جست و جو میان مطالب سایت
جستوجو میان سوالات متداول
- همه
- اعتبار سنجی
- اعتبار وام
- ام بازار
- ام بیمه
- ام رسالت
- پیشخوان
- حساب جاری
- سپرده
- سفته الکترونیک
- عضویت
- کارت
- همراه بانک
- وی بانک
- وام قرض الحسنه
- وام سایر
- سایر
- حق عضویت
- انتقال پل
- انتقال ساتنا پایا
- انتقال سپرده
- حقوقی
- تمکن مالی
- چک ثبت
- چک استعلام
- چک سوء اثر
- چک بانکی
- چک دیجیتال
- پرداخت قسط
جهت نقد نمودن چک دیجیتال، ذینفع میبایست در بانک قرضالحسنه رسالت، حساب بانکی داشته و سامانه چکاد را نیز فعال نماید. این چک، نیاز به تایید نداشته و با ثبت درخواست نقد کردن چک درونبانکی، مبلغ به حساب ذینفع، واریز میگردد.
بعد از فعالسازی خدمات، میتوانید صدور دسته چک الکترونیک 10 برگی را درخواست نمایید. بعد از دریافت استعلامات از بانک مرکزی و تایید صلاحیت شخص، دسته چک، صادر و تعداد 10 عدد شناسه صیادی برای دسته چک دیجیتال فرد، اختصاص داده میشود. درخواست صدور دسته چک دیجیتال نیازمند ارائه 80 درصد دسته چک کاغذی قبلی نمیباشد.
جهت امضای چک دیجیتال باید قبل از ثبت درخوست برنامه امضای دیجیتال بانک مرکزی (هامون) را نصب کرده باشید و امضای دیجیتال را خریداری کرده باشید.
صادرکننده، چک میتواند جهت مشاهده وضعیت چک، از قبیل اطلاع از ثبت و یا انتظار تایید/تایید/نقد شدن چک، وارد سامانه مدیریت چک صیاد شود:
از فهرست (منو) استعلام صادرکننده چک با وارد نمودن شناسه صیادی چک، وضعیت چک را مشاهده نمایید.
بانک قرضالحسنه رسالت از بانکهای پیشرو در حوزه چک دیجیتال است. لازمه استفاده از چک دیجیتال، فعالسازی خدمت چک دیجیتال (چکاد) میباشد
ابتدا باید اقدام به فعالسازی خدمات چک دیجیتال نمایید. لازمه فعالسازی، نصب اپلیکیشن هامون و انجام احراز هویت ثبت امضای دیجیتال میباشد.
نکته: اپلیکیشن هامون فقط قابل نصب بر روی گوشیهای اندروید میباشد.
با مراجعه به اپلیکیشن، درخواست را تایید و پذیرش نمایید.
بعد از فعالسازی خدمات، میتوانید صدور دسته چک الکترونیک 10 برگی را درخواست نمایید.
1-سپرده کوتاهمدت
2- سپرده بلندمدت
3-قرضالحسنه عادی
4- قرضالحسنه جاری
5- حسابهای مشترک به همین ترتیب فوق یعنی (کوتاه مدت، بلند مدت، قرض الحسنه عادی و قرض الحسنه جاری)
صادرکننده چک باید با در دست داشتن اصل برگ چک، جهت ابطال به واحدهای اجرایی مقیم مراجعه نماید. جهت ابطال، لازم است ذینفع چک از سامانه صیاد خود، چک را به صادرکننده، عودت دهد.
جهت مشاهده راهنمای عودت چک، راهنمای زیر را مشاهده کنید:
چنانچه چکی به دلایلی نظیر «عدم موجودی تمام یا قسمتی از وجه چک»، «عدم مطابقت امضا»، «قلمخوردگی در متن چک»، «اختلاف در مندرجات»، «مغایرت مبلغ عددی و حروف»، «مغایرت تاریخ عددی و حروف» و «نقص در یکی از ارکان چک» پرداخت نگردد، بانک، حسب درخواست دارنده چک، مکلف است اقدام به صدور گواهی عدم پرداخت وجه چک با کد رهگیری نماید. چنانچه تا 24 ساعت به اندازه کسری چک در حساب، تامین نشود، حسابهای صادرکننده چک، در تمام بانکها و موسسات مالی، از بیشتر به کمتر به اندازه مبلغ کسری چک مسدود میگردد و صادرکننده چک، 10 روز مهلت دارد تا حسابش را تسویه و چک را رفع سوءاثر نماید. در غیر اینصورت، مشمول قانون محکومیتهای مالی میشود. دقت نمایید مبالغ مسدود شده در حسابهای صادرکننده چک، به حساب ذینفع، واریز نمیگردد، مگر با حکم قضایی.
راهنمای سریع مراحل: پیشخوان مجازی رسالت > فهرست (علامت سهخط) > چک > رفع سوءاثر چک
جهت مشاهده راهنمای ثبت درخواست رفع سوءاثر چک، لینک زیر را مشاهده نمایید:
درخواست رفع سوءاثر چک از طریق روشهای مختلفی صورت میپذیرد: «ارائه لاشه چک واریز مبلغ و مسدودی»، «رضایتنامه محضری غیر مالی»، «نامه قضایی»، «رفع سوءاثر بیش از 3 سال (بیش از 3 سال از تاریخ برگشت چک گذشته باشد و چک، طرح دعوی نداشته باشد )» و «ارائه گواهی عدم پرداخت قسمتی از وجه چک (جایگزین اصل چک میباشد)».
توجه داشته باشید که در صورت نقد شدن چک برگشتی، ظرف 24 ساعت به صورت خودکار، سوءاثر میگردد.
در ادامه، برای ثبت درخواست رفع سوءاثر چک، در سامانه پیشخوان مجازی رسالت، به این صورت اقدام کنید:
وارد پیشخوان مجازی رسالت شوید:
از منوی چک، گزینه چک، سپس گزینه رفع سوءاثر چک را انتخاب نمایید. سری و سریال چک را وارد کنید (سری چک، حداقل 3 رقم و سریال چک، 6 رقم میباشد). در ادامه، سپردهای که چک، متعلق به آن است را وارد کنید و سپس نوع رفع سوءاثر چک را انتخاب نمایید. تیک قوانین مربوط به درخواست را مطالعه کرده و «تایید مینمایم» را فعال نمایید. در پایان، گزینه تایید و ثبت درخواست را انتخاب کنید.
توجه داشته باشید که در رفع سوءاثرهایی که نیاز به ارائه مدارک دارد، نوع مدرک مورد نیاز برای تحویل به دفاتر پستی، مشخص شده است. پس از انتخاب استان و شهر، لیست دفاتر پستی برای مراجعه، نمایش داده میشود.
پس از تایید، کد رهگیری برای شما نمایش داده خواهد شد و نتیجه به صورت پیامکی برایتان ارسال خواهد گردید.
پاکت گذاری توسط مامور پست انجام میشود واعلام کد رهگیری به مامور پست الزامی است
ثبت درخواست رفع سو اثر چک با گزینه واریز مبلغ و مسدودی در صورتی که چک به دلیل کسر موجودی برگشت شده باشد امکان پذیر است
سامانه چکاوک (سیستم انتقال تصویر چک)، سامانهای است که توسط بانک مرکزی راهاندازی شد که نیاز به نقل و انتقال فیزیکی چک و در نتیجه اشتباهات ناشی از آن را کاهش میدهد. این سامانه در سیستم بانکداری الکترونیک، سرعت و نظارت کافی برروی چکهای صادر شده را بالا برده است. دیگر نیاز به حمل و نقل چکها برای استعلام آنها به صورت فیزیکی نمیباشد. بدین شکل که متقاضی با مراجعه به بانک عامل خود، چکها را به متصدی بانک تحویل میدهد و ایشان با اسکن تصویر چکها و ارسال به بانک مبدا (بدهکار) و بررسی حساب صادرکننده چک، اقدامات وصول چک را فراهم مینماید تا مبلغ به حساب ذینفع چک، واریز گردد. واریز وجه چک به حساب دریافتکننده چک، توسط سامانه پایاپای صورت میگیرد و سیستم انتقال تصویر چک، تنها وظیفه ارسال تصویر و جزئیات چک به بانک مبدا را دارد.
مواقعی وجود خواهد داشت که شخص صادرکننده در زمان حیات خود، چکی را برای ذینفع مشخص، صادر و در سامانه ثبت نموده و پس از تایید توسط ذینفع، صادرکننده چک، فوت مینماید و چک بنا بر دلایل قانونی، برگشت میخورد. حال، ورثه شخص صادرکننده چک، مسئولیت پرداخت دین او را خواهند داشت. اگر مبلغ چک به ذینفع توسط ورثه متوفی پرداخت گردیده و فیزیک چک به ورثه (صادرکننده) عودت شده باشد و ورثه صادرکننده، قصد رفع سوءاثر و ابطال چک را داشته باشند، باید به واحد اجرایی مقیم مراجعه نمایند. در این شرایط، واحد عملیات بانکی (اجرایی مقیم) با بررسی شرایط اصالت فیزیک چک (و اگر مقصد چک، صرفا فرد متوفی باشد و فرد دیگری در زنجیره انتقال چک فوت نکرده باشد) درخواست را پذیرش و چک را ابطال میکند.
در حالتی که چک، توسط صادرکننده در سامانه صیاد (پیچک) ثبت گردیده باشد و ذینفع چک، پیش از تایید چک، فوت کند، در این حالت، ورثه فرد متوفی به عنوان قائم مقام متوفی (پس از انجام فرآیندهای حصر وراثت و پرداخت مالیات و …) به بانک، مراجعه و درخواست نقد نمودن چک و واریز وجه به حساب متوفی و در نهایت، تقسیم وجه براساس میزان معین را ارائه میدهند. چنانچه درخواست تایید چک از جانب واحدهای عملیات بانکی (اجرایی مقیم) (پورتال بانک مرکزی) ارسال شود، درخواست، مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.
جهت ابطال چکهای صیادی جدید و یا ارسال لاشه چکهای برگشتی جهت رفع سوءاثر چکهای صیادی، باید حتما ذینفع چک، چک را از طریق سامانه صیاد، به صادرکننده چک انتقال دهد.
جهت مشاهده راهنمای انتقال چک، به لینک زیر مراجعه کنید:
صادر کننده بعد از تایید چک در سامانه امکان لغوثبت آن چک را ندارد و فقط ذینفع (دریافت کننده) چک این امکان را خواهد داشت. در اینجا دو حالت وجود دارد:
اگر ذینفع چک را تایید نکرده باشد، در سامانه صیاد باید چک را رد کند. جهت مشاهده راهنمای تایید و رد چک توسط ذینفع، راهنمای زیر را مشاهده کنید:
http://mmaher.ir/htch
اما اگر ذینفع چک را تایید کرده باشد،جهت ابطال ذینفع به صادر کننده عودت دهد.
جهت مشاهده راهنمای عودت چک، راهنمای زیر را مشاهده کنید:
http://mmaher.ir/hoch
راهنمای سریع مراحل: همراهبانک > سایر > مدیریت چک > گزارشهای چک(استعلام چک برگشتی(سماچک))
جهت مشاهده راهنمای استعلام چکهای برگشتی در همراهبانک، به لینک زیر مراجعه کنید:
سامانه متمرکز الکترونیکی چکهای برگشتی (سماچک) که از سویبانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای اعتبارسنجی مشتریان در شبکه بانکی ارائه شده است این امکان را فراهم نموده است. در این قسمت، میتوانید چکهای برگشتی (کل بانکها) خود را مشاهده کنید.
وارد همراهبانک شوید و از منوی سایر، گزینه مدیریت چک را انتخاب کنید. در قسمت گزارشهای چک، میتوانید گزینه استعلام چک برگشتی (سما چک) را کلیک کرده و لیست چکهای برگشتی را مشاهده نمایید.
لغو ثبت چک تنها تا قبل از تایید ذینفع چک امکان پذیر می باشد ذینفع چک در سامانه صیاد خود در منو تایید چک با وارد نمودن شناسه صیادی 16 رقمی چک بعد از مشاهده اطلاعات چک در صورت مغایرت در ثبت چک می بایست به جای گزینه تایید گزینه رد را انتخاب و ثبت چک را رد نماید در این حالت وضعیت چک سفید شده و صادر کننده می تواند مجدد چک را با هر مشخصاتی ثبت نماید
راهنمای سریع مراحل: همراهبانک > سایر > مدیریت چک > استعلام چک > استعلام وضعیت چک
جهت مطالعه راهنمای استعلام وضعیت چک در همراه بانک به لینک زیر مراجعه کنید:
ذینفع چک میتواند در همراه بانک از وضعیت ثبت چک استعلام بگیرد.
بدین منظور، وارد همراه بانک رسالت شوید و از فهرست (منو) سایر، گزینه مدیریت چک، سپس گزینه استعلام چک و در نهایت استعلام وضعیت چک را انتخاب کنید. در ادامه، با درج یا اسکن شناسه صیاد چک، استعلام وضعیت چک، برای شما نمایش داده میشود.
راهنمای سریع مراحل: همراهبانک > سایر > مدیریت چک > استعلام چک > استعلام زنجیره انتقال چک
جهت مطالعه راهنمای استعلام زنجیره انتقال چک در همراه بانک به لینک زیر مراجعه کنید.
وارد همراه بانک رسالت شوید و از فهرست (منو) سایر، گزینه مدیریت چک، سپس استعلام چک و نهایتا گزینه استعلام زنجیره انتقال چک را انتخاب کنید. در مرحله بعد، با درج یا اسکن شناسه صیاد چک و تعیین نوع چک میتوانید استعلام رنجیره انتقال را مشاهده کنید.
راهنمای سریع مراحل: همراهبانک > سایر > مدیریت چک > انتقال چک
جهت مطالعه راهنمای انتقال چک در همراه بانک به لینک زیر مراجعه کنید:
وارد همراه بانک رسالت شوید و از فهرست (منو) سایر، گزینه مدیریت چک و سپس گزینه انتقال چک را انتخاب کنید. با درج یا اسکن، شناسه صیاد چک را درج کنید و ادامه دهید. با انتخاب نوع کد مشتری و استعلام کد ملی امضاکنندگان، بر روی گزینه افزودن کلیک کنید. با رویت و تایید امضاکنندگان، ادامه دهید.
با انتخاب نوع کد مشتری و استعلام کد ملی دریافتکنندگان، بر روی گزینه افزودن، کلیک کنید. با رویت دریافتکنندگان، بر روی گزینه پیشنمایش کلیک نمایید. در این مرحله، با پیشنمایش انتقال چک و تایید آن، انتقال انجام میشود.
افتتاح حساب (سپرده) جاری به صورت حضوری در واحدهای اجرایی مقیم به صلاحدید آن واحد انجام خواهد شد. برای افتتاح حساب جاری، لازم است مدارک و مستندات شغلی و محل سکونت ارائه نمایید و یک معرف (فردی دارای سپرده در بانک قرضالحسنه رسالت) داشته باشید.
وارد پیشخوان مجازی رسالت شوید:
از منوی سایر درخواستهای من، از قسمت گزارش درخواستها، وضعیت درخواستهای خود را چک نمایید.
راهنمای سریع مراحل: پیشخوان مجازی رسالت > فهرست (علامت سهخط) > سایر درخواستهای من > گزارش درخواستها
جهت مشاهده راهنمای گزارش درخواستها به لینک زیر مراجعه کنید:
http://mmaher.ir/pgd
صورت سوالات متداول
- حمید رضا
- اگر چک الکترنیک برگه بشود و برگشت بخورد برای پاس کردن آن چه کار باید کرد؟
- شماره پشتیبانی پست تمکن مالی چیست؟
- فایل مستندات شغلی جهت بارگذاری در سامانه باید دارای چه مشخصاتی باشد؟
- متقاضی چگونه میتواند درخواست خود را اصلاح کند؟
- منظور از بهبود دهنده اعتباری چیست؟
- آیا متعهد باید کارمند بخش دولتی باشد؟ گواهی کسر از حقوق الزامی است؟
- منظور از میزان توان بازپرداخت چیست؟
- منظور از سقف تعهد چیست؟
- نتیجه اعتبار سنجی شامل چه چیزهایی است؟
- در چه صورت نتیجه اعتبارسنجی مورد قبول واقع نمیشود؟
- محدودیت سنی برای ثبت نام در سامانه مرآت وجود دارد؟
- ارائه سوابق بیمه از سوی متقاضی الزامی است؟
- برای ثبت اطلاعات در سامانه، باید چه مدارکی ارائه نمود؟
- مدارک ضروری برای صاحبین مشاغل آزاد چیست؟
- آیا با شماره موبایل اشخاص دیگر میتوان برای ثبت نام در سامانه ثبت نام استفاده نمود؟
- از سامانه مرآت برای وامدهی کدام بانکها استفاده میشود؟
- برای اعتبار سنجی چه اطلاعاتی از بانک گرفته میشود؟
- آیا برای اعتبارسنجی افراد و یا رتبه بندی اعتباری اشخاص حقوقی، فقط از اطلاعات بانکها استفاده میشود؟
- سامانه اعتبار سنجی مرآت چیست و چه خدمتی ارائه میدهد؟
- آیا محدودیتی در درخواست اعتبارسنجی وجود دارد؟
- چه چیزهایی در نتیجه اعتبارسنجی موثر است؟
- اعتبار سنجی چند روز زمان میبرد؟
- امکان ثبت چک در وجه بانک دیگری و نقد شوندگی آن وجود دارد؟
- برای مبالغ بالای ۴۰۰ میلیون تومان آیا باید سندی ارائه بشه؟
- امکان هک شدن گوشی و امضای دیجیتال وجود دارد؟
- مسیر برگشت زدن و اقدامات حقوقی در خصوص چک چیست؟
- امکان دسته چک دیجیتال برای حسابهای حقوقی هم فراهم است؟
- آیا امکان رد کردن چک به هر علت توسط گیرنده هست؟ مثلا مغایرت مبلغ یا تاریخ با تاریخ مد نظر؟
- چگونه میتوان زمانی که چک دیجیتال صادر میشه در سامانهها (موبایل بانک یا وی بانک) از چکهای صادرشده گزارش گرفت؟
- آیا دریافتکننده چک باید برنامه هامون را نصب کند ؟
- برای ابطال چک دیجیتال چه کار باید کرد؟
- گواهی عدم پرداخت چک دیجیتال چطور صادر میشود؟
- برای رفع سو اثر چکهای الکترونیک چه اقداماتی باید انجام داد؟
- نحوه درخواست معرفی وام /صدور دسته چک توسط حسابهای حقوقی/ مشترک چگونه است ؟
- نحوه راهنمایی اعضایی که حسابشان هک شده است
- مسدودی کارت بانکی در لحظه به دلیل سو استفاده از کارت بانکی چگونه انجام شود ؟
- چگونه شماره تلفن همراه را در سیستم بانکی تغییر دهم؟
- چگونه آدرس خود را در سیستم بانکی تغییر دهم؟
- چگونه میتوانم شغل خود را اصلاح و تغییر دهم؟
- چگونه سقف انتقال وجه بین بانکی و داخلی درهمراهبانک/وی بانک را تغییر دهم؟
- گزارش درخواستهای من در پیشخوان مجازی رسالت برای چیست؟
- چگونه می توانم مشخصات هویتی سپرده را در پیشخوان مجازی رسالت تغییر دهم؟
- چگونه در پیشخوان مجازی رسالت نماینده معرفی کنیم؟
- چگونه در پیشخوانمجازی رسالت نمایندگی را لغو کنیم؟
- چگونه میتوان در پیشخوان مجازی رسالت کیف پول را فعال و شارژ کرد؟
- چگونه میتوانم در پیشخوان مجازی رسالت موجودی کیف پول را برداشت کنم؟
- سقف انتقال وجه در سامانه پیشخوان مجازی رسالت چگونه تغییر میکند؟
- چگونه شارژ کیف پول را در پیشخوان مجازی رسالت به کیف پول شخص دیگری منتقل کنیم؟
- چگونه میتوانم معدل موجودی حساب را دریافت کنم؟
- تنظیم ارسال پیامک دریافتی، چگونه امکانپذیر است؟
- برای مسدودی و رفع مسدودی سپرده چه اقدامی باید انجام داد؟
- برای دریافت گواهی تمکن مالی چه اقدامی باید انجام داد؟
- چگونه باید برداشت خودکار اقساط وام را فعال کرد؟
- چگونه باید سپرده مازاد را بست؟
- چگونه سپرده متصل به کارت را میتوان تغییر داد؟
- چگونه میتوانم کارت مجازی در یافت کنم؟
- نحوه دریافت رمز اول/دوم کارت نقدی چگونه است؟
- چگونه میتوانیم کارت نقدی را رفع مسدود کنیم؟
- نحوه دریافت صورتحساب سپرده چگونه است؟
- رفع مسدودی رمز پویا چگونه انجام میشود؟
- ساتنا برای بالای دویست میلیون تومان
- درخواست دسته چک چگونه است؟
- اصلاح اقساط پرداختی چگونه انجام میشود؟
- مشاهده گزارش معرفی وام از چه طریقی انجامپذیر است؟
- چگونه از میزان اعتبار وام(امتیاز) در حسابم اطلاع پیدا کنم؟
- نحوه معرفی وام چگونه است؟
- چگونه رمز همراه بانک/وی بانک و تلفنبانک را دریافت کنم؟
- چگونه از چک رفع سوءاثر کنم؟
- فرایند دریافت وام قرضالحسنه ازدواج/فرزند را شرح دهید.
- شرایط دریافت وام قرضالحسنه فرزند چگونه است؟
- چگونه میتوانم اقساط دیگران را پرداخت کنم؟
- نحوه بروزرسانی حق عضویت در فرایند درخواست وام قرض الحسنه بدون کارمزد؟
- کیف پول چگونه فعال میشود؟
- فرآیند دریافت وام
- چگونه باید سفته الکترونیک تهیه کنیم؟
- ویرایش آدرس در ام رسالت چطور انجام میشود؟
- کَش لِس چیست؟
- نام کاربری سامانه ام رسالت چیست؟
- پین پد (pin pad) چیست؟
- نام کاربری ام رسالت را چگونه تغییر بدهم؟
- پل چیست؟
- مشاهده اطلاعات هسته اعتماد اجتماعی و افزودن عضو و توان پرداخت چگونه امکانپذیر است؟
- اجازه دسترسی به دوربین و میکروفون در مرورگر کروم (Chrome) چگونه است؟
- پاک کردن کش (حافظه پنهان) مرورگر کروم چگونه انجام میشود؟
- سقف پرداخت قبضهای ویژه چقدر است؟
- شرایط دریافت دستگاه کارتخوان را بیان کنید.
- از کجا میتوانم متوجه شوم که خودپردازهای بانک قرضالحسنه رسالت در چه مکانهایی هستند؟
- قابلیتهای دستگاه کارتخوان (pos) چیست؟
- انتقال وجه از حسابهای حقوقی به صورت غیرحضوری چگونه صورت میپذیرد؟
- درخواست دستگاه کارتخوان(pos) چگونه انجام میشود؟
- شماره تلفنبانک قرضالحسنه رسالت چند است؟
- ابطال چکهای بانکی (تضمینی) چگونه انجام میشود؟
- سقف انتقال وجه پل به صورت حضوری چقدر است؟
- آیا با دیدن شماره حساب و شماره شبا و داشتن آنها توسط اشخاص دیگر، برداشت از حساب، امکانپذیر است؟
- نرخ وام ازدواج برای سال 1403 چقدر است؟
- نرخ وام فرزند برای سال 1403 چقدر است؟
- شرایط دریافت وام معرفیشدگان از صندوق اعتباری هنر چگونه است؟
- نحوه دریافت وام قرضالحسنه ازدواج توسط اعضای صندوق اعتباری هنر چگونه است؟
- برای دریافت وام اشتغالزایی کمیته امداد و سازمان بهزیستی چه اقدامی باید انجام دهم؟
- شرایط دریافت وام، برای معرفیشدگان نمایندگان مجلس شورای اسلامی چگونه است؟
- شرایط دریافت وام برای معرفیشدگان مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری چگونه است؟
- وضعیت تطبیق مدارک وام فرزند/ازدواج چگونه است؟
- نحوه دریافت وام قرض الحسنه (ازدواج / فرزند)
- دوره تنفس وام فرزند چند ماه میباشد؟
- شرایط نرخ باروری جهت دریافت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به چه صورت است؟
- جهت دریافت وام (ازدواج و شهریه) دانشگاه آزاد چه اقداماتی باید انجام شود؟
- در صورت عدم تایید مدارک وام فرزند /ازدواج و ثبت عدم تطبیق توسط متصدی چه اقدامی باید انجام داد؟
- در صورت عدم تایید درخواست تطبیق مدارک ازدواج/فرزند متصدی ،توسط عملیات بانکی چه اقدامی باید انجام داد؟
- بعد از افتتاح حساب، چه زمانی میتوانم وام در یافت نمایم؟
- آیا میتوان بیشتر از توان باز پرداخت، درخواست وام ثبت نمود؟
- در صورت تاخیر در پرداخت اقساط وام، چقدر باید جریمه دیرکرد (وجه التزام) پرداخت کنم؟
- درخواست وام من به دلیل «عدم پوشش نتیجه اعتبارسنجی» رد شده است. چگونه مشکل را برطرف کنم؟
- آیا سقف تعهد ضامن (متعهد) باید به اندازه مبلغ سفته، خریداری شده باشد؟
- آیا میتوان ۲ درخواست وام همزمان در یک روز ثبت نمود؟
- درخواست وام من به دلیل «بدهی بانکی» رد شده است. چه باید کرد؟
- در صورت داشتن وام در جریان، برای دریافت وام جدید، آیا میتوان مجددا اقدام به دریافت وام نمود؟
- وام قرض الحسنه ممکن است به چه دلایلی رد شود؟
- نقش کارت پایان خدمت هوشمند متقاصی/متعهد جهت دریافت وام چیست؟
- ثبت درخواست وام قرضالحسنه بدون کارمزد چگونه است؟
- درخواست مجدد وام چگونه انجام میشود؟
- نکات مهم پیش از درخواست وام قرضالحسنه چیست؟
- مشاهده اقساط وام و پرونده وامها از چه طریقی انجام میشود؟
- خطا در درخواست وام قرضالحسنه بدون کارمزد چگونه رفع گردد؟
- شرایط متعهد (ضامن) چه مواردی است؟
- لغو درخواست وام چگونه انجام میشود؟
- در هنگام مشاهده وضعیت در حال بررسی درخواست وام قرضالحسنه چه اقدامی را باید انجام دهم؟
- چندبار حق عضویت باید پرداخت کرد؟
- چگونه حق عضویت، عودت داده میشود؟
- خطای ام حسام در مورد پرداخت حق عضویت بیشتر از یک بار چگونه رفع گردد؟
- مبلغ پیشنهاد شده در وام قرضالحسنه بدون کارمزد، قابل ویرایش است؟
- هنگامی که با پیام درخواست وام باز است مواجه میشوم چه اقدامی باید انجام دهم؟
- چرا مبلغ پیشنهادی در وام قرضالحسنه بدون کارمزد، کمتر از اعتبار حساب، نمایش داده میشود؟
- استعلام معوقات بانکی به چه شکلی صورت میگیرد؟
- مشاهده وضعیت درخواست وام از چه طریقی انجام میشود؟
- در هنگام ثبت درخواست وام بدون کارمزد با خطا مواجه می شوم، علت چیست؟
- درخواست وامی که دادم رد شده است، از کجا می توانم دلیل آن را بفهمم؟
- بیمه عمر برای چیست ؟
- آیا درخواست معرفی وام، محدودیت دارد؟
- زمان واریز وام چه مواقعی است؟
- آیا در وی بانک میتوان تأیید و انتقال چک را انجام داد؟
- آیا در وی بانک میتوان چک را ثبت نمود؟
- چگونه از طریق وی بانک، اقساط خود را پرداخت نماییم؟
- نمایش گردش حساب در وی بانک برای بازه زمانی چند ساله امکانپذیر است؟
- آیا انتقال وجه پل از وی بانک، امکانپذیر میباشد؟
- آیا میتوان از وی بانک، حساب خود را مسدود نمود؟
- چگونه در وی بانک میتوان لیست وامهای خود را مشاهده نمود؟
- چگونه میتوان شماره کارتهای مقصدی که در وی بانک ذخیره شده است را حذف نمود؟
- آیا میتوان در وی بانک از گردش حساب، فایل پی دی اف دریافت نمود؟
- آیا میتوان تاریخ انقضای کارت را در وی بانک دید؟
- آیا میتوان در وی بانک، گردش حساب خود را به صورت فقط واریز یا برداشت مشاهده نمود؟
- آیا میتوان در وی بانک، شارژ، خریداری نمود؟
- آیا میتوان cvv2 کارت را در وی بانک دید؟
- آیا انتقال وجه مستمر از وی بانک، انجام میشود؟
- چرا اجرای درخواست پایا در مدیریت کارتابل مشترک، فعال نمیباشد؟
- جهت انجام انتقال وجه گروهی یا پایای گروهی، چگونه فایل را آماده نمایم؟
- آیا در وی بانک، اطلاعات کارت، قابل ذخیره شدن میباشد؟
- چرا در پایای گروهی، فایل، پذیرش نمیشود؟
- آیا برای ورود به همراهبانک تحت وب، نام کاربری و رمز عبور، لازم میباشد؟
- چرا در هنگام ورود به وی بانک، بعد از وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور، با خطای «این روش شناسایی برای کاربر معتبر نمیباشد» مواجه میشوم؟
- آیا با گوشی اندروید نیز میتوان از همراهبانک تحت وب استفاده نمود؟
- برای مشاهده صورتحساب در وی بانک، چه مراحلی باید طی شود؟
- آدرس اینترنتی همراهبانک تحت وب چیست؟
- انتقال وجه گروهی چگونه انجام میشود؟
- دریافت گردش تراکنشهای انجام شده توسط کارت در همراهبانک چگونه انجام میشود؟
- درخواست پایای مستمر چگونه انجام میشود؟
- چنانچه گوشی ios داشته باشم چگونه همراهبانک را نصب نمایم؟
- مشاهده شماره شبا چگونه امکانپذیر است؟
- مشاهده وضعیت سند انتقال وجه (سپرده یا کارت) در همراهبانک چگونه است؟
- چگونه میتوان در همراهبانک اطلاعات کارتها یا سپردههای مقصد را حذف نمود؟
- آیا با اثر انگشت میتوان وارد همراهبانک شد؟
- آیا میتوان از همراهبانک، گردش کارت خود را دریافت نمود؟
- چگونه کارت خود را در همراهبانک حذف نمایم؟
- چگونه میتوان محدودیت اعمال شده بر روی کارت بانکی خود را در همراهبانک حذف نمود؟
- چگونه میتوان در همراهبانک رمز عبور خود را تغییر داد؟
- بعد از نصب همراهبانک، کارت بانکی خود را چگونه میتوان ثبت نمود؟
- چگونه در همراهبانک میتوان شارژ خرید؟
- چگونه میتوان در همراهبانک، انتقال وجه مستمر یا پایا و ساتنای مستمر، ثبت نمود؟
- چگونه میتوان اطلاعات تاریخ انقضا و cvv2 کارت بانکی خود را در همراهبانک ویرایش نمود؟
- سقف انتقال وجه پل از طریق همراهبانک چقدر میباشد؟
- چگونه میتوان درخواست انتقال وجه مستمر یا پایای مستمر و ساتنای مستمر را در وی بانک، لغو نمود؟
- چگونه در همراهبانک میتوان به حساب رسالت اشخاص دیگر، انتقال وجه انجام داد؟
- پایا و ساتنای گروهی و انتقال وجه گروهی را از کجا میتوانم انجام دهم؟
- چگونه از طریق همراه بانک انتقال وجه از طریق پل انجام دهیم؟
- ساتنا/پایا، برای مبالغ کمتر از دویست میلیون تومان به چه شکلی انجام میشود؟
- چگونه از طریق همراه بانک از طریق پایا یا ساتنا انتقال وجه انجام دهم؟
- نصب اپلیکیشن همراهبانک را شرح دهید.
- چرا پس از ورود به همراهبانک، منوی سپرده و تسهیلات در همراهبانک، خاموش میباشد؟
- مشاهده کد شارژ در همراهبانک چگونه امکانپذیر است؟
- آیا میتوان گردش حساب خود در همراهبانک را به صورت فایل pdf دریافت نمود؟
- نام کاربری همراهبانک/وی بانک چیست؟
- از طرف بانک، پیامی مبنی بر فرارسیدن تاریخ انقضای کارت دریافت کردهام. باید چه کاری انجام دهم؟
- اگر کارت، منقضی شد، چگونه اقدام به صدور کارت کنیم؟
- پیگیری ارسال درخواست کارت المثنی در سامانه پیشخوان مجازی رسالت
- سقف کارت به کارت چقدر است؟
- چگونه برای فرد زیر سن 18 سال درخواست کارت دهیم؟
- حداکثر میزان تراکنش با کارت در طول روز از طریق دستگاه کارتخوان چه مبلغی میباشد؟
- تغییر نوع رمز دوم کارت چگونه انجام میشود؟
- نحوه صدور کارت برای سپردههای مشترک چگونه است؟
- چگونه میتوانم رمز اول یا دوم کارت را تغییر بدهم؟
- آیا از وی بانک میتوان کارت بانکی خود را رفع مسدودی نمود؟
- چگونه میتوانم کارت مجازی در یافت کنم؟
- بعد از انجام عضویت و افتتاح حساب، کارت به دستم نرسیده است. آیا میتوانم جهت دریافت کارت، به صورت حضوری اقدام نمایم؟
- کارمزد صدور کارت چقدر میباشد؟
- آیا میتوان کارت بانکی خود را از وی بانک مسدود نمود؟
- شخص از چه سنی میتواند افتتاح حساب پسانداز قرضالحسنه را انجام دهد؟
- افتتاح حساب حقوقی به چه صورتی میباشد؟
- در هنگام افتتاح حساب جهت گرفتن عکس و فیلم سلفی، چرا دوربین برایم باز نمیشود؟
- برداشت از حساب پسانداز قرضالحسنه توسط خود شخص، از چه سنی امکانپذیر میباشد؟
- در صورت اشتباه در ثبت نام و اشتباه بارگذاری مدارک، آیا امکان ویرایش، وجود دارد؟
- افتتاح حساب مشترک به چه صورتی میباشد؟
- رفع نقص درخواست عضویت در سامانه ام رسالت چه فرایندی باید طی شود؟
- دریافت کارت پس از تکمیل درخواست عضویت چگونه است؟
- در هنگام (عضویت در ام رسالت) افتتاح حساب، چه کانونی را باید انتخاب نمود؟
- افتتاح حساب بعد از ثبت عضویت چگونه انجام میشود؟
- مشاهده درخواست عضویت از چه طریقی امکانپذیر است؟
- تکمیل احراز هویت
- هزینه عضویت و افتتاح حساب چقدر است؟
- ثبت درخواست عضویت در ام رسالت را توضیح دهید.
- رفع نقص رسید با کارت ملی جدید
- چگونه با رسید کارت ملی درخواست عضویت بدهیم؟
- احراز هویت در هنگام تحویل کارت بانکی چگونه انجام میشود؟
- رفع نقص عکس پشت کارت ملی
- نحوه گرفتن فیلم سلفی
- چگونه باید از شناسه خزانهداری سفته الکترونیک اطلاع پیدا کنیم؟
- آیا فقط برای یک سپرده میتوان درخواست صورت حساب فارسی /لاتین نمود؟
- ضامن چگونه باید سفته الکترونیک تهیه کند؟
- جهت خرید سفته الکترونیک می بایست حساب بانکی افتتاح نمود؟
- برای گرفتن وام قرضالحسنه چه میزان باید سفته تهیه کنیم؟
- افتتاح بیش از یک حساب، چگونه انجام میشود؟
- چرا در قسمت صدور دسته چک، شماره حساب، نمایش داده نمیشود؟
- چگونه دریافت کنندگان چک در همراه بانک را استعلام کنیم؟
- آیا چکهای صیادی رنگ بنفش، قابلیت پشتنویسی دارند؟
- چکم را گم کردهام. چه کاری باید انجام دهم؟
- برای ارسال لاشه چک جهت رفع سوءاثر چک برگشتی و همچنین جهت ابطال چکهای صیادی ثبت شده و تایید شده در سامانه صیاد، الزاما باید ذینفع، چک را به صادرکننده انتقال دهد؟
- آیا جهت شکایت در مراجع قانونی، گواهی عدم پرداخت وجه چک باید ارائه گردد؟
- آیا حساب جاری، مالیات دارد؟
- از کجا میتوانم چکم را تایید یا انتقال بدهم؟
- ۱/۴۴۰ تومان از حسابم بابت چک، کسر شده است. این مبلغ، بابت چیست؟
- بعد از سوءاثر چکهای برگشتی، چه مدتی زمان میبرد که مبالغ مسدودی حسابهایم آزاد شوند؟
- چکهایی که چکاوک میشوند در چه زمانی به حسابم واریز میگردند؟
- چگونه از وضعیت اعتباری صادرکننده چک مطلع شویم؟
- در روز مجاز هستم چه تعداد چک و به چه مبلغی، ثبت نمایم؟
- لغو ثبت چک تا چه زمانی امکانپذیر میباشد؟
- چگونه مطلع شوم چکم را در وجه چه کسی ثبت نمودهام؟
- ذینفع چک چگونه میتواند از وضعیت برگ چک دریافتی، استعلام بگیرد؟
- چک را به اشتباه برای کد ملی کسی ثبت نمودهام که وی را نمیشناسم. چگونه ثبت چک را لغو نمایم؟
- چکم را اشتباه ثبت نمودهام، چگونه مجدد از ابتدا ثبت نمایم؟
- شرایط دریافت دسته چک چیست؟
- در ثبت چک با خطای «هیچ دریافتکننده و هیچ امضاکنندهای یافت نشد» مواجه شدم چه باید کرد؟
- محرومیتهای کسی که چک برگشتی دارد چیست؟
- چک برگشتی بعد از وصول (نقد شدن) چگونه سو اثر شود؟
- آیا مسدودی مبالغ چکهای برگشتی به حساب ذینفع واریز میگردد؟
- چه زمان بعد از برگشت چک، حسابهای من (و به چه میزان) مسدود میشود؟
- هزینه رفع سوء اثر چک برگشتی چقدر است؟
- هزینه صدور گواهی عدم پرداخت وجه چک چقدر است؟
- چکهای صیادی چه مشخصهای دارند؟
- چک بانکی (تضمینی) چیست؟
- ثبت چک در بانک قرضالحسنه رسالت، از چه طریقی انجام میشود؟
- برای ثبت چک دیجیتال، چه مراحلی را طی نمایم؟
- برای نقد کردن چک دیجیتال، چه فرایندی لازم است؟
- درخواست صدور دسته چک دیجیتال چگونه انجام میشود؟
- استعلام وضعیت چک توسط صادرکننده چگونه است؟
- فعالسازی چک دیجیتال (چکاد) چه فرایندی دارد؟
- ترتیب مسدود شدن وجوه صادرکننده چک برگشتی به اندازه کسری مبلغ چک، چگونه است؟
- ابطال چکهای عادی چگونه صورت میپذیرد؟
- دلایل برگشت چک چیست؟
- نحوه رفع سوءاثر چکهای برگشتی چگونه است؟
- سامانه چکاوک چیست؟
- ابطال چک در شرایط فوت صادرکننده چک، پس از ثبت در سامانه صیاد، چگونه است؟
- نحوه تایید چکهای برگشتی و دریافت وجه چک در شرایط فوت چه مراحلی دارد؟
- انتقال چک جهت ابطال چگونه انجام میشود؟
- لغو چک ثبت شده از سمت صادر کننده، چگونه صورت میپذیرد؟
- مشاهده چکهای برگشتی در همراهبانک چگونه امکانپذیر است؟
- بعد از لغو ثبت چک،کی وضعیت چک سفید میشود؟
- چگونه در همراه بانک وضعیت چک را استعلام کنیم؟
- چگونه در همراه بانک زنجیره استعلام چک را استعلام کنیم؟
- چگونه در همراه بانک چک را به فرد دیگری انتقال دهیم؟
- نحوه افتتاح حساب جاری چگونه است؟
- چگونه از ثبت درخواست در پیشخوان مجازی رسالت یا پیگیری وضعیت آن مطلع شویم؟
- آیا میتوان آدرسهای مازاد را در پیشخوان مجازی رسالت حذف نمود؟
- آیا برای مسدود کردن حساب دیگران، میشود از طریق پیشخوان مجازی رسالت اقدام نمود؟
- من هنوز عضو بانک قرضالحسنه رسالت نشدهام. آیا میتوانم از خدمات پیشخوان مجازی رسالت استفاده نمایم؟
- نحوه ثبت درخواست رسالتکارت بانکی و یا المثنی چگونه است؟
- آیا برای حسابهای راکد هم گواهی تمکن مالی صادر میگردد؟
- آیا برای حسابهایی که از سوی قوه قضاییه مسدود شدهاند میتوان گواهی تمکن مالی دریافت نمود؟
- آیا فقط برای یک سپرده میشود گواهی تمکن دریافت نمود؟
- در هنگام ثبت درخواست گواهی تمکن مالی، پول در حسابم به میزان هزینه صدور و ارسال، موجود نیست. آیا گواهی تمکن صادر میشود؟
- چگونه باید به پیشخوان مجازی رسالت وارد شوم؟
- شمارههای پشتیبانی پست تمکن مالی/ صورتحساب چیست؟
- اگر رمز ام رسالت را فراموش کنیم، چه کاری باید انجام دهیم؟
- چگونه اعتبار امحسام را اهدا کنم؟
- هنگامی که با خطای درگاه امحسام مواجه میشوم چه اقدامی باید انجام دهم؟
- مشاهده اطلاعات حساب بانکی در ام رسالت از چه طریقی امکان دارد؟
- چگونه امکان عودت مبلغ ام حسام انجام میشود؟
- مشاهده شماره حساب و شماره شبا از ام رسالت چگونه امکانپذیر است؟
- انتقال اعتبار از ام حسام به حساب قرض الحسنه چگونه انجام میشود؟
- ام رسالت برای چیست؟
- راهنمای سامانه ام بیمه را ارسال نمایید.
- خرید بیمهنامه از ام بیمه چگونه است؟
- پیگیری صدور بیمهنامهها چگونه است؟
- خرید از بازار اعضا (ام بازار) چگونه انجام میشود؟
- نحوه بهروزرسانی پروفایل ام رسالت را شرح دهید.
- پیگیری محصولات خریداری شده در ام بازار چگونه انجام میشود؟
- اطلاع از تماس و مشخصات عرضهکننده ام بازار چگونه است؟
- نحوه ثبت درخواست اعتبارسنجی انفرادی در سامانه آی مرآت را توضیح دهید.
- چگونه از میزان اعتبار وام در حسابم اطلاع پیدا کنم؟
- آیا متعهد (ضامن) نیز باید اعتبارسنجی انجام دهد؟
- باقیمانده سقف تعهد در پرونده اعتبارسنجی به چه معنایی است؟
- سقف تعهد در پرونده اعتبارسنجی به چه معنی است؟
- توان باز پرداخت در پرونده اعتبارسنجی به چه معناست؟
- پرونده اعتبارسنجی چقدر اعتبار دارد؟
- چرا درخواست اعتبارسنجی با نتیجه اعتبارسنجی نامتناسب رد شده است؟
- به چه دلیل با این پیام مواجه شدهام که درخواست اعتبارسنجی ردشده است؟
- در صورت رد درخواست وام به دلیل «عدم وجود نتیجه اعتبارسنجی»، در صورت انجام اعتبارسنجی و خرید سفتههای الکترونیک، چه باید کرد؟
- ضمانت با پرونده اعتبارسنجی انفرادی آی مرآت/گروهی اُمرآت چگونه انجام میشود؟
- شماره پشتیبانی مرآت/آیکاپ ؟
- در پرونده اعتبارسنجی چه اطلاعاتی قابل مشاهده میباشد؟
- هزینه اعتبارسنجی مرآت چقدر است؟
- وامگیرنده و ضامن چگونه باید اعتبارسنجی کنند؟
- همه
- اعتبار سنجی
- اعتبار وام
- ام بازار
- ام بیمه
- ام رسالت
- پیشخوان
- حساب جاری
- سپرده
- سفته الکترونیک
- عضویت
- کارت
- همراه بانک
- وی بانک
- وام قرض الحسنه
- وام سایر
- سایر
- حق عضویت
- انتقال پل
- انتقال ساتنا پایا
- انتقال سپرده
- حقوقی
- تمکن مالی
- چک ثبت
- چک استعلام
- چک سوء اثر
- چک بانکی
- چک دیجیتال
- پرداخت قسط
در فرآیند درخواست وام قرضالحسنه بدون کارمزد، سامانه بعد از بررسی معیارهای مختلفی نظیر «اعتبار حساب»، «نتیجه اعتبارسنجی» و «باقیمانده وامهای گذشته» (مانده بدهی)، «بهترین گزینه دریافت وام» را به شما پیشنهاد میدهد. در بخش ویرایش، شما این امکان را دارید که «مدت زمان بازپرداخت» و «مبلغ وام» را ویرایش کنید. البته باید در نظر داشته باشید که سامانه با توجه به معیارهای سهگانهای که مطرح شد، محدودیتهایی را در ویرایش شما لحاظ میکند؛ یعنی انتخاب هر مقدار وام و مدت زمان برای شما مقدور نیست و باید طبق پیشنهادهای صفحه، شرایطی را انتخاب کنید.
برای مشاهده راهنمای درخواست وام قرضالحسنه بدون کارمزد به لینک زیر مراجعه کنید:
در صورت مشاهده پیغام داشتن وام باز است باید نسبت به تعیین تکلیف درخواست قبلی خود اقدام نمایید. دلیل این پیغام، عدم پرداخت حق عضویت یا عدم ثبت امضا قرار داد درخواست وام است که وضعیت درخواست را باز نمایش میدهد. در این وضعیت، باید مجدد وارد منو وام قرض الحسنه بدون کارمزد شده، سپس از مشاهده لیست درخواستهای وام قرضالحسنه بدون کارمزد ،اقدام به پرداخت حق عضویت و یا امضا قرار داد نمایید.
در فرآیند درخواست وام قرضالحسنه بدون کارمزد، سامانه بعد از بررسی معیارهای مختلفی نظیر «اعتبار حساب»، «نتیجه اعتبارسنجی» و «باقیمانده وامهای گذشته» (مانده بدهی)، «بهترین گزینه دریافت وام» را به شما پیشنهاد میدهد. بنابراین اگر برای مثال، نتیجه اعتبارسنجی شما مبلغی به میزان اعتبار حساب شما را پوشش ندهد، سامانه به شکل هوشمند، مبلغ پیشنهادی خودش را تطبیق میدهد. به طور کلی، به سه دلیل، مبلغ پیشنهادی از اعتبار وام، کمتر است.
یک: مبلغ سفته خریداری شده کافی نبوده و به اندازه اعتبار وام موجود، جهت درخواست وام، ظرفیت را باز نمیکند و یا چنانچه سفته ضمانت خریداری شده باشد، هنوز در پرونده اعتبارسنجی مرآت، ثبت نشده است. توجه داشته باشید که مبلغ سفته باید 120 درصد مبلغ وام باشد.
دو: ممکن است توان بازپرداخت مندرج در پرونده اعتبارسنجی، پوشش لازم به میزان مبلغ اعتبار وام را ندهد. توان بازپرداخت باید مجموع اقساط وامهای شما را پوشش دهد. لذا اگر مثلا توان بازپرداخت، 10 میلیون ریال درج شده و شما در حال حاضر 5 میلیون ریال قسط میدهید، ظرفیت باقیمانده شما 5 میلیون ریال است.
سه: ممکن است مبلغ مورد نظر شما بیشتر از سقف وام قابل دریافت شما (ظرفیت بدهی) باشد. مثلا اگر مانده وامهای جاری، 200 میلیون تومان و حداکثر ظرفیت شما 300 میلیون تومان باشد، شما بیشتر از 100 میلیون تومان نمیتوانید درخواست وام بدهید؛ ولو اعتبار کافی داشته باشید.
برای مشاهده راهنمای درخواست وام قرضالحسنه بدون کارمزد، به لینک زیر مراجعه کنید:
راهنمای سریع مراحل: همراه بانک > تسهیلات > استعلام تسهیلات و تعهدات
برای مشاهده راهنمای استعلام تسهیلات (وام) و تعهدات در همراهبانک، به لینک زیر مراجعه کنید:
شما در سامانه همراهبانک رسالت میتوانید تمامی وامهای خود را در نظام بانکی، مشاهده نمایید. جهت مشاهده معوقات وام دریافتی از تمامی بانکها و یا اطلاع از بهروزرسانی اقساط پرداخت شده، میتوانید وارد همراهبانک قرضالحسنه رسالت شده، از فهرست (منو) تسهیلات (وام) با انتخاب گزینه استعلام تسهیلات و تعهدات، مانده بدهی و معوقات تسهیلات دریافتی از تمامی بانکها را مشاهده نمایید.
جهت مشاهده وضعیت درخواست وام قرضالحسنه بدون کارمزد، وارد سامانه ام رسالت شوید. از گزینه وام قرضالحسنه بدون کارمزد و انتخاب گزینه گزارش لیست درخواستهای وام قرضالحسنه بدون کارمزد، وضعیت درخواست وام قرضالحسنه بدون کارمزد را مشاهده و پیگیری نمایید.
برای مشاهده وضعیت درخواست وام با کارمزد، به وی بانک و همراهبانک، بخش تسهیلات (وام) مراجعه نمایید.
راهنمای سریع مراحل: سامانه امرسالت > وام قرضالحسنه بدون کارمزد > گزارش لیست درخواستهای وام قرضالحسنه بدون کارمزد
همراهبانک > تسهیلات > گزارش درخواستها
وی بانک > تسهیلات > لیست درخواستهای پرداخت
از آنجا که در طی فرایند درخواست وام قرضالحسنه بدون کارمزد، برخی استعلامات برخط انجام میشود، ممکن است یا خطاهایی روبه رو شوید. این خطاها عبارتند از:
خطا هنگام استعلام ورود: چنانچه در هنگام استعلام، کد ملی و نام و نام خانوادگی خطای استعلام دارید و کد احراز هویت برایتان ارسال نمیشود، اطلاعات هویتی شما ناقص است و یا مغایرت دارد. جهت بهروزرسانی و رفع خطا، وارد مشاهده پروفایل شده و از گزینه مشاهده کامل اطلاعات، پروفایل را بروزرسانی نمایید.
خطا هنگام درخواست ثبت و برآورد وام: چنانچه کد احراز ارسال میشود و در مرحله بعد، با انتخاب طرح و شماره سپرده با خطای «شما مجاز به ثبت درخواست نمی باشید» مواجه میشوید میبایست موارد زیر را بررسی نمایید:
1) وضعیت پرونده اعتبارسنجی را چک نمایید: پرونده اعتبارسنجی باید تکمیل باشد و سفتههای الکترونیک توسط وام گیرنده و متعهد (ضامن) در آی کاپ، خریداری شود و در پرونده اعتبارسنجی ثبت شده باشد.
2) سقف میزان وام قابل دریافت شما تکمیل نشده باشد.
3) اگر عضو هسته اعتماد اجتماعی هستید، هسته نباید غیر فعال باشد.
4) دارای اعتبار حساب(حداقل یک میلیون تومان) جهت ثبت درخواست باشید.
5) اطلاعات هویتی به درستی در سامانه ثبت شده باشد. مانند : نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره شناسنامه و سریال شناسنامه در صورت مغایرت اقدام به بروزرسانی در پروفایل کاربری خود نمایید.
6) در لیست سیاه بانک نباشید.
7)حساب مسدودی نداشته باشید.
8)چک برگشتی یا بدهی بانکی نداشته باشید.
9) در بسیاری از موارد، قطعی لحظه ای سامانه نیز منجر به این خطا میشود که میبایست مجدد تلاش کنید.
راهنمای سریع مراحل: سامانه امرسالت > وام قرضالحسنه بدون کارمزد > گزارش لیست درخواستهای وام قرضالحسنه بدون کارمزد
همراهبانک > تسهیلات > گزارش درخواستها
وی بانک > تسهیلات > درخواست تسهیلات
جهت مشاهده دلیل رد درخواست وام قرضالحسنه بدون کارمزد ،وارد سامانه ام رسالت شوید:
از فهرست (منو) وام قرضالحسنه بدون کارمزد،گزینه گزارش لیست درخواستهای وام قرضالحسنه بدون کارمزد را انتخاب نموده، درخواست وامی که در وضعیت عدم واریز میباشد را انتخاب کنید و از قسمت مشاهده، دلیل رد درخواست وام را بررسی نمایید.
اگر در سامانههای همراه بانک و وی بانک درخواست دادهاید، به بخش تسهیلات بروید و دلیل رد درخواست را ملاحظه نمایید.
بیمه عمر در هنگام ثبت درخواست وام اختیاری می باشد و چنانچه وام گیرنده فوت شود بیمه وام را پرداخت و تسویه خواهد نمود
خیر، محدودیتی جهت ثبت درخواست معرفی وام در پیشخوان مجازی رسالت وجود ندارد.
جهت مشاهده راهنمای معرفی وام، به لینک زیر مراجعه کنید:
http://mmaher.ir/pmvam
در صورتی که مشکلی در فرایند وجود نداشته باشد، واریز وام قرضالحسنه بدون کارمزد، بعد از ثبت و امضای درخواست، از 24 الی 48 ساعت کاری به حساب قرضالحسنه متقاضی، واریز خواهد شد.