قوانین و مقررات عضویت
۱) متقاضی برای آگاهی از شرایط، ضوابط و مقررات مندرج در ام رسالت، ملزم به مطالعه کلیه قوانین و مقررات مربوط به سامانههای موجود در آن میباشد.
۲) مطالعه و تایید قوانین و مقررات ذیل هر سامانه توسط متقاضی، به منزله آگاهی، اراده و رضایت (بدون اکراه و اجبار) متقاضی در خصوص پذیرش و قبول شرایط هر سامانه میباشد و استفاده از هر یک از سامانههای موجود و سایر خدمات ارائه شده توسط آنها به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و مقررات آن سامانه میباشد.
۳) هرگونه داد و ستد و معامله در محیط الکترونیکی مطابق ماده ۱۸۳ قانون مدنی، نشاندهنده وقوع یک عقد یا قرارداد است. بنابراین هنگامی که ایجاب و قبول از طریق داده پیام انجام گیرد، یک قرارداد آنلاین منعقد شده است و الزامات آن باید رعایت گردد.
۴) هرگونه تاییدیه و کلیک توسط متقاضی به منزله قبولی شرایط و ضوابط مندرج در سامانه و به منزله امضای الکترونیکی میباشد.
۵) کلیه اصول و رویههای سامانههای مرتبط با ام رسالت، منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرفکننده است و متقاضی نیز موظف به رعایت قوانین و مقررات مذکور میباشد و ادعای جهل به این قوانین و مقررات و عدم اطلاع از آخرین تغییرات آنها رافع مسئولیت متقاضی نمیباشد.
۶) روز کاری به معنی روز شنبه تا پنجشنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است.
۷) ام رسالت ملزم به رعایت حریم خصوصی و اصول محرمانگی اطلاعات متقاضی میباشد.
۸) مسئولیت حفظ کلمه کاربری و رمز عبور با متقاضی میباشد و با توجه به اینکه ارتباط ام رسالت با متقاضی از طریق موبایل انجام میشود، لذا در صورت در اختیار قرار گرفتن موبایل به دیگری و سوء استفاده از کلمه کاربری و رمز عبور، هیچگونه مسولیتی بر عهده ام رسالت و سامانههای
آن نمیباشد.
۹) تعرفه هرگونه ارسال پیامک یا اطلاعرسانی از سوی ام رسالت یا سامانههای موجود، با تشخیص ام رسالت محاسبه و اخذ میشود.
۱۰) برای بهرهمندی از خدمات سامانههای موجود در ام رسالت و انجام امور مالی مربوطه، متقاضی با علم و آگاهی و رضایت خود، شماره حساب خود را برای انجام هرگونه اقدامات مالی، در اختیار آن سامانهها قرار میدهد.
۱۱) چنانچه برای عضویت در سایر سامانههای مرتبط با ام رسالت، تعرفهای جهت پرداخت پیشبینی گردد، متقاضی موظف به پرداخت آن هزینه میباشد.
۱۲) کلیه ارتباطات سامانه عضویت با متقاضی عضویت و یا اعضا از طریق شماره تلفن ۴۷۴۷-۰۲۱ و یا شماره پیامک ۵۰۰۰۴۸۴۸ و یا سامانه سپهر (سامانه پیامکی همراه رسان) انجام میپذیرد.
۱۳) کلیه حقوق این سامانه و سایت، متعلق به شرکت فرا توسعه فردا پرداز ثمین (فرداپ) میباشد.
۱۴) متقاضی باید در ورود صحیح و کامل اطلاعات مورد نیاز، دقت کافی را مبذول دارد و در صورت وجود مغایرت در هر یک از مراحل عضویت، روند ثبت درخواست، متوقف میگردد.
۱۵) ثبت درخواست عضویت در ام رسالت و کانون همیاری اجتماعی، به منزله تقاضای عضویت در سامانههای مرتبط با نهاد مردمی رسالت، از جمله سامانههای همیاری اجتماعی، رسان، ام بازار و … میباشد؛ لذا در صورت پذیرش و تایید درخواست و عضویت در ام رسالت و کانون همیاری اجتماعی، مطابق با الگوی توسعه اجتماعی رسالت، اطلاعات متقاضی برای آن سامانهها ارسال و هرگونه تایید در سامانههای مذکور به منزله تایید و قبولی شرایط و امضای عضو میباشد.
۱۶) متقاضی پس از تکمیل اطلاعات، نسبت به بارگذاری مدارک هویتی خود شامل پشت و روی کارت ملی (یا رسید دریافت کارت ملی) و همچنین بارگذاری تصویر نمونه امضا، ویدیوی سلفی و خواندن کلمات مطابق با متن ارائه شده در سامانه، اقدام مینماید.
۱۷) جهت احراز هویت و صحت متعلق بودن موبایل به متقاضی، استعلام شماره تلفن همراه و یا سامانه سپهر (سامانه پیامکی همراه رسان) انجام میگردد.
۱۸) از آنجایی که تایید اصالت اعضا جهت انجام هرگونه عملیات در سامانههای مرتبط با الگوی توسعه اجتماعی رسالت از طریق پیام تلفن همراه انجام میگردد، لذا عضو/متقاضی عضویت نسبت به مالکیت تلفن همراه خود اقرار نموده و در صورت در اختیار قراردادن تلفن همراه به شخص دیگری، مسئولیت عواقب ناشی از آن بر عهده عضو/متقاضی عضویت است.
۱۹) مسئولیت حفظ رمز عبور بر عهده متقاضی عضویت است و سامانه در قبال سهل انگاری و سوءاستفادههای احتمالی ناشی از آن مسئولیتی ندارد.
۲۰) نمونه امضای متقاضی باید با امضای فرد که برای انجام هرگونه عملیات از جمله عملیات بانکی و … استفاده میشود، مطابقت داشته باشد.
۲۱) متقاضی، مکلف است هنگام ضبط ویدیوی سلفی، شئونات اسلامی را رعایت نماید؛ در غیر اینصورت، امکان رسیدگی به درخواست، میسر نمیباشد.
۲۲) در مرحله ثبت آدرس پستی محل سکونت، کار و یا آدرس مراجعه، متقاضی، اطلاعات صحیح را وارد نموده و توجه داشته باشد که آدرس مراجعه ثبت شده توسط وی، آدرس مراجعه “متصدی احراز و تحویل” و همچنین آدرس ارسال و تحویل کارت بانکی، رمز اینترنتبانک و همراهبانک و هرگونه مرسوله میباشد.
در صورتیکه آدرس مراجعه ثبت نشود، آدرس محل سکونت برای ارسال هرگونه مرسوله، ملاک عمل میباشد.
۲۳) در صورتیکه مدارک بارگذاری شده خوانا نباشد، امکان رسیدگی به درخواست متقاضی وجود ندارد و متقاضی باید نسبت به اصلاح آن اقدام نماید.
۲۴) پس از ثبت درخواست عضویت در ام رسالت و پرداخت هزینه آن، امکان انصراف وجود ندارد و وجه پرداختی، غیرقابل استرداد و بازگشت است.
۲۵) اطلاعات ثبت شده متقاضی در ام رسالت، بصورت سیستمی برای تکمیل فرمهای مربوط به افتتاح حساب بانک قرضالحسنه رسالت در اختیار آن بانک قرار میگیرد.
۲۶) پس از ثبت درخواست عضویت، افتتاح حساب در بانک قرضالحسنه رسالت انجام میشود.
۱-۲۶) اطلاعات متقاضی جهت مراحل افتتاح حساب و تکمیل فرمهای مربوطه برای سامانه قرضالحسنه رسالت ارسال میگردد.
۲-۲۶) هزینههای مربوط به افتتاح حساب طبق ضوابط و مقررات بانک قرضالحسنه رسالت از متقاضی عضویت اخذ و یا از حساب وی
کسر میگردد.
۳-۲۶) تنها مرجع پاسخگویی در خصوص مراحل افتتاح حساب، بانک قرضالحسنه رسالت و یا شماره تماس ۴۷۴۷-۰۲۱ میباشد.
۲۷) متقاضی میتواند برای انجام مراحل عضویت در ام رسالت و کانون همیاری اجتماعی و سایر سامانههای موجود، از طریق لینک https://www.mresalat.ir و جهت دریافت هرگونه راهنمایی و اخذ اطلاعات، با شماره ۴۷۴۷-۰۲۱ تماس بگیرد.
۲۸) به افرادی که کارت ملی قدیمی دارند، خدمات، ارائه داده نخواهد شد.
۲۹) افرادی که برای دریافت کارت ملی، ثبت نام نمودهاند لکن تا زمان ثبت این درخواست، کارت ملی هوشمند دریافت ننمودهاند، میتوانند با رسید دریافت کارت ملی هوشمند، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.
۳۰) در صورت پرداخت حضوری توسط اتباع غیر ایرانی، پس از مراجعه متصدی احراز و تحویل به آدرس وی (اتباع غیر ایرانی) و تایید هویت شخص، وجوه مربوطه دریافت میگردد.
۳۱) متقاضی میتواند انجام مراحل عضویت را از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی Mresalat.ir یا اپلیکیشن Mresalat و یا از طریق شماره تماس ۴۷۴۷-۰۲۱ پیگیری نماید.
قوانین و مقررات مربوط به افتتاح حساب قرضالحسنه پسانداز و خدمات الکترونیکی و تعهدنامه رعایت قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم برای افراد حقیقی بالای 18 سال:
الف) قوانین و مقررات افتتاح حساب: سپ
۱) هر شخص حقیقی با رعایت مقررات قانونی میتواند در بانک قرضالحسنه رسالت به نام خود مبادرت به افتتاح حساب سپرده قرضالحسنه پس انداز نماید.
۲) حق استفاده از موجودی حساب، حسب مورد با صاحب حساب (شخصی که حساب به نام او افتتاح شده) و یا نماینده قانونی او (ولی، وصی، قیم و یا وکیل) خواهد بود.
۳) هرگاه نشانی مشتری که هنگام افتتحا حساب ثبت شده است تغییر یابد، باید فوراً تغییر آدرس خود را از طریق سامانههای بانک اعلام نماید و متعاقباً بانک در اسرع وقت، تغییرات مربوطه را اعمال خواهد نمود.
۴) صاحب حساب تعهد مینماید در حفظ و نگهداری رسالتکارت و رمز آن و رمزهای سامانههای اینتزنتی (اینترنتبانک، همراهبانک و تلفنبانک) کمال مراقبت را بنماید و چنانچه رسالتکارت و یا رمزهای یاد شده را مفقود کند و به موجب آن سوء استفادهای نسبت به مانده حساب بعمل آید، هیچگونه مسئولیتی متوجه بانک نخواهد بود.
۱-۴) در صورت فقدان رسالتکارت/رمزهای سامانههای اینترنتی، صاحب حساب مکلف است فوراً مراتب را در پیشخوان مجازی رسالت و یا تماس با شماره تلفن ۴۷۴۷-۰۲۱ اطلاعرسانی نماید.
۵) صاحب حساب تعهد مینماید برداشت از موجودی حساب سپرده قرضالحسنه پس انداز فقط توسط صاحب حساب یا نماینده قانونی وی که قبلا به بانک معرفی شده در کلیه درگاههای پرداخت انجام شده و رمز کارت/همراهبانک/اینترنتبانک و … را در اختیار دیگران قرار نخواهد داد.
۶) در صورت فوت صاحب حساب، وراث متوفی میتوانند پس از تسلیم برگ وراثت و ارائه گواهینامه واریز مالیات بر ارث (موضوع ماده ۳۶ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب سال ۱۳۶۶) اداره امور اقتصادی و دارایی، دایر بر اینکه در گواهینامه مزبور، شماره و مانده حساب سپرده قرضالحسنه پس انداز متوفی ذکر گردیده باشد، موجودی حساب را بقدرالسهم از بانک دریافت نمایند.
۷) بانک برای وصول هر نوع طلب و خسارت ناشی از معاملات خود حق دارد از هر نوع اعتبار، اسناد، اوراق بهادار اعم از ارزی و ریالی و موجودیهای ارزی و ریالی و هر نوع سپرده و غیره و هر قسم مال و طلب مشتری، همچنین شخص یا اشخاص تحت ولایت او نزد خود تحت هر عنوان که باشد بدون هیچگونه تشریفاتی راساً تهاتر و برداشت نموده و بنا به نظر و تشخیص خود بابت هر نوع طلب خود از مشتری که بخواهد محسوب دارد و در صورت عدم تکافو، بقیه طلب خود را از او مطالبه و دریافت دارد و مشتری، حق هرگونه اعتراض و گفتگویی را تحت هر عنوان که باشد از خود اسقاط نماید.
۸) اگر بانک، تحت هر عنوان، اشتباهاً یا من غیر حق، وجوه یا ارقامی به حساب مشتری منظور کند و یا در محاسبه، هر نوع اشتباهی نماید، در هر موقع، مجاز و مختار است راساً و مستقلا و بدون انجام هیچگونه تشریفات ادری و قضائی، در رفع اشتباه و برگشت از حسابهای مشتری، اقدام نماید و تشخیص بانک نسبت به وقوع اشتباه یا پرداخت بدون حق و لزوم برگشت از حساب، معتبر بوده و صاحب حساب، حق هرگونه اعتراض و گفتگویی را به عمل بانک از هر جهت از خود ساقط مینماید.
۹) مشتری به بانک بطور غیرقابل رجوع و بدون حق فسخ و برگشت، حق و اختیار کامل میدهد تا در صورت کسر نشدن وجه تراکنش در قبال ارائه خدمت الکترونیکی و یا برگشت وجه کسر شده به حساب وی (مشتری)، بانک حسب تشخیص خود، نسبت به انسداد و برداشت وجه تراکنش برداشت نشده از حساب وی (مشتری) و یا هرگونه حسابها و موجودیهای دیگر او نزد بانک به هر میزان و به هر نحو که خود مقتضی بداند، اقدام نماید. بر این اساس، مشتری حق هرگونه ایراد و اعتراض را از خود سلب و ساقط خواهد کرد.
ب) خدمات بانکداری الکترونیکی
۱۰) صاحب حساب تعهد مینماید در حفظ و نگهداری رسالتکارت، شرایط و مقررات استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی:
۱-۱۰) اشخاصی که در بانک، حساب قرضالحسنه افتتاح میکنند و درخواست کارت مینمایند. دارنده کارت از طریق کارت و رمز اول، مجاز به انجام عملیات مالی از طریق خودپردازها و پایانههای فروش و با رمز دوم، مجاز به خرید از سایتهای فروش اینترنتی طرف قرارداد بانکهای عضو شتاب خواهد بود.
۲-۱۰) مشتری میتواند بر روی هر حساب، یک کارت نقدی دریافت نماید.
۳-۱۰) چنانچه رسالتکارت به علت فقدان یا سرقت، مسدود شود، بانک پس از اخذ درخواست در پیشخوان مجازی رسالت، نسبت به صدور مجدد کارت و دریافت کارمزد صدور مجدد از دارنده کارت، کارت جدیدی صادر و تحویل خواهد نمود.
۴-۱۰) اختلاف بین پذیرندگان فروشگاهی و دارندگان کارت، ارتباطی به بانک نداشته و بانک، مسئولیتی نسبت به اعتراض دارندگان کارت علیه پذیرندگان نخواهد داشت.
۵-۱۰) مشتری میتواند حداکثر تا سقف مجاز تعیین شده در مقررات بانکی یا مقررات داخلی بانک از کارت خود به هر حسابی در بانک قرضالحسنه رسالت و یا کارت سایر بانکها منتقل نماید.
۶-۱۰) از آنجایی که ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی، منوط به برقراری ارتباط مخابراتی میباشد، بنابراین در شرایط عدم برقراری ارتباط از سوی عوامل فوق که تحت اختیار بانک نمیباشد، بانک مسئولیتی در قبال ارائه خدمات یاد شده نخواهد داشت.
۷-۱۰) در صورت فقدان، به سرقت رفتن و یا فروش سیمکارت، مشتری باید فوراً موضوع را به بانک اعلام نماید؛ در غیر اینصورت، هرگونه سوء استفاده از حسابهای مشتری، اعم از مالی یا اطلاعاتی، به عهده وی خواهد بود.
۸-۱۰) چنانچه هرگونه اشتباهی در عملیات الکترونیکی مشتری بوجود آید، بانک به تشخیص خود به صورت یکطرفه نسبت به اصلاح آن اقدام مینماید.
۹-۱۰) مشتری در صورت انصراف از خدمات مذکور و یا تغییر در وضعیت آنها لازم است مراتب را از طریق شماره تماس ۴۷۴۷-۰۲۱ مرکز امداد مشتریان و یا از طریق پیشخوان مجازی رسالت، اعلام نماید؛ در غیر اینصورت هیچگونه مسئولیتی متوجه بانک نخواهد بود.
۱۰-۱۰) با فعالسازی خدمات الکترونیکی برای یک حساب، خدمات مذکور به تمامی حسابهای مشتری در سامانه متمرکز، اختصاص مییابد.
۱۱-۱۰) مشتری با درخواست خدمات مذکور، به بانک اختیار میدهد کارمزدهای مربوطه را از حساب، برداشت نماید.
۱۲-۱۰) در صورتیکه بانک از فوت، حجر و ورشکستگی دارنده خدمات الکترونیکی مطلع گردد و همچنین در مواردی که بازداشت نامهای از مراجع ذیصلاح قانونی که حق برداشت اموال شخصی را دارند، دریافت نماید، بانک میتواند هر یک و یا کل خدمات بانکی حساب مربوطه را غیرفعال نماید.
۱۳-۱۰) از آنجایی که مبلغ برداشت شده از حساب بابت انتقال وجه الکترونیک، همان مبلغ اعلام شده توسط صاحب حساب میباشد، لذا مبالغ کسر شده از حساب بابت وجه حواله و کارمزد مربوطه به هیچ وجه قابل استرداد نمیباشد.
ج) تعهدنامه رعایت قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم
۱۱) باتوجه به قوانین مبارزه با پولشویی مصوب ۱۳۸۶/۰۲/۱۱ مجلس شورای اسلامی و آیین نامه دستورالعملهای اجرایی آن، بدین وسیله متعهد و ملتزم میشوم ضمن رعایت مواد قانون یاد شده و مقررات مربوطه از هرگونه اقدامی که منجر به پولشویی گردد، خودداری نموده و همچنین به اشخاص ثالث، اجازه استفاده از حسابها و خدمات بانکی و ابزارهای الکترونیکی خود را ندهم و همچنین اعلام مینمایم: اطلاعات ارائه شده بر اساس آخرین تغییرات میباشد و به علاوه متعهد و ملتزم میشوم هرگونه تغییر در کد و نشانی پستی و سایر تغییرات را در کوتاهترین زمان ممکن به مراجع قانونی ذیربط ( ثبت احوال و یا اسناد و املاک) و از طریق پیشخوان مجازی رسالت اطلاع داده و در صورت نیاز، مستندات را به بانک ارائه نمایم.
د) سایر مقررات
۱۲) سایر موارد عنوان نشده در این قوانین و مقررات، مطابق قوانین کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
• کلیه مقررات مربوط به حسابهای قرضالحسنه به ویژه مفاد و مندرجات آییننامه حساب سپرده قرضالحسنه پس انداز، بانکداری الکترونیکی و رعایت قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را مطالعه و همچنین قوانین و مقرراتی که توسط مراجع قانونگذار، متعاقباً وضع خواهد شد را قبول و تعهد مینمایم.