جهت مشاوره آنلاین پس از ورود به ام رسالت گزینه مشاوره آنلاین را انتخاب کنید.
ماهر
ماهر
  • راهنمای سامانه‌های سرزمین ام رسالت –>
  • عضویت
  • وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد
  • ام بازار
  • خدمات بانکی
  • اعتبار سنجی
  • ام بیمه
  • فهرست مطالب
ماهر
image
  • راهنمای سامانه‌های سرزمین ام رسالت –>
  • عضویت
  • وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد
  • ام بازار
  • خدمات بانکی
  • اعتبار سنجی
  • ام بیمه
  • فهرست مطالب
برای مشاوره آنلاین

راهنمای سرزمین مجازی ام‌ رسالت

در این مطلب تلاش شده است تا نحوه فعالیت اعضای جدید در ام‌رسالت را با هم مرور کنیم.

عضویت

اولین قدم برای این همراهی، عضویت در سرزمین مجازی (سوپر اپلیکیشن) ام‌رسالت است. در لینک زیر تمام مراحل عضویت بصورت کامل و قدم به قدم آمده است.

اما ام‌ رسالت چیست؟

ام‌‎ رسالت، یک سرزمین مجازی (سوپراپلیکیشن) است که از طریق آن می‌‏توان به تمام سامانه‎‌های مرتبط با نهاد مردمی رسالت دسترسی داشت. به عنوان مثال، پس از تأیید عضویت، به‌طور خودکار، افتتاح حساب در بانک قرض‌الحسنه رسالت، عضویت در سامانه‌هایی نظیر ام‌ بازار، اعتبارسنجی مرآت، سامانه‌های بانک قرض‌الحسنه رسالت، شبکه اجتماعی رسان و … برای عضو فراهم می‎‌شود. بنابراین عضو ام‌ رسالت می‏‌تواند از طریق لینک «www.mresalat.ir» وارد سایت شده و با واردکردن نام کاربری و رمز عبور، از همه سامانه‌های موجود به فراخور نیاز استفاده کند. 

راهنمای عضویت

بعد از اینکه عضویت تکمیل شد، ممکن است پیامکی در خصوص رفع نقص به دست عضو برسد. این پیامک در صورتی ارسال می‌شود که فرآیند عضویت به دلیلی مانند تار بودن تصویر کارت ملی یا ناقص بودن آدرس و … تایید نشده باشد. عضو با توجه به راهنمای زیر می‌تواند اقدام به رفع نقص و نهایی شدن عضویت کند.

راهنمای رفع نقص

مشاهده اطلاعات حساب

بعد از تکمیل عضویت، دسترسی عضو به حساب بانک قرض‌الحسنه فعال می‌شود و نیازی به رسیدن کارت به دست عضو نیست.

البته باید توجه داشت که بعد از رسیدن کارت و احراز هویت، دسترسی عضو به ام‌‌رسالت فعال خواهد شد.

راهنمای مشاهده اطلاعات حساب و شماره کارت در زیر این مطلب آمده است.

راهنمای مشاهده اطلاعات حساب در پیشخوان مجازی رسالت

دریافت کارت

بعد از انجام کامل فرایند عضویت، کارت بانک قرض‌الحسنه رسالت به دست عضو می‌رسد. این کارت را یکی از متصدیان احراز و تحویل (MTR) بعد از انجام مراحل احراز هویت به عضو تقدیم می‌کند. احراز هویت شامل این مراحل می‌شود:

  • امضای برگه گواهی امضا توسط عضو.
  • بررسی کارت ملی و گرفتن تصویر برگه گواهی و بارگذاری در سامانه احراز هویت توسط متصدی.
  • ارائه کد تحویل کارت که به عضو پیامک شده است.
دقت داشته باشید هنگام تحویل کارت حتما خود عضو به همراه کارت ملی باید حضور داشته باشد (لازم است متصدی چهره عضو را با کارت ملی تطبیق بدهد).
اگر عضو، کد تحویل را در بین پیامک‌ها پیدا نکرد، می‌تواند به راهنمای زیر مراجعه کند:
 

فعال‌شدن حساب بانکی

بعد از اینکه کارت به دست عضو رسید و احراز هویت بصورت حضوری در محل انجام شد، حساب بانکی وی فعال خواهد شد.

عضو بعد از فعال شدن حساب، می‌تواند وارد پیشخوان مجازی رسالت شود و رمز اول کارت و رمز همراه‌بانک و اینترنت‌بانک خود را دریافت کند. این راهنماها در ادامه آمده است:

ورود به پیشخوان مجازی رسالت

رمز اول کارت

رمز کارت برای عضو هنگام تکمیل مراحل عضویت و افتتاح حساب پیامک شده است.

اگر عضو می‌خواهد رمز دلخواهی برای کارت خود انتخاب کند و یا پیامک رمز را پیدا نمی‌کند، از طریق راهنمای زیر می‌تواند اقدام به دریافت رمز جدید برای کارت خود کند:

درخواست رمز اول رسالت کارت

رمز پویا

رمز پویای رسالت کارت بصورت پیش‌فرض، فعال است. اگر با اشتباه واردکردن، رمز عضو مسدود شده است، با توجه به راهنمای زیر می‌تواند رمز خود را مجددا فعال کند:

فعال سازی کارت و رمز پویا

فعال‌سازی همراه‌بانک

لینک دانلود برنامه‌ها

 

بعد از دانلود کردن برنامه همراه‌بانک رسالت از طریق لینک بالا، عضو می‌تواند جهت دریافت رمز ورود به همراه‌بانک با توجه به راهنمای زیر اقدام کند.

نام کاربری عضو در همراه بانک همان شماره مشتری است. شماره مشتری روی رسالت کارت عضو در سمت راست چاپ شده است. 

همچنین عدد میانی شماره حساب، همان شماره مشتری است. برای مثال، اگر شماره حساب عضو، رقمِ 10.91799179.1 می‌باشد، عدد میانی، شماره مشتری عضو خواهد بود.

دریافت رمز همراه بانک

کاربران سیستم عامل IOS می‌توانند از نسخه وب اپلیکیشن اینترنت‌بانک استفاده کنند.

فعال‌سازی اینترنت‌بانک (وی‌ بانک)

عضو می‌تواند برای فعال کردن اینترنت‌بانک با توجه به راهنمای زیر اقدام به درخواست رمز جدید کند.

نام کاربری عضو در اینترنت‌بانک، همان شماره مشتری است. شماره مشتری روی رسالت کارت عضو، سمت راست چاپ شده است. 

همچنین عدد میانی شماره حساب، عضو همان شماره مشتری است. مثلا اگر شماره حساب عضو، رقم 10.91799179.1  می‌باشد، عدد میانی، شماره مشتری عضو خواهد بود.

راهنمای دریافت رمز اینترنت بانک

معرفی سامانه‌های سرزمین مجازی ام‌ رسالت

سرزمین مجازی ام‌ رسالت، سوپر اپلیکیشنی است که تمامی سامانه‌های مرتبط با نیازهای اعضای نهاد مردمی رسالت را دربرگرفته است. در این سرزمین، اعضا می‌توانند با توجه به علایق و نیازمندی‎‌هایشان در زمینه‎‌های مختلف الگوی تعالی اجتماعی رسالت، نظیر قرض‌‎الحسنه، کاروکسب‎‌های خردوخانگی (در قالب هسته‎‌های کارآفرینی اجتماعی)، پویش‎‌های نیکوکارانه رسالت آسمانی (در قالب موکب اربعین تا اربعین، هسته‎‌های جهادی و …) به فعالیت بپردازند.

 

برخی از خدمات ام رسالت شامل موارد زیر می‌باشد:

  • حامی باش: جهت حمایت از عضوی دیگر جهت دریافت وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد
  • ام بازار: بازاری مجازی جهت خرید و فروش برای اعضا با امکان فروش اقساطی
  • ام بیمه: جهت خرید بیمه‌های خودرو، موتور سیکلت، عمر، سفر و … بصورت نقد و یا اقساط بدون نیاز به اعتبار حساب.
  • رسالت آسمانی: جهت همیاری در طرح‌های مردمی مانند کمک به موکب و یا کمک به مردم لبنان و همیاری در جایزه بزرگ مصطفی
  • و … .

جهت آشنایی با ام رسالت به راهنمای زیر مراجعه کنید.

راهنمای ام رسالت
جست و جو در میان مطالب ماهر

نکات تکمیلی

ماهر توسط دانشگاه توسعه اجتماعی رسالت توسعه داده شده است.