جهت مشاوره آنلاین پس از ورود به ام رسالت گزینه مشاوره آنلاین را انتخاب کنید.
ماهر
ماهر
  • راهنمای سامانه‌های سرزمین ام رسالت –>
  • عضویت
  • وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد
  • ام بازار
  • خدمات بانکی
  • اعتبار سنجی
  • ام بیمه
  • فهرست مطالب
ماهر
image
  • راهنمای سامانه‌های سرزمین ام رسالت –>
  • عضویت
  • وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد
  • ام بازار
  • خدمات بانکی
  • اعتبار سنجی
  • ام بیمه
  • فهرست مطالب
برای مشاوره آنلاین

جست و جو میان مطالب سایت

جستجو میان سوالات متداول

تنظیم مجدد
  • همه
  • اعتبار سنجی
  • اعتبار وام
  • ام بازار
  • ام بیمه
  • ام رسالت
  • پیشخوان
  • حساب جاری
  • سپرده
  • سفته الکترونیک
  • عضویت
  • کارت
  • همراه بانک
  • وی بانک
  • وام قرض الحسنه
  • وام سایر
  • سایر
  • حق عضویت
  • انتقال پل
  • انتقال ساتنا پایا
  • انتقال سپرده
  • حقوقی
  • تمکن مالی
  • چک ثبت
  • چک استعلام
  • چک سوء اثر
  • چک بانکی
  • چک دیجیتال
  • پرداخت قسط
در روز مجاز هستم چه تعداد چک و به چه مبلغی، ثبت نمایم؟

ثبت چک، محدودیت مبلغ و تعداد ندارد.

کپی لینک کپی شده!
لغو ثبت چک تا چه زمانی امکان‌پذیر می‌باشد؟

تا قبل از تایید ذینفع چک، می‌توانید اقدام به لغو ثبت چک نمایید. در صورت تایید ذینفع چک، دیگر لغو ثبت توسط صادرکننده، امکان‌پذیر نمی‌باشد و باید چک را ابطال نمایید.

کپی لینک کپی شده!
چگونه مطلع شوم چکم را در وجه چه کسی ثبت نموده‌ام؟

راهنمای سریع مراحل: همراه‌بانک > سایر > مدیریت چک > استعلام چک > استعلام زنجیره انتقال چک

جهت مشاهده راهنمای استعلام زنجیره انتقال چک در همراه‌بانک، به لینک زیر مراجعه کنید:
http://mmaher.ir/hezd

هم از طریق وی‌بانک و هم همراه‌بانک می‌توانید این موضوع را بررسی نمایید:

1.از طریق وی‌ بانک: در وی‌بانک (https://vbank.rqb.ir/) وارد سامانه مدیریت چک صیاد شوید و گزینه استعلام صادر‌کننده چک را انتخاب کنید و با وارد نمودن شناسه 16 رقمی صیادی چک، استعلام گرفته، وضعیت چک (در انتظار تایید گیرنده/تایید شده/نقد شده) و اطلاعات ثبت شده چک را مشاهده نمایید.

راهنمای سریع مراحل: وی‌ بانک > مدیریت چک صیاد > استعلام صادر‌کننده چک

از طریق همراه‌بانک: وارد همراه‌بانک شوید و از منوی سایر، گزینه مدیریت چک، سپس گزینه استعلام چک و نهایتاً استعلام زنجیره انتقال چک را انتخاب کنید. در این قسمت، با درج شناسه 16 رقمی صیادی چک، می‌توان درخصوص اینکه چک به نام چه کسی صادر شده است آگاه شد.

کپی لینک کپی شده!
ذینفع چک چگونه می‌تواند از وضعیت برگ چک دریافتی، استعلام بگیرد؟

هم از طریق پیامکی و هم همراه‌بانک می‌توانید این موضوع را استعلام نمایید:

1.از طریق همراه‌بانک رسالت: از منوی سایر، گزینه مدیریت چک، سپس گزینه استعلام چک و نهایتاً استعلام وضعیت چک را انتخاب کنید. با وارد نمودن شناسه 16 رقمی صیادی چک می‌توانید از ثبت چک به نامش اطمینان حاصل نمایید.

راهنمای سریع مراحل: همراه‌بانک > سایر > مدیریت چک > استعلام چک > استعلام وضعیت چک

2.از طریق سرشماره 4040701701: با ارسال پیامک به این سرشماره با عبارت «*1*2*2* شناسه صیادی چک * کدملی ذینفع چک»، می‌توانید از وضعیت چک ثبت شده به نام خودتان مطلع شوید.

کپی لینک کپی شده!
چک را به اشتباه برای کد ملی کسی ثبت نموده‌ام که وی را نمی‌شناسم. چگونه ثبت چک را لغو نمایم؟

در این موارد، باید به صورت حضوری به واحدهای اجرایی مقیم مراجعه و با ارائه اصل برگ چک، درخواست لغو ثبت چک را بنمایید.

کپی لینک کپی شده!
چکم را اشتباه ثبت نموده‌ام، چگونه مجدد از ابتدا ثبت نمایم؟

تا قبل از تایید ذینفع چک، این امکان وجود دارد. شما می‌توانید با ذینغع، ارتباط گرفته و درخواست کنید که ایشان در سامانه صیاد خود، تایید چک، اطلاعات چک را رد نماید، تا وضعیت چک، سفید شده و مجددا شما بتوانید در سامانه صیاد، آن را تصحیح نمایید.

جهت مشاهده راهنمای ثبت چک در همراه‌بانک به لینک زیر مراجعه کنید:
http://mmaher.ir/hsch

کپی لینک کپی شده!
شرایط دریافت دسته چک چیست؟
  1. چک برگشتی و بدهی بانکی نداشته باشید.
  2. ۸۰ درصد دسته چک قبلی به بانک برگشته و تعیین تکلیف شده باشد.
  3. کد شهاب داشته باشید.
  4. حساب مازاد جاری در همان بانک نداشته باشید (بیش از یک حساب جاری).
  5. تنها یک دسته چک برای یک حساب جاری صادر می‌گردد.
کپی لینک کپی شده!
در ثبت چک با خطای «هیچ دریافت‌کننده و هیچ امضا‌کننده‌ای یافت نشد» مواجه شدم چه باید کرد؟

در این خطا شما گزینه افزودن  مربوط به امضاکنندگان و همچنین دریافت‌کنندگان را نزده و اطلاعات را به سیستم، اضافه ننموده‌اید.
جهت مشاهده راهنمای ثبت چک در همراه‌بانک به لینک زیر مراجعه کنید:
http://mmaher.ir/hsch

کپی لینک کپی شده!
محرومیت‌های کسی که چک برگشتی دارد چیست؟
  1. عدم امکان افتتاح حساب در همه بانک‌ها
  2. عدم دریافت کارت بانکی و المثنی
  3. عدم دریافت تسهیلات
  4. عدم دریافت دسته چک عدم توانایی ثبت چک
  5. عدم دریافت ضمانتنامه‌های ارزی و ریالی در بانک‌های تجاری
  6. مسدودی مبالغ حساب‌های صاحب حساب به اندازه کسری چک‌های برگشتی
کپی لینک کپی شده!
چک برگشتی بعد از وصول (نقد شدن) چگونه سو اثر شود؟

۲۴ ساعت بعد از وصول، سوء اثر شده و از سیستم بانک مرکزی، به صورت اتومات، پاک می‌شود.

کپی لینک کپی شده!
آیا مسدودی مبالغ چک‌های برگشتی به حساب ذینفع واریز می‌گردد؟

خیر؛ تنها برای حفظ منافع ذینفع، مسدود می‌گردد و واریز آن تنها با حکم قضایی امکان پذیر می‌باشد.

کپی لینک کپی شده!
چه زمان بعد از برگشت چک، حساب‌های من (و به چه میزان) مسدود می‌شود؟

چنانچه تا ۲۴ ساعت بعد از برگشت چک، کسری چک در حساب تامین نشود و وصول نگردد، به اندازه کسری چک، در حساب‌ها مسدود می‌شود.

کپی لینک کپی شده!
هزینه رفع سوء اثر چک برگشتی چقدر است؟

هزینه برای هر برگ چک ۱۴/۴۰۰ تومان می‌باشد.

کپی لینک کپی شده!
هزینه صدور گواهی عدم پرداخت وجه چک چقدر است؟

۱۴/۴۰۰ تومان

کپی لینک کپی شده!
چک‌های صیادی چه مشخصه‌ای دارند؟

مشخصه اصلی مهم آنها بنفش بودن رنگ آنها و درج شناسه 16 رقمی صیادی چک در قسمت بالایی سمت چپ چک است. علاوه بر این، در قسمت پایین چک، سمت چپ، عبارت کارسازی این چک منوط به ثبت صدور و انتقال در سامانه صیاد می‌باشد، قید شده است و به هیچ عنوان در وجه حامل، صادر نمی‌شوند.

کپی لینک کپی شده!
چک بانکی (تضمینی) چیست؟

چک بانکی یا تضمینی، چکی است که به نام گیرنده صادر شده و قابل ظهرنویسی و انتقال به شخص دیگری نمی‌باشد و تنها گیرنده می‌تواند آن را وصول نماید. نام و نام خانوادگی و کد ملی و شماره شبای گیرنده و بابت چک، روی برگ چک درج می‌گردد.

کپی لینک کپی شده!
ثبت چک در بانک قرض‌الحسنه رسالت، از چه طریقی انجام می‌شود؟

ثبت چک از روش‌های زیر امکان‌پذیر است:

راهنمای سریع مراحل: همراه‌بانک > سایر > مدیریت چک > ثبت چک

سامانه مدیریت چک صیاد در وی‌ بانک به آدرس vbank.rqb.ir؛ همراه‌بانک رسالت؛

ثبت چک در همراه‌بانک: وارد همراه‌بانک رسالت شوید و از فهرست (منو) سایر، گزینه مدیریت چک و سپس ثبت چک را انتخاب کنید. در مرحله بعد، با درج شناسه یا اسکن شناسه چک، شماره چک نمایش داده می‌شود. سپس مبلغ چک و تاریخ سررسید چک را مشخص کنید. بابت و شرح چک را تعیین، سپس بر روی گزینه ادامه، کلیک کنید. در مرحله بعد، با انتخاب نوع کد شناسایی و درج کد ملی، گزینه افزودن را انتخاب، سپس ادامه مرحله را تایید کنید. در مرحله آخر، با انتخاب نوع کد شناسایی و استعلام کد ملی دریافت‌کننده، گزینه افزودن را انتخاب و بر روی گزینه پیش‌نمایش کلیک نمایید. با تایید پیش‌نمایش ثبت چک، چک به نام دریافت‌کننده، ثبت می‌گردد.

جهت مشاهده راهنمای ثبت چک در همراه‌بانک به لینک زیر مراجعه کنید:

http://mmaher.ir/hsch

راهنمای سریع مراحل: وی بانک > مدیریت چک (صیاد) > خدمات چک کاغذی > ثبت چک

ثبت چک در وی بانک (vbank.rqb.ir) : وارد بخش مدیریت چک شوید و از بخش مدیریت چک کاغذی (سامانه صیاد) اقدام به ثبت چک کنید. در مرحله بعد، با درج شناسه ، شماره چک نمایش داده می‌شود. سپس مبلغ چک و تاریخ سررسید چک را مشخص کنید. بابت و شرح چک را تعیین کنید. در مرحله بعد، با انتخاب نوع کد شناسایی و درج کد ملی، گزینه افزودن را انتخاب، سپس ادامه مرحله را تایید کنید. در مرحله آخر، با انتخاب نوع کد شناسایی و استعلام کد ملی دریافت‌کننده، گزینه افزودن را انتخاب و بر روی گزینه پیش‌نمایش کلیک نمایید. با تایید پیش‌نمایش ثبت چک، چک به نام دریافت‌کننده، ثبت می‌گردد.

کپی لینک کپی شده!
برای ثبت چک دیجیتال، چه مراحلی را طی نمایم؟

جهت ثبت چک دیجیتال، یا از طریق همراه‌بانک و یا سامانه مدیریت چک صیاد، به نشانی vbank.rqb.ir اقدام نمایید.

در فهرست (منو) گزینه ثبت چک دیجیتال را انتخاب و با انتخاب شناسه صیادی چک و وارد نمودن اطلاعات چک (تاریخ و مبلغ و بابت و شرح چک) و اطلاعات ذینفع (کد ملی ذینفع ) اقدام به ثبت چک کنید. به محض تایید اطلاعات، پیامی به هامون جهت تایید و امضای چک، ارسال شده است (منظور از امضای چک، ترسیم نمونه امضا نبوده است بلکه همان پذیرش درخواست به منزله امضای چک می‌باشد). به هامون مراجعه و پیام را تایید نمایید.

به محض تایید و امضا، چک از کارتابل صادرکننده، خارج شده و به کارتابل ذینفع، ارسال می‌گردد.

کپی لینک کپی شده!
برای نقد کردن چک دیجیتال، چه فرایندی لازم است؟

جهت نقد نمودن چک دیجیتال، ذینفع می‌بایست در بانک قرض‌الحسنه رسالت، حساب بانکی داشته و سامانه چکاد را نیز فعال نماید. این چک، نیاز به تایید نداشته و با ثبت درخواست نقد کردن چک درون‌بانکی، مبلغ به حساب ذینفع، واریز می‌گردد.

کپی لینک کپی شده!
درخواست صدور دسته چک دیجیتال چگونه انجام می‌شود؟

بعد از فعالسازی خدمات، می‌توانید صدور دسته چک الکترونیک 10 برگی را درخواست نمایید. بعد از دریافت استعلامات از بانک مرکزی و تایید صلاحیت شخص، دسته چک، صادر و تعداد 10 عدد شناسه صیادی برای دسته چک دیجیتال فرد، اختصاص داده می‌شود. درخواست صدور دسته چک دیجیتال نیازمند ارائه 80 درصد دسته چک کاغذی قبلی نمی‌باشد.

جهت امضای چک دیجیتال باید قبل از ثبت درخوست برنامه امضای دیجیتال بانک مرکزی (هامون) را نصب کرده باشید و امضای دیجیتال را خریداری کرده باشید.

کپی لینک کپی شده!
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • »

صورت سوالات متداول

  • اگر چک الکترنیک برگه بشود و برگشت بخورد برای پاس کردن آن چه کار باید کرد؟
  • شماره پشتیبانی پست تمکن مالی چیست؟
  • فایل مستندات شغلی جهت بارگذاری در سامانه باید دارای چه مشخصاتی باشد؟
  • متقاضی چگونه می‌تواند درخواست خود را اصلاح کند؟
  • منظور از بهبود دهنده اعتباری چیست؟
  • آیا متعهد باید کارمند بخش دولتی باشد؟ گواهی کسر از حقوق الزامی است؟
  • منظور از میزان توان بازپرداخت چیست؟
  • منظور از سقف تعهد چیست؟
  • نتیجه اعتبار سنجی شامل چه چیزهایی است؟
  • در چه صورت نتیجه اعتبارسنجی مورد قبول واقع نمی‌شود؟
  • محدودیت سنی برای ثبت نام در سامانه مرآت وجود دارد؟
  • ارائه سوابق بیمه از سوی متقاضی الزامی است؟
  • برای ثبت اطلاعات در سامانه، باید چه مدارکی ارائه نمود؟
  • مدارک ضروری برای صاحبین مشاغل آزاد چیست؟
  • آیا با شماره موبایل اشخاص دیگر می‌توان برای ثبت نام در سامانه ثبت نام استفاده نمود؟
  • از سامانه مرآت برای وام‌دهی کدام بانک‌ها استفاده می‌شود؟
  • برای اعتبار سنجی چه اطلاعاتی از بانک گرفته می‌شود؟
  • آیا برای اعتبارسنجی افراد و یا رتبه بندی اعتباری اشخاص حقوقی، فقط از اطلاعات بانک‌ها استفاده می‌شود؟
  • سامانه اعتبار سنجی مرآت چیست و چه خدمتی ارائه می‌دهد؟
  • آیا محدودیتی در درخواست اعتبارسنجی وجود دارد؟
  • چه چیزهایی در نتیجه اعتبارسنجی موثر است؟
  • اعتبار سنجی چند روز زمان می‌برد؟
  • برای مبالغ بالای ۴۰۰ میلیون تومان آیا باید سندی ارائه بشه؟
  • امکان هک شدن گوشی و امضای دیجیتال وجود دارد؟
  • مسیر برگشت زدن و اقدامات حقوقی در خصوص چک چیست؟
  • امکان دسته چک دیجیتال برای حساب‌های حقوقی هم فراهم است؟
  • آیا امکان رد کردن چک به هر علت توسط گیرنده هست؟ مثلا مغایرت مبلغ یا تاریخ با تاریخ مد نظر؟
  • چگونه می‌توان زمانی که چک دیجیتال صادر میشه در سامانه‌ها (موبایل بانک یا وی بانک) از چک‌های صادرشده گزارش گرفت؟
  • آیا دریافت‌کننده چک باید برنامه هامون را نصب کند ؟
  • برای ابطال چک دیجیتال چه کار باید کرد؟
  • گواهی عدم پرداخت چک دیجیتال چطور صادر می‌شود؟
  • برای رفع سو اثر چک‌های الکترونیک چه اقداماتی باید انجام داد؟
  • نحوه درخواست معرفی وام /صدور دسته چک توسط حسابهای حقوقی/ مشترک چگونه است ؟
  • نحوه راهنمایی اعضایی که حسابشان هک شده است
  • مسدودی کارت بانکی در لحظه به دلیل سو استفاده از کارت بانکی چگونه انجام شود ؟
  • چگونه شماره تلفن همراه را در سیستم بانکی تغییر دهم؟
  • چگونه آدرس خود را در سیستم بانکی تغییر دهم؟ 
  • چگونه می‌توانم شغل خود را اصلاح و تغییر دهم؟
  • چگونه سقف انتقال وجه بین بانکی و داخلی درهمراه‌بانک/وی بانک را تغییر دهم؟
  • گزارش درخواست‌های من در پیشخوان مجازی رسالت برای چیست؟
  • چگونه می توانم مشخصات هویتی سپرده را در پیشخوان مجازی رسالت تغییر دهم؟
  • چگونه در پیشخوان مجازی رسالت نماینده معرفی کنیم؟
  • چگونه در پیشخوانمجازی رسالت نمایندگی را لغو کنیم؟
  • چگونه می‌توان در پیشخوان مجازی رسالت کیف پول را فعال و شارژ کرد؟ 
  • چگونه می‌توانم در پیشخوان مجازی رسالت موجودی کیف پول را برداشت کنم؟
  • سقف انتقال وجه در سامانه پیشخوان مجازی رسالت چگونه تغییر می‌کند؟
  • چگونه شارژ کیف پول را در پیشخوان مجازی رسالت به کیف پول شخص دیگری منتقل کنیم؟
  • چگونه می‌توانم معدل موجودی حساب را دریافت کنم؟
  • تنظیم ارسال پیامک دریافتی، چگونه امکان‌پذیر است؟
  • برای مسدودی و رفع مسدودی سپرده چه اقدامی باید انجام داد؟
  • برای دریافت گواهی تمکن مالی چه اقدامی باید انجام داد؟
  • چگونه باید برداشت خودکار اقساط وام را فعال کرد؟
  • چگونه باید سپرده مازاد را بست؟
  • چگونه سپرده متصل به کارت را می‌توان تغییر داد؟
  • چگونه می‌توانم کارت مجازی در یافت کنم؟
  • نحوه دریافت رمز اول/دوم کارت نقدی چگونه است؟
  • چگونه می‌توانیم کارت نقدی را رفع مسدود کنیم؟
  • نحوه دریافت صورت‌حساب سپرده چگونه است؟ 
  • رفع مسدودی رمز پویا چگونه انجام می‌شود؟
  • ساتنا برای بالای دویست میلیون تومان
  • درخواست دسته چک چگونه است؟
  • اصلاح اقساط پرداختی چگونه انجام می‌شود؟
  • مشاهده گزارش معرفی وام از چه طریقی انجام‌پذیر است؟
  • چگونه از میزان اعتبار وام(امتیاز) در حسابم اطلاع پیدا کنم؟
  • نحوه معرفی وام چگونه است؟
  • چگونه رمز همراه بانک/وی بانک و تلفنبانک را دریافت کنم؟
  • چگونه از چک رفع سوءاثر کنم؟
  • فرایند دریافت وام قرض‌الحسنه ازدواج/فرزند را شرح دهید.
  • شرایط دریافت وام قرض‌الحسنه فرزند چگونه است؟
  • چگونه می‌توانم اقساط دیگران را پرداخت کنم؟
  • نحوه بروزرسانی حق عضویت در فرایند درخواست وام قرض الحسنه بدون کارمزد؟
  • کیف پول چگونه فعال می‌شود؟
  • فرآیند دریافت وام 
  • چگونه باید سفته الکترونیک تهیه کنیم؟
  • ویرایش آدرس در ام رسالت چطور انجام می‌شود؟
  • کَش لِس چیست؟
  • نام کاربری سامانه ام رسالت چیست؟
  • پین پد (pin pad) چیست؟
  • نام کاربری ام رسالت را چگونه تغییر بدهم؟
  • پل چیست؟
  • مشاهده اطلاعات هسته اعتماد اجتماعی و افزودن عضو و توان پرداخت چگونه امکان‌پذیر است؟
  • اجازه دسترسی به دوربین و میکروفون در مرورگر کروم  (Chrome) چگونه است؟
  • پاک کردن کش (حافظه پنهان) مرورگر کروم چگونه انجام می‌شود؟
  • سقف پرداخت قبض‌های ویژه چقدر است؟
  • شرایط دریافت دستگاه کارتخوان را بیان کنید.
  • از  کجا می‌توانم متوجه شوم که خودپردازهای بانک قرض‌الحسنه رسالت در  چه مکان‌هایی هستند؟
  • قابلیت‌های دستگاه کارتخوان (pos)  چیست؟
  • انتقال وجه از حساب‌های حقوقی به صورت غیرحضوری چگونه صورت می‌پذیرد؟
  • درخواست دستگاه کارتخوان(pos)  چگونه انجام می‌شود؟
  • شماره تلفنبانک قرض‌الحسنه رسالت چند است؟
  • ابطال چک‌های بانکی (تضمینی) چگونه انجام می‌شود؟ 
  • سقف انتقال وجه پل به صورت حضوری چقدر است؟
  • آیا با دیدن شماره حساب و شماره شبا و داشتن آنها توسط اشخاص دیگر، برداشت از حساب، امکان‌پذیر است؟
  • نرخ وام ازدواج برای سال 1403 چقدر است؟
  • نرخ وام فرزند برای سال 1403 چقدر است؟
  • شرایط دریافت وام معرفی‌شدگان از صندوق اعتباری هنر چگونه است؟
  • نحوه دریافت وام قرض‌الحسنه ازدواج توسط اعضای صندوق اعتباری هنر چگونه است؟
  • برای دریافت وام اشتغال‌زایی کمیته امداد و سازمان بهزیستی چه اقدامی باید انجام دهم؟
  • شرایط دریافت وام، برای معرفی‌شدگان نمایندگان مجلس شورای اسلامی چگونه است؟
  • شرایط دریافت وام برای معرفی‌شدگان مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری چگونه است؟
  • وضعیت تطبیق مدارک وام فرزند/ازدواج چگونه است؟
  • نحوه دریافت وام قرض الحسنه  (ازدواج / فرزند)
  • دوره تنفس وام فرزند چند ماه می‌باشد؟
  • شرایط نرخ باروری جهت دریافت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به چه صورت است؟
  • جهت دریافت وام (ازدواج و شهریه) دانشگاه آزاد چه اقداماتی باید انجام شود؟
  • در صورت عدم تایید مدارک وام فرزند /ازدواج و ثبت عدم تطبیق توسط متصدی چه اقدامی باید انجام داد؟
  • در صورت عدم تایید درخواست تطبیق مدارک ازدواج/فرزند متصدی ،توسط عملیات بانکی چه اقدامی باید انجام داد؟
  • بعد از افتتاح حساب، چه زمانی می‌توانم وام در یافت نمایم؟
  • آیا می‌توان بیشتر از توان باز پرداخت، درخواست وام ثبت نمود؟
  • در صورت تاخیر در پرداخت اقساط وام، چقدر باید جریمه دیرکرد (وجه التزام) پرداخت کنم؟
  • درخواست وام من به دلیل «عدم پوشش نتیجه اعتبارسنجی» رد شده است. چگونه مشکل را برطرف کنم؟ 
  • آیا سقف تعهد ضامن (متعهد) باید به اندازه مبلغ سفته، خریداری شده باشد؟
  • آیا می‌توان ۲ درخواست وام همزمان در یک روز ثبت نمود؟
  • درخواست وام من به دلیل «بدهی بانکی» رد شده است. چه باید کرد؟
  • در صورت داشتن وام در جریان، برای دریافت وام جدید، آیا می‌توان مجددا اقدام به دریافت وام نمود؟
  • وام قرض الحسنه ممکن است به چه دلایلی رد شود؟
  • نقش کارت پایان خدمت هوشمند متقاصی/متعهد جهت دریافت وام چیست؟
  • ثبت درخواست وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد چگونه است؟
  • درخواست مجدد وام چگونه انجام می‌شود؟
  • نکات مهم پیش از درخواست وام قرض‌الحسنه چیست؟
  • مشاهده اقساط وام و پرونده وام‌ها از چه طریقی انجام می‌شود؟
  • خطا در درخواست وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد چگونه رفع گردد؟
  • شرایط متعهد (ضامن) چه مواردی است؟
  • لغو درخواست وام چگونه انجام می‌شود؟
  • در هنگام مشاهده وضعیت در حال بررسی درخواست وام قرض‌الحسنه چه اقدامی را باید انجام دهم؟
  • چندبار حق عضویت باید پرداخت کرد؟
  • چگونه حق عضویت، عودت داده می‌شود؟
  • خطای ام حسام در مورد پرداخت حق عضویت بیشتر از یک بار چگونه رفع گردد؟
  • مبلغ پیشنهاد شده در وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد، قابل ویرایش است؟
  • هنگامی که با پیام درخواست وام باز است مواجه می‌شوم چه اقدامی باید انجام دهم؟
  • چرا مبلغ پیشنهادی در وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد، کمتر از اعتبار حساب، نمایش داده می‌شود؟
  • استعلام معوقات بانکی به چه شکلی صورت می‌گیرد؟
  • مشاهده وضعیت درخواست وام از چه طریقی انجام می‌شود؟
  • در هنگام ثبت درخواست وام بدون کارمزد با خطا مواجه می شوم، علت چیست؟
  • درخواست وامی که دادم رد شده است، از کجا می توانم دلیل آن را بفهمم؟
  • بیمه عمر برای چیست ؟
  • آیا درخواست معرفی وام، محدودیت دارد؟
  • زمان واریز وام چه مواقعی است؟
  • آیا در وی بانک می‌توان تأیید و انتقال چک را انجام داد؟
  • آیا در وی بانک می‌توان چک را ثبت نمود؟
  • چگونه از طریق وی بانک، اقساط خود را پرداخت نماییم؟
  • نمایش گردش حساب در وی بانک برای بازه زمانی چند ساله امکان‌پذیر است؟
  • آیا انتقال وجه پل از وی بانک، امکان‌پذیر می‌باشد؟
  • آیا می‌توان از وی بانک، حساب خود را مسدود نمود؟
  • چگونه در وی بانک می‌توان لیست وام‌های خود را مشاهده نمود؟
  • چگونه می‌توان شماره کارت‌های مقصدی که در وی بانک ذخیره شده است را حذف نمود؟
  • آیا می‌توان در وی بانک از گردش حساب، فایل پی دی اف دریافت نمود؟
  • آیا می‌توان تاریخ انقضای کارت را در وی بانک دید؟
  • آیا می‌توان در وی بانک، گردش حساب خود را به صورت فقط واریز یا برداشت مشاهده نمود؟
  • آیا می‌توان در وی بانک، شارژ، خریداری نمود؟
  • آیا می‌توان cvv2 کارت را در وی بانک دید؟
  • آیا انتقال وجه مستمر از وی بانک، انجام می‌شود؟
  • چرا اجرای درخواست پایا در مدیریت کارتابل مشترک، فعال نمی‌باشد؟
  • جهت انجام انتقال وجه گروهی یا پایای گروهی، چگونه فایل را آماده نمایم؟
  • آیا در وی بانک، اطلاعات کارت، قابل ذخیره شدن می‌باشد؟
  • چرا در پایای گروهی، فایل، پذیرش نمی‌شود؟
  • آیا برای ورود به همراه‌بانک تحت وب، نام کاربری و رمز عبور، لازم می‌باشد؟
  • چرا در هنگام ورود به وی بانک، بعد از وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور، با خطای «این روش شناسایی برای کاربر معتبر نمی‌باشد» مواجه می‌شوم؟
  • آیا با گوشی اندروید نیز می‌توان از همراه‌بانک تحت وب استفاده نمود؟
  • برای مشاهده صورتحساب در وی بانک، چه مراحلی باید طی شود؟
  • آدرس اینترنتی همراه‌بانک تحت وب چیست؟
  • انتقال وجه گروهی چگونه انجام می‌شود؟
  • دریافت گردش تراکنش‌های انجام شده توسط کارت در همراه‌بانک چگونه انجام می‌شود؟‌
  • درخواست پایای مستمر چگونه انجام می‌شود؟
  • چنانچه گوشی ios داشته باشم چگونه همراه‌بانک را نصب نمایم؟
  • مشاهده شماره شبا چگونه امکان‌پذیر است؟
  • مشاهده وضعیت سند انتقال وجه (سپرده یا کارت) در همراه‌بانک‌ چگونه است؟
  • چگونه می‌توان در همراه‌بانک اطلاعات کارت‌ها یا سپرده‌های مقصد را حذف نمود؟
  • آیا با اثر انگشت می‌توان وارد همراه‌بانک شد؟
  • آیا می‌توان از همراه‌بانک، گردش کارت خود را دریافت نمود؟
  • چگونه کارت خود را در همراه‌بانک حذف نمایم؟
  • چگونه می‌توان محدودیت اعمال شده بر روی کارت بانکی خود را در همراه‌بانک حذف نمود؟
  • چگونه می‌توان در همراه‌بانک رمز عبور خود را تغییر داد؟
  • بعد از نصب همراه‌بانک، کارت بانکی خود را چگونه می‌توان ثبت نمود؟
  • چگونه در همراه‌بانک می‌توان شارژ خرید؟
  • چگونه می‌توان در همراه‌بانک، انتقال وجه مستمر یا پایا و ساتنای مستمر، ثبت نمود؟
  • چگونه می‌توان اطلاعات تاریخ انقضا و cvv2 کارت بانکی خود را در همراه‌بانک ویرایش نمود؟
  • سقف انتقال وجه پل از طریق همراه‌بانک چقدر می‌باشد؟
  • چگونه می‌توان درخواست انتقال وجه مستمر یا پایای مستمر و ساتنای مستمر را در وی بانک، لغو نمود؟
  • چگونه در همراه‌بانک می‌توان به حساب رسالت اشخاص دیگر، انتقال وجه انجام داد؟
  • پایا و ساتنای گروهی و انتقال وجه گروهی را از کجا می‌توانم انجام دهم؟
  • چگونه از طریق همراه بانک انتقال وجه از طریق پل انجام دهیم؟
  • ساتنا/پایا، برای مبالغ کمتر از دویست میلیون تومان به چه شکلی انجام می‌شود؟
  • چگونه از طریق همراه بانک از طریق پایا یا ساتنا انتقال وجه انجام دهم؟
  • نصب اپلیکیشن همراه‌بانک را شرح دهید.
  • چرا پس از ورود به همراه‌بانک، منوی سپرده و تسهیلات در همراه‌بانک، خاموش می‌باشد؟
  • مشاهده کد شارژ در همراه‌بانک چگونه امکان‌پذیر است؟
  • آیا می‌توان گردش حساب خود در همراه‌بانک را به صورت فایل pdf دریافت نمود؟
  • نام کاربری همراه‌بانک/وی بانک چیست؟
  • از طرف بانک، پیامی مبنی بر فرارسیدن تاریخ انقضای کارت دریافت کرده‌ام. باید چه کاری انجام دهم؟
  • اگر کارت، منقضی شد، چگونه اقدام به صدور کارت کنیم؟
  • پیگیری ارسال درخواست کارت المثنی در سامانه پیشخوان مجازی رسالت
  • سقف کارت به کارت چقدر است؟
  • چگونه برای فرد زیر سن 18 سال درخواست کارت دهیم؟
  • حداکثر میزان تراکنش با کارت در  طول روز از طریق دستگاه کارتخوان چه مبلغی می‌باشد؟
  • تغییر نوع رمز دوم کارت چگونه انجام می‌شود؟
  • نحوه صدور کارت برای سپرده‌های مشترک چگونه است؟
  • چگونه می‌توانم رمز اول یا دوم کارت را تغییر بدهم؟
  • آیا از وی بانک می‌توان کارت بانکی خود را رفع مسدودی نمود؟
  • چگونه می‌توانم کارت مجازی در یافت کنم؟
  • بعد از انجام عضویت و افتتاح حساب، کارت به دستم نرسیده است. آیا می‌توانم جهت دریافت کارت، به صورت حضوری اقدام نمایم؟
  • کارمزد صدور کارت چقدر می‌باشد؟ 
  • آیا می‌توان کارت بانکی خود را از وی بانک مسدود نمود؟
  • شخص از چه سنی می‌تواند افتتاح حساب پس‌انداز قرض‌الحسنه را انجام دهد؟
  • افتتاح حساب حقوقی به چه صورتی می‌باشد؟
  • در هنگام افتتاح حساب جهت گرفتن عکس و فیلم سلفی، چرا دوربین برایم باز نمی‌شود؟
  • برداشت از حساب پس‌انداز قرض‌الحسنه توسط خود شخص، از چه سنی امکان‌پذیر می‌باشد؟
  • در صورت اشتباه در ثبت نام و اشتباه بارگذاری مدارک، آیا امکان ویرایش، وجود دارد؟
  • افتتاح حساب مشترک به چه صورتی می‌باشد؟
  • رفع نقص درخواست عضویت در سامانه ام رسالت  چه فرایندی باید طی شود؟
  • دریافت کارت پس از تکمیل درخواست عضویت چگونه است؟
  • در هنگام (عضویت در ام رسالت) افتتاح حساب، چه کانونی را باید انتخاب نمود؟
  • افتتاح حساب بعد از ثبت عضویت چگونه انجام می‌شود؟
  • مشاهده درخواست عضویت از چه طریقی امکان‌پذیر است؟
  • تکمیل احراز هویت
  • هزینه عضویت و افتتاح حساب چقدر است؟ 
  • ثبت درخواست عضویت در ام رسالت را توضیح دهید.
  • رفع نقص رسید با کارت ملی جدید
  • چگونه با رسید کارت ملی درخواست عضویت بدهیم؟
  • احراز هویت در هنگام تحویل کارت بانکی چگونه انجام می‌شود؟
  • رفع نقص عکس پشت کارت ملی
  • نحوه گرفتن فیلم سلفی
  • چگونه باید از شناسه خزانه‌داری سفته الکترونیک اطلاع پیدا کنیم؟
  • آیا فقط برای یک سپرده می‌توان درخواست صورت حساب فارسی /لاتین نمود؟ 
  • ضامن چگونه باید سفته الکترونیک تهیه کند؟
  • جهت خرید سفته الکترونیک می بایست حساب بانکی افتتاح نمود؟
  • برای گرفتن وام قرض‌الحسنه چه میزان باید سفته تهیه کنیم؟
  • افتتاح بیش از یک حساب، چگونه انجام می‌شود؟
  • چرا در قسمت صدور دسته چک، شماره حساب، نمایش داده نمی‌شود؟
  • چگونه دریافت کنندگان چک در همراه بانک را استعلام کنیم؟
  • آیا چک‌های صیادی رنگ بنفش، قابلیت پشت‌نویسی دارند؟
  • چکم را گم کرده‌ام. چه کاری باید انجام دهم؟
  • برای ارسال لاشه چک جهت رفع سوءاثر چک برگشتی و همچنین جهت ابطال چک‌های صیادی ثبت شده و تایید شده در سامانه صیاد، الزاما باید ذینفع، چک را به صادر‌کننده انتقال دهد؟
  • آیا جهت شکایت در مراجع قانونی، گواهی عدم پرداخت وجه چک باید ارائه گردد؟
  • آیا حساب جاری، مالیات دارد؟
  • از کجا می‌توانم چکم را تایید یا انتقال بدهم؟
  • ۱/۴۴۰ تومان از حسابم بابت چک، کسر شده است. این مبلغ، بابت چیست؟
  • بعد از سوءاثر چک‌های برگشتی، چه مدتی زمان می‌برد که مبالغ مسدودی حساب‌هایم آزاد شوند؟
  • چک‌هایی که چکاوک می‌شوند در چه زمانی به حسابم واریز می‌گردند؟
  • چگونه از وضعیت اعتباری صادر‌کننده چک مطلع شویم؟
  • در روز مجاز هستم چه تعداد چک و به چه مبلغی، ثبت نمایم؟
  • لغو ثبت چک تا چه زمانی امکان‌پذیر می‌باشد؟
  • چگونه مطلع شوم چکم را در وجه چه کسی ثبت نموده‌ام؟
  • ذینفع چک چگونه می‌تواند از وضعیت برگ چک دریافتی، استعلام بگیرد؟
  • چک را به اشتباه برای کد ملی کسی ثبت نموده‌ام که وی را نمی‌شناسم. چگونه ثبت چک را لغو نمایم؟
  • چکم را اشتباه ثبت نموده‌ام، چگونه مجدد از ابتدا ثبت نمایم؟
  • شرایط دریافت دسته چک چیست؟
  • در ثبت چک با خطای «هیچ دریافت‌کننده و هیچ امضا‌کننده‌ای یافت نشد» مواجه شدم چه باید کرد؟
  • محرومیت‌های کسی که چک برگشتی دارد چیست؟
  • چک برگشتی بعد از وصول (نقد شدن) چگونه سو اثر شود؟
  • آیا مسدودی مبالغ چک‌های برگشتی به حساب ذینفع واریز می‌گردد؟
  • چه زمان بعد از برگشت چک، حساب‌های من (و به چه میزان) مسدود می‌شود؟
  • هزینه رفع سوء اثر چک برگشتی چقدر است؟
  • هزینه صدور گواهی عدم پرداخت وجه چک چقدر است؟
  • چک‌های صیادی چه مشخصه‌ای دارند؟
  • چک بانکی (تضمینی) چیست؟
  • ثبت چک در بانک قرض‌الحسنه رسالت، از چه طریقی انجام می‌شود؟
  • برای ثبت چک دیجیتال، چه مراحلی را طی نمایم؟
  • برای نقد کردن چک دیجیتال، چه فرایندی لازم است؟
  • درخواست صدور دسته چک دیجیتال چگونه انجام می‌شود؟
  • استعلام وضعیت چک توسط صادرکننده چگونه است؟
  • فعالسازی چک دیجیتال (چکاد) چه فرایندی دارد؟
  • ترتیب مسدود شدن وجوه صادر‌کننده چک برگشتی به اندازه کسری مبلغ چک، چگونه است؟
  • ابطال چک‌های عادی چگونه صورت می‌پذیرد؟ 
  • دلایل برگشت چک چیست؟
  • نحوه رفع سوءاثر چک‌های برگشتی چگونه است؟
  • سامانه چکاوک چیست؟ 
  • ابطال چک در شرایط فوت صادرکننده چک، پس از ثبت در سامانه صیاد، چگونه است؟
  • نحوه تایید چک‌های برگشتی و دریافت وجه چک در شرایط فوت چه مراحلی دارد؟
  • انتقال چک جهت ابطال چگونه انجام می‌شود؟
  • لغو چک ثبت شده از سمت صادر کننده، چگونه صورت می‌پذیرد؟
  • مشاهده چک‌های برگشتی در همراه‌بانک چگونه امکان‌پذیر است؟
  • بعد از لغو ثبت چک،کی وضعیت چک سفید میشود؟
  • چگونه در همراه بانک وضعیت چک را استعلام کنیم؟
  • چگونه در همراه بانک زنجیره استعلام چک را استعلام کنیم؟
  • چگونه در همراه بانک چک را به فرد دیگری انتقال دهیم؟
  • نحوه افتتاح حساب جاری چگونه است؟
  • چگونه از ثبت درخواست در پیشخوان مجازی رسالت یا پیگیری وضعیت آن مطلع شویم؟
  • آیا می‌توان آدرس‌های مازاد را در پیشخوان مجازی رسالت حذف نمود؟
  • آیا برای مسدود کردن حساب دیگران، می‌شود از طریق پیشخوان مجازی رسالت اقدام نمود؟
  • من هنوز عضو بانک قرض‌الحسنه رسالت نشده‌ام. آیا می‌توانم از خدمات پیشخوان مجازی رسالت استفاده نمایم؟
  • نحوه ثبت درخواست رسالت‌کارت بانکی و یا المثنی چگونه است؟
  • آیا برای حساب‌های راکد هم گواهی تمکن مالی صادر می‌گردد؟
  • آیا برای حساب‌هایی که از سوی قوه قضاییه مسدود شده‌اند می‌توان گواهی تمکن مالی دریافت نمود؟
  • آیا فقط برای یک سپرده می‌شود گواهی تمکن دریافت نمود؟ 
  • در هنگام ثبت درخواست گواهی تمکن مالی، پول در حسابم به میزان هزینه صدور و ارسال، موجود نیست. آیا گواهی تمکن صادر می‌شود؟
  • چگونه باید به پیشخوان مجازی رسالت وارد شوم؟
  • شماره‌های پشتیبانی پست تمکن مالی/ صورت‌حساب چیست؟
  • اگر رمز ام رسالت را فراموش کنیم، چه کاری باید انجام دهیم؟
  • چگونه اعتبار ام‌حسام را اهدا کنم؟
  • هنگامی که با خطای درگاه ام‌حسام مواجه می‌شوم چه اقدامی باید انجام دهم؟
  • مشاهده اطلاعات حساب بانکی در ام رسالت از چه طریقی امکان دارد؟
  • چگونه امکان عودت مبلغ ام حسام انجام می‌شود؟
  • مشاهده شماره حساب و شماره شبا از ام رسالت چگونه امکان‌پذیر است؟ 
  •  انتقال اعتبار از ام حسام به حساب قرض الحسنه چگونه انجام میشود؟
  • ام رسالت برای چیست؟
  • راهنمای سامانه ام بیمه را ارسال نمایید.
  • خرید بیمه‌نامه از ام بیمه چگونه است؟
  • پیگیری صدور بیمه‌نامه‌ها چگونه است؟
  • خرید از بازار اعضا (ام بازار) چگونه انجام می‌شود؟
  • نحوه به‌روزرسانی پروفایل ام رسالت را شرح دهید.
  • پیگیری محصولات خریداری شده در ام بازار چگونه انجام می‌شود؟
  • اطلاع از تماس و مشخصات عرضه‌کننده ام بازار چگونه است؟ 
  • نحوه ثبت درخواست اعتبارسنجی انفرادی در سامانه آی مرآت را توضیح دهید.
  • چگونه از میزان اعتبار وام در حسابم اطلاع پیدا کنم؟
  • آیا متعهد (ضامن) نیز باید اعتبارسنجی انجام دهد؟
  • باقی‌مانده سقف تعهد در پرونده اعتبارسنجی به چه معنایی است؟
  • سقف تعهد در پرونده اعتبارسنجی به چه معنی است؟
  • توان باز پرداخت در پرونده اعتبارسنجی به چه معناست؟
  • پرونده اعتبارسنجی چقدر اعتبار دارد؟
  • چرا درخواست اعتبارسنجی با نتیجه اعتبارسنجی نامتناسب رد شده است؟
  • به چه دلیل با این پیام مواجه شده‌ام که درخواست اعتبارسنجی ردشده است؟
  • در صورت رد درخواست وام به دلیل «عدم وجود نتیجه اعتبارسنجی»، در صورت انجام اعتبارسنجی و خرید سفته‌های الکترونیک، چه باید کرد؟
  • ضمانت با پرونده اعتبارسنجی انفرادی‌ آی مرآت/گروهی اُمرآت چگونه انجام می‌شود؟
  • شماره پشتیبانی مرآت/آیکاپ ؟
  • در پرونده اعتبارسنجی چه اطلاعاتی قابل مشاهده می‌باشد؟
  • هزینه اعتبارسنجی مرآت چقدر است؟
  • وام‌گیرنده و ضامن چگونه باید اعتبارسنجی کنند؟
  • همه
  • اعتبار سنجی
  • اعتبار وام
  • ام بازار
  • ام بیمه
  • ام رسالت
  • پیشخوان
  • حساب جاری
  • سپرده
  • سفته الکترونیک
  • عضویت
  • کارت
  • همراه بانک
  • وی بانک
  • وام قرض الحسنه
  • وام سایر
  • سایر
  • حق عضویت
  • انتقال پل
  • انتقال ساتنا پایا
  • انتقال سپرده
  • حقوقی
  • تمکن مالی
  • چک ثبت
  • چک استعلام
  • چک سوء اثر
  • چک بانکی
  • چک دیجیتال
  • پرداخت قسط
مشاهده اقساط وام و پرونده وام‌ها از چه طریقی انجام می‌شود؟

راهنمای سریع مراحل: همراه‌بانک > تسهیلات > گزارش درخواست‌ها

راهنمای مشاهده اقساط وام در همراه‌بانک:

http://mmaher.ir/hpad

برای این منظور از سامانه همراه‌بانک/ وی‌ بانک می‌توانید اقدام نمایید . به ترتیب، راهنمای هر سه سامانه خدمتتان عرض می‌گردد.

همراه‌بانک: وارد همراه‌بانک بانک قرض‌الحسنه رسالت شوید، گزینه تسهیلات(وام) را انتخاب و در منوی گزارش درخواست‌ها وضعیت درخواست )جزئیات ) را مشاهده نمایید و در منوی پرداخت قسط، اقساط وام‌ها را مشاهده کنید.

وی‌بانک (vbank.rqb.ir): وارد وی‌ بانک قرض‌الحسنه رسالت شده و گزینه تسهیلات(وام) را کلیک نمایید. قسمت  وام برای شما نمایش داده می‌شود. در فهرست (منو) “تسهیلات من” و پرداخت اقساط، می‌توانید پرونده تسهیلات را مشاهده کنید.

راهنمای سریع مراحل: وی بانک > تسهیلات > تسهیلات من و پرداخت اقساط

راهنمای دیدن اقساط وام در وی بانک:

http://mmaher.ir/vta

کپی لینک کپی شده!
خطا در درخواست وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد چگونه رفع گردد؟

از انجا که طی فرایند وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد، برخی استعلامات برخط و در لحظه انجام می‌شود، ممکن است با خطاهایی روبه رو شوید؛ این خطاها عبارتند از:

خطا هنگام استعلام ورود: چنانچه در هنگام استعلام، کد ملی و نام و نام خانوادگی، خطای استعلام دارید و کد احراز هویت برایتان ارسال نمی‌شود، اطلاعات کامل هویتی، ثبت شده نیست و یا مغایرت دارد. جهت به‌روزرسانی و رفع مشکل، وارد مشاهده پروفایل شوید. از طریق مشاهده کامل اطلاعات، به‌روزرسانی نمایید.

خطا هنگام درخواست ثبت و برآورد وام: چنانچه کد احراز، ارسال می‌شود و در مرحله بعد، در انتخاب طرح و شماره سپرده، دچار خطا شوید، باید موارد ذیل را چک نمایید:

پرونده اعتبارسنجی باید تکمیل باشد و سفته‌ها توسط وام‌گیرنده و متعهد (ضامن) در آی کاپ، خریداری و در پرونده اعتبارسنجی، ثبت گردد، اعتبار وام کافی داشته باشید، سقف میزان وام قابل دریافت شما تکمیل نشده باشد، حساب شما مسدود نباشد و چک برگشتی و بدهی بانکی نداشته باشید.

کپی لینک کپی شده!
شرایط متعهد (ضامن) چه مواردی است؟

1-متعهد باید در بانک قرض‌الحسنه رسالت حساب داشته باشد.

2-پرونده اعتبارسنجی‌ای داشته باشند که مدت آن به پایان نرسیده است. اگر تابحال اعتبارسنجی  نکرده است یا تاریخ آن منقضی شده است، باید مجددا اقدام به اعتبارسنجی کند. دقت داشته باشید که سقف تعهد مندرج در پرونده اعتبارسنجی باید به میزان 120 درصد کل مبلغ وام، ظرفیت خالی داشته باشد.

3_متعهد باید سفته‌های وام‌گیرنده را تایید کند. ایشان با دریافت شناسه 16 رقمی خزانه‌داری سفته وام‌گیرنده و کد ملی وام‌گیرنده از طریق اپلیکیشن آی کاپ، منوی ضمانت سفته الکترونیک، اقدام به تایید سفته‌های وام‌گیرنده نموده و همچنین در ادامه از منوی صدور سفته الکترونیک، 120 درصد مبلغ وام درخواستی را به عنوان متعهدِ وام‌گیرنده، خریداری نماید. (شناسه 16 رقمی را باید از وام‌گیرنده دریافت کند).

جهت مطالعه راهنمای ضمانت سفته الکترونیک به لینک زیر مراجعه کنید:

http://mmaher.ir/iczemanats

کپی لینک کپی شده!
لغو درخواست وام چگونه انجام می‌شود؟

راهنمای سریع مراحل: سامانه ام‌رسالت > وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد > گزارش لیست درخواست‌های وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد

لغو درخواست وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد، تا قبل از پرداخت حق عضویت، امکان‌پذیر است. لذا ابتدا وارد ام رسالت شوید، از فهرست (منو) وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد/گزارش لیست درخواست‌های وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد، درخواست باز را مشاهده و درخواست مورد نظر را لغو نمایید. چنانچه حق عضویت را پرداخت نموده باشید، امکان لغو درخواست وجود نخواهد داشت.

 در سامانه‌های همراه‌بانک و وی بانک، می‌توانید درخواست خود را لغو نمایید.

کپی لینک کپی شده!
در هنگام مشاهده وضعیت در حال بررسی درخواست وام قرض‌الحسنه چه اقدامی را باید انجام دهم؟

در راستای توسعه فرهنگ غنی قرض‌الحسنه، وام قرض الحسنه بدون کارمزد رونمایی شد. در نظام پرداخت وام قرض الحسنه بدون کارمزد، بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان وام دهنده، وام قرض‌الحسنه را بدون کارمزد(زیاده بر قرض) پرداخت می‌نماید و متقاضی، هزینه‌های خدمات را مستقیما به خدمات دهندگان غیر بانکی تحت عنوان حق عضویت می‌پردازد.

 پس از ثبت درخواست وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد، مدارک و درخواست شما بررسی می‌شود و در صورت تایید، وام به حساب شما واریز خواهد شد. در طی بازه زمانی لازم برای برررسی درخواست شما، وضعیت وام در گزارش‌های شما “در حال بررسی” را نشان می‌دهد.اندکی صبوری بفرمایید تا وضعیت درخواست شما مشخص شود. اگر درخواست تایید شود، وام به شکل خودکار به حساب‌تان واریز خواهد شد.

کپی لینک کپی شده!
چندبار حق عضویت باید پرداخت کرد؟

در حال حاضر، به ازای هر پرونده وام باید نسبت به بروزرسانی حق عضویت اقدام شود.

کپی لینک کپی شده!
چگونه حق عضویت، عودت داده می‌شود؟

ضمن پوزش بابت خطای رخ داده در فرایند، چنانچه بیشتر از یکبار مبلغ حق عضویت را پرداخت نموده اید ولی به دلیل خطا در سامانه پرداخت انجام نشده باشد، سامانه ابتدا مغایرت گیری می‌کند و سپس مبلغ اضافه پرداخت شده به ام‌حسام برگشت داده می‌شود. فرایند مغایرت‌گیری و پرداخت ممکن است چند روز طول بکشد. لطفا صبوری بفرمایید. با شارژ ام‌حسام، می‌توانید از آن برای درخواست وام‌های بعدی استفاده نمایید و یا آن را دریافت نمایید.

کپی لینک کپی شده!
خطای ام حسام در مورد پرداخت حق عضویت بیشتر از یک بار چگونه رفع گردد؟

چنانچه مبلغ حق عضویت را پرداخت نمودید ولی مبلغ برای هزینه حق عضویت، لحاظ نگردیده است، می‌توانید مجددا هزینه را پرداخت پرداخت نمایید. مبلغ اضافه پرداخت شده، بعد از مغایرت‌گیری، اصلاح و به ام حسام حساب شما، برگردانده خواهد شد.

کپی لینک کپی شده!
مبلغ پیشنهاد شده در وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد، قابل ویرایش است؟

در فرآیند درخواست وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد، سامانه‌ بعد از بررسی معیارهای مختلفی نظیر «اعتبار حساب»، «نتیجه اعتبارسنجی» و «باقیمانده وام‌های گذشته» (مانده بدهی)، «بهترین گزینه دریافت وام» را به شما پیشنهاد می‌دهد. در بخش ویرایش، شما این امکان را دارید که‌ «مدت زمان بازپرداخت» و «مبلغ وام» را ویرایش‌ کنید. البته باید در نظر داشته باشید که سامانه با توجه به معیارهای سه‌گانه‌ای که مطرح شد، محدودیت‌هایی را در ویرایش شما لحاظ می‌کند؛ یعنی انتخاب هر مقدار وام و مدت زمان برای شما مقدور نیست و باید طبق پیشنهادهای صفحه، شرایطی را انتخاب کنید.

برای مشاهده راهنمای درخواست وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد به لینک زیر مراجعه کنید:

http://mmaher.ir/xou

کپی لینک کپی شده!
هنگامی که با پیام درخواست وام باز است مواجه می‌شوم چه اقدامی باید انجام دهم؟

در صورت مشاهده پیغام داشتن وام باز است باید نسبت به تعیین تکلیف درخواست قبلی خود اقدام نمایید. دلیل این پیغام، عدم پرداخت حق عضویت یا عدم ثبت امضا قرار داد درخواست وام است که وضعیت درخواست را باز نمایش می‌دهد. در این وضعیت، باید مجدد وارد منو وام قرض الحسنه بدون کارمزد شده، سپس از مشاهده لیست درخواست‌های وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد ،اقدام به پرداخت‌ حق عضویت و یا امضا قرار داد نمایید.

کپی لینک کپی شده!
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • »

ام رسالت

ماهر توسط دانشگاه توسعه اجتماعی رسالت توسعه داده شده است.