، حساب‌های من (و به چه میزان) مسدود می‌شود؟
  • هزینه رفع سوء اثر چک برگشتی چقدر است؟
  • هزینه صدور گواهی عدم پرداخت وجه چک چقدر است؟
  • چک‌های صیادی چه مشخصه‌ای دارند؟
  • چک بانکی (تضمینی) چیست؟
  • ثبت چک در بانک قرض‌الحسنه رسالت، از چه طریقی انجام می‌شود؟
  • برای ثبت چک دیجیتال، چه مراحلی را طی نمایم؟
  • برای نقد کردن چک دیجیتال، چه فرایندی لازم است؟
  • درخواست صدور دسته چک دیجیتال چگونه انجام می‌شود؟
  • استعلام وضعیت چک توسط صادرکننده چگونه است؟
  • فعالسازی چک دیجیتال (چکاد) چه فرایندی دارد؟
  • ترتیب مسدود شدن وجوه صادر‌کننده چک برگشتی به اندازه کسری مبلغ چک، چگونه است؟
  • ابطال چک‌های عادی چگونه صورت می‌پذیرد؟ 
  • دلایل برگشت چک چیست؟
  • نحوه رفع سوءاثر چک‌های برگشتی چگونه است؟
  • سامانه چکاوک چیست؟ 
  • ابطال چک در شرایط فوت صادرکننده چک، پس از ثبت در سامانه صیاد، چگونه است؟
  • نحوه تایید چک‌های برگشتی و دریافت وجه چک در شرایط فوت چه مراحلی دارد؟
  • انتقال چک جهت ابطال چگونه انجام می‌شود؟
  • لغو چک ثبت شده از سمت صادر کننده، چگونه صورت می‌پذیرد؟
  • مشاهده چک‌های برگشتی در همراه‌بانک چگونه امکان‌پذیر است؟
  • بعد از لغو ثبت چک،کی وضعیت چک سفید میشود؟
  • چگونه در همراه بانک وضعیت چک را استعلام کنیم؟
  • چگونه در همراه بانک زنجیره استعلام چک را استعلام کنیم؟
  • چگونه در همراه بانک چک را به فرد دیگری انتقال دهیم؟
  • نحوه افتتاح حساب جاری چگونه است؟
  • چگونه از ثبت درخواست در پیشخوان مجازی رسالت یا پیگیری وضعیت آن مطلع شویم؟
  • آیا می‌توان آدرس‌های مازاد را در پیشخوان مجازی رسالت حذف نمود؟
  • آیا برای مسدود کردن حساب دیگران، می‌شود از طریق پیشخوان مجازی رسالت اقدام نمود؟
  • من هنوز عضو بانک قرض‌الحسنه رسالت نشده‌ام. آیا می‌توانم از خدمات پیشخوان مجازی رسالت استفاده نمایم؟
  • نحوه ثبت درخواست رسالت‌کارت بانکی و یا المثنی چگونه است؟
  • آیا برای حساب‌های راکد هم گواهی تمکن مالی صادر می‌گردد؟
  • آیا برای حساب‌هایی که از سوی قوه قضاییه مسدود شده‌اند می‌توان گواهی تمکن مالی دریافت نمود؟
  • آیا فقط برای یک سپرده می‌شود گواهی تمکن دریافت نمود؟ 
  • در هنگام ثبت درخواست گواهی تمکن مالی، پول در حسابم به میزان هزینه صدور و ارسال، موجود نیست. آیا گواهی تمکن صادر می‌شود؟
  • چگونه باید به پیشخوان مجازی رسالت وارد شوم؟
  • شماره‌های پشتیبانی پست تمکن مالی/ صورت‌حساب چیست؟
  • اگر رمز ام رسالت را فراموش کنیم، چه کاری باید انجام دهیم؟
  • چگونه اعتبار ام‌حسام را اهدا کنم؟
  • هنگامی که با خطای درگاه ام‌حسام مواجه می‌شوم چه اقدامی باید انجام دهم؟
  • مشاهده اطلاعات حساب بانکی در ام رسالت از چه طریقی امکان دارد؟
  • چگونه امکان عودت مبلغ ام حسام انجام می‌شود؟
  • مشاهده شماره حساب و شماره شبا از ام رسالت چگونه امکان‌پذیر است؟ 
  •  انتقال اعتبار از ام حسام به حساب قرض الحسنه چگونه انجام میشود؟
  • ام رسالت برای چیست؟
  • راهنمای سامانه ام بیمه را ارسال نمایید.
  • خرید بیمه‌نامه از ام بیمه چگونه است؟
  • پیگیری صدور بیمه‌نامه‌ها چگونه است؟
  • خرید از بازار اعضا (ام بازار) چگونه انجام می‌شود؟
  • نحوه به‌روزرسانی پروفایل ام رسالت را شرح دهید.
  • پیگیری محصولات خریداری شده در ام بازار چگونه انجام می‌شود؟
  • اطلاع از تماس و مشخصات عرضه‌کننده ام بازار چگونه است؟ 
  • نحوه ثبت درخواست اعتبارسنجی انفرادی در سامانه آی مرآت را توضیح دهید.
  • چگونه از میزان اعتبار وام در حسابم اطلاع پیدا کنم؟
  • آیا متعهد (ضامن) نیز باید اعتبارسنجی انجام دهد؟
  • باقی‌مانده سقف تعهد در پرونده اعتبارسنجی به چه معنایی است؟
  • سقف تعهد در پرونده اعتبارسنجی به چه معنی است؟
  • توان باز پرداخت در پرونده اعتبارسنجی به چه معناست؟
  • پرونده اعتبارسنجی چقدر اعتبار دارد؟
  • چرا درخواست اعتبارسنجی با نتیجه اعتبارسنجی نامتناسب رد شده است؟
  • به چه دلیل با این پیام مواجه شده‌ام که درخواست اعتبارسنجی ردشده است؟
  • در صورت رد درخواست وام به دلیل «عدم وجود نتیجه اعتبارسنجی»، در صورت انجام اعتبارسنجی و خرید سفته‌های الکترونیک، چه باید کرد؟
  • ضمانت با پرونده اعتبارسنجی انفرادی‌ آی مرآت/گروهی اُمرآت چگونه انجام می‌شود؟
  • شماره پشتیبانی مرآت/آیکاپ ؟
  • در پرونده اعتبارسنجی چه اطلاعاتی قابل مشاهده می‌باشد؟
  • هزینه اعتبارسنجی مرآت چقدر است؟
  • وام‌گیرنده و ضامن چگونه باید اعتبارسنجی کنند؟
  • همه
  • اعتبار سنجی
  • اعتبار وام
  • ام بازار
  • ام بیمه
  • ام رسالت
  • پیشخوان
  • حساب جاری
  • سپرده
  • سفته الکترونیک
  • عضویت
  • کارت
  • همراه بانک
  • وی بانک
  • وام قرض الحسنه
  • وام سایر
  • سایر
  • حق عضویت
  • انتقال پل
  • انتقال ساتنا پایا
  • انتقال سپرده
  • حقوقی
  • تمکن مالی
  • چک ثبت
  • چک استعلام
  • چک سوء اثر
  • چک بانکی
  • چک دیجیتال
  • پرداخت قسط
دریافت کارت پس از تکمیل درخواست عضویت چگونه است؟

بعد از تکمیل فرآیند عضویت کارت بانکی از طریق متصدی احراز و تحویل کارت، به دست شما می‌رسد (توجه داشته باشید که هنگام مراجعه متصدی احراز و تحویل، حتما باید خود شما حضور داشته باشید و کارت ملی به همراه شما باشد)

پس از اینکه فرایند عضویت را به طور کامل به پایان رساندید، افتتاح حساب شما در بانک قرض‌‎الحسنه رسالت انجام می‌شود. بعد از آن‌، کارت بانکی شما به صورت خودکار، چاپ و صادر می‌شود.

پیامکی از سرشماره ResalatBank برای شما ارسال می‌گردد که در آن ذکر شده است که کارت بانکی شما ارسال شده و کد رهگیری نیز جهت پیگیری دریافت کارت، درج گردیده است. در ادامه برای تحویل کارت بانکی، از طرف بانک با شما تماس گرفته می‎‌‌شود و کارت بانک از طریق متصدی احراز و تحویل کارت، به دست شما می‌رسد (توجه داشته باشید که هنگام مراجعه متصدی احراز و تحویل، حتما باید خود شما حضور داشته باشید و کارت ملی به همراه شما باشد). پس از دریافت کارت و امضای فرم احراز هویت، حساب شما فعال خواهد شد.

کپی لینک کپی شده!
در هنگام (عضویت در ام رسالت) افتتاح حساب، چه کانونی را باید انتخاب نمود؟

تعیین کانون همیاری اجتماعی، حین فرایند عضویت در ام رسالت، اختیاری می‏باشد. لذا چنانچه کانون همیاری اجتماعی خود را می‌شناسید، می‌‎توانید در این فرایند، شناسه کانون همیاری اجتماعی مربوطه را وارد کنید و در غیر این صورت، فرایند عضویت را بدون ذکر عنوان کانون همیاری اجتماعی ادامه دهید.

کپی لینک کپی شده!
افتتاح حساب بعد از ثبت عضویت چگونه انجام می‌شود؟

ام ‎رسالت، سوپراپلیکیشنی است که از طریق آن می‌‏توان به تمام سامانه‎‌های مرتبط با نهاد مردمی رسالت دسترسی داشت. بنابراین با تکمیل عضویت شما در ام رسالت، به طور خودکار، افتتاح حساب شما در بانک قرض‌الحسنه رسالت نیز صورت خواهد گرفت.

لذا پس از بررسی و تایید درخواست، عضویت شما تکمیل می‌گردد. بعد از اتمام مراحل درخواست عضویت، پیامکی از سرشماره ۵۰۰۰۴۸۴۸ به منزله تأیید اتمام فرایند عضویت برای شما ارسال می‌شود و در آن، کلمه کاربری جهت ورود به ام رسالت، اعلام می‌گردد.

چند روز بعد شماره حساب از طریق پیامک ارسال خواهد شد ودر ادامه  پیامکی از سرشماره ResalatBank برای شما ارسال می‌گردد که در آن ذکر شده است که کارت بانکی شما صادر شده و کد رهگیری نیز جهت پیگیری دریافت کارت، درج گردیده است. در ادامه برای تحویل کارت بانکی، از طرف بانک با شما تماس گرفته می‎‌‌شود و کارت بانک از طریق متصدی احراز و تحویل کارت، به دست شما می‌رسد (توجه داشته باشید که هنگام مراجعه متصدی احراز و تحویل، حتما باید خود شما حضور داشته باشید و کارت ملی به همراه شما باشد). پس از دریافت کارت و امضای فرم احراز هویت، حساب شما فعال خواهد شد.

جهت مطالعه راهنمای فعال‌سازی حساب پس از عضویت، به لینک زیر مراجعه کنید:

http://mmaher.ir/kkx

کپی لینک کپی شده!
مشاهده درخواست عضویت از چه طریقی امکان‌پذیر است؟

چنانچه قبلا درخواست عضویت داده‌اید، جهت مشاهده وضعیت درخواست عضویت، با نام کاربری و رمز عبور، وارد سامانه ام رسالت شده (نام کاربری، شماره تلفن همراه ثبت شده می‌باشد). سپس آدمک پایین صفحه -سمت چپ- را انتخاب و وارد صفحه پروفایل کاربری شوید. اکنون، از گزینه درخواست‌ها، درخواست همیاری اجتماعی، می‌توانید وضعیت درخواست خود را قدم به قدم تا صدور کارت و ارسال را مشاهده نمایید .

راهنمای سریع مراحل: سامانه ام‌رسالت > پروفایل کاربری > درخواست‌ها > درخواست همیاری اجتماعی

کپی لینک کپی شده!
تکمیل احراز هویت

متصدی احراز و تحویل، وظیفه‌ تکمیل احراز هویت را برعهده دارد. کارت بانکی، بعد از صدور توسط متصدی احراز و تحویل، پذیرش و با هماهنگی، برایتان آورده می‌شود. در حضور متصدی احراز و تحویل، در این مرحله، فرم گواهی امضاء را (که شامل 3 محل امضاست)‌ امضا نمایید. متصدی احراز و تحویل، با بارگذاری فرم گواهی امضا در سامانه، احراز هویت شما‌ را تکمیل می‌نماید.‌ در صورتی که این فرم، تکمیل شود و بارگذاری شود، سامانه پیشخوان مجازی رسالت برایتان فعال گردیده و در این صورت می‌توانید از تمامی خدمات بانکی، استفاده نمایید.

کپی لینک کپی شده!
هزینه عضویت و افتتاح حساب چقدر است؟ 

هزینه خدمات عضویت در کانون همیاری اجتماعی: 200000ریال

صدور کارت: 60000ریال

ارسال و تحویل مدارک و کارت: 277900 ریال

استعلامات و خدمات بانکداری مدرن: 84250 ریال

مجموع پرداختی: 622150 ریال

جهت مشاهده راهنمای عضویت، به لینک زیر مراجعه کنید:

http://mmaher.ir/kkx

کپی لینک کپی شده!
ثبت درخواست عضویت در ام رسالت را توضیح دهید.

ام ‎رسالت، سوپراپلیکیشنی است که از طریق آن می‌‏توان به تمام سامانه‎‌های مرتبط با نهاد مردمی رسالت دسترسی داشت. به عنوان مثال، پس از تأیید عضویت، به‌طور خودکار، افتتاح حساب شما در بانک قرض‌الحسنه رسالت، عضویت شما در سامانه‌هایی نظیر بازار اعضا، اعتبار سنجی مرآت، سامانه‌های بانک قرض‌الحسنه رسالت، شبکه اجتماعی رسان و … فراهم می‎‌شود.

برای عضویت، هفت گام باید طی شود:

گام اول: ورود به ام رسالت: وارد سامانه ام رسالت شده و گزینه درخواست عضویت در کانون همیاری اجتماعی را کلیک و مدارک مورد نیاز عضویت را بررسی فرمایید.

لینک ورود به ام رسالت:

https://new.mresalat.ir

گام دوم: مطالعه و پذیرش قوانین

گام سوم: درج اطلاعات سیمکارت و کارت ملی: شماره تلفن همراه فعالی که به نام خودتان است را وارد کرده و تصویر واضحِ پشت و روی کارت ملی خود را بارگذاری کنید و در ادامه، اطلاعات مورد نیاز، شامل کد ملی، تاریخ تولد و سریال شناسنامه را برای صحت‌سنجی اطلاعات، وارد کنید.

گام چهارم: تکمیل اطلاعات: در این مرحله، اطلاعات فردی (شامل وضعیت تاهل، تحصیلات، دین و مذهب) و اطلاعات شغلی و تماس شما (شامل شغل، شرح شغل، تلفن همراه ضروری و تلفن ثابت)، درج می‌شود.

گام پنجم: اطلاعات آدرس و مرسوله پستی: در این مرحله، کد پستی محل سکونت را درج نموده و موقعیت مکانی آدرس فوق را روی نقشه تعیین ‌کنید.

گام ششم: نمونه امضا: در این مرحله، تصویر امضای خود (که بر روی یک برگه سفید و بدون خط ترسیم کرده‌اید) را بارگذاری کنید.

گام هفتم: احراز هویت و ضبط ویدیو: در این بخش، جهت احراز هویت بیومتریک، فیلم سلفی ضبط شده شما (در محیط آرام و نورکافی) با تصویر روی کارت ملی مطابقت داده می‎شود.

در ادامه، باید هزینه خدمات عضویت (شامل هزینه صدور کارت، ارسال و تحویل مدارک و کارت و همچنین استعلامات و خدمات بانکداری مدرن) را پرداخت کنید. پس از پرداخت، درخواست عضویت شما تکمیل شده است.

بعد از اتمام مراحل درخواست عضویت، پیامکی از سرشماره ۵۰۰۰۴۸۴۸ به منزله تأیید اتمام فرایند عضویت برای شما ارسال می‌شود و در آن، کلمه کاربری جهت ورود به ام رسالت به شما اعلام می‌گردد.

پس از اینکه فرایند عضویت را به طور کامل به پایان رساندید، این امکان برای شما فراهم می‌شود که به همه سامانه‌‎های ام رسالت، همچون بازار اعضا، اعتبار سنجی مرآت، بانک قرض‌الحسنه رسالت، شبکه اجتماعی رسان و … دسترسی داشته باشید.

‌پس از اینکه کارت بانکی شما چاپ و صادر شد، پیامکی از سرشماره ResalatBank از بانک قرض‌‌الحسنه رسالت برای شما ارسال می‌گردد که در آن آمده است که کارت بانکی شما ارسال شده و کد رهگیری نیز جهت پیگیر دریافت کارت، درج گردیده است.

در انتها، رسالت‌کارت نقدی صادرشده، توسط متصدی احراز و تحویل جهت احراز هویت، برایتان ارسال خواهد شد و بعد از امضای فرم گواهی امضا و بارگذاری توسط متصدی احراز و تحویل، فعال شده و می‌توانید از خدمات بانکی استفاده نمایید.

کپی لینک کپی شده!
رفع نقص رسید با کارت ملی جدید

درصورتی که قبلا درخواست عضویت را با رسید کارت ملی ثبت نموده و کارت ملی جدید را دریافت نموده اید جهت رفع نقص به دلیل باز شدن تنها یک کادر جهت بارگذاری رسید کارت ملی برای رفع نقص با اصل کارت ملی جدید می بایست شماره سریال کارت ملی را بر روی کاغذسفید نوشته و در کنار روی کارت ملی جدید با هم عکس گرفته شود، صبر کنید تصویر واضح شود و با کیفیت و بدون لرزش دست عکس را گرفته و بارگذاری نمایید و در انتها تیک بدهی بانکی و چک برگشتی را بزنید و بروزرسانی نمایید.

کپی لینک کپی شده!
چگونه با رسید کارت ملی درخواست عضویت بدهیم؟

در سامانه ام‌رسالت، امکان عضویت با کارت ملی قدیمی وجود ندارد. در صورتی که کارت ملی هوشمند ندارید، باید اقدام به درخواست کارت ملی جدید کرده و از طریق رسید چاپیِ درخواست کارت ملی هوشمند (که روی آن، کد رهگیری ثبت شده است)، می‌توانید درخواست عضویت را تکمیل کنید.

نکته: دقت شود تصویر رسید کارت ملی به صورت کامل و واضح بارگذاری شود. چنانچه رسید را پرس نموده اید پرس باز شود و تصویر رسید را کامل بارگذاری نمایید.

اگر کارت ملی خود را گم کرده باشید ثبت احوال به شما برگه اعلام مفقودی کارت ملی می‌دهد. با این برگه، امکان ثبت درخواست عضویت را ندارید پس باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نموده رسید تعویض کارت ملی را دریافت کنید.

جهت مشاهده راهنمای مراحل عضویت در ام رسالت، به لینک زیر مراجعه کنید:

http://mmaher.ir/kkx

کپی لینک کپی شده!
احراز هویت در هنگام تحویل کارت بانکی چگونه انجام می‌شود؟

تکمیل احراز هویت، توسط متصدی احراز  و  تحویل در هنگام تحویل کارت بانکی به شما انجام می‌شود.

کارت بانکی بعد از  صدور  باید توسط متصدی احراز  و  تحویل پذیرش و با هماهنگی با شما انجام شود. در‌ ادامه شما باید فرم گواهی امضا که شامل 3 امضا می‌باشد را امضا نموده و تحویل ایشان نمایید تا با بارگذاری فرم گواهی امضا در  سامانه توسط متصدی احراز ،هویت شما تکمیل شود و  سامانه پیشخوان مجازی رسالت برایتان فعال می‌شود. در این صورت می‌توانید از تمامی خدمات بانکی استفاده نمایید.

کپی لینک کپی شده!
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • »

ام رسالت

ماهر توسط دانشگاه توسعه اجتماعی رسالت توسعه داده شده است.