درخواست کارتخوان بانک قرضالحسنه رسالت
چه مراحلی قبل از درخواست پذیرنده باید توسط متقاضی انجام شود ؟
متقاضی قبل از اینکه درخواست پذیرنده را ثبت کند باید وارد سایت امور مالیاتی شود و کد رهگیری مالیاتی را دریافت کند .
نیاز است اطلاعات پذیرنده تا پایان چهار گام ، در سایت امور مالیاتی ثبت شود و کدرهگیری مالیاتی معتبر و به نام خود متقاضی، دریافت شود .
✓نکته : کد رهگیری مالیاتی ده رقم است
✓ نکته : آدرس سایت امورمالیاتی tax.gov.ir
متقاضی بعد از دریافت کد رهگیری مالیاتی اپلیکشین آی کاپ را روی گوشی خود نصب کند و وارد کاشی پذیرند گان شود یا از طریق سایت ir.icup درخواست کارتخوان خود را ثبت کند .
✓ نکته : برای درخواست کارتخوان نیاز به جواز کسب معتبر میباشد اگر شخصی جواز نداشته باشد میتواند از طریق سایت mojavez.ir اقدام به دریافت مجوز کند .

دانلود برنامه آیکاپ برای گوشی های اندرویدی

ورود به صفحه وب اپلیکیشن برای ویندوز و ios
جهت درخواست کارتخوان از برنامه آی کاپ، مراحل زیر را انجام دهید:
۱. انتخاب گزینه پذیرندگان از منوی اصلی خانه
۲. مطالعه قوانین ثبت نام دستگاه کارتخوان


۳. انتخاب فروشگاه شخصی و یا شرکت حقوقی به همراه کد ملی
۴. وارد کردن اطلاعات کامل مشتری


۵. وارد کردن اطلاعات فروشگاه
مشاغلی که اسم صنفشان در قسمت اصناف نیست باید نزدیکترین صنف به صنف خودتان را انتخاب کنند.
نکته: اگر از منطقه شهرداری خود اطلاعی ندارید منطقه 1 را انتخاب کنید.
۶. وارد کردن اطلاعات حساب بانک قرضالحسنه رسالت


۷. بارگذاری مدارک شخصی
۸. تایید یا ویرایش اطلاعات ثبت شده


۹. دریافت کد رهگیری و کد ارجاع درخواست
۱۰. مشاهده جزئیات کارتخوان


شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت (psp) طرف قرارداد
پیرو انعقاد قرارداد خدمات پرداخت، امکان ثبت درخواست درگاه پرداخت اینترنتی و پایانه فروش جهت حسابهای بانک قرضالحسنه رسالت از شرکتهای زیر فراهم است:
تجارت الکترونیک پارسیان 0212318
پرداخت الکترونیک سامان 02184080
آسان پرداخت پرشین 02183333
به پرداخت ملت 02127312731
پرداخت الکترونیک سداد 02142739000
پرداخت نوین 02148006
پرداخت الکترونیک سپهر 02127636000
آیا متقاضی می تواند شرکت psp که سامانه برای او در نظر گرفته را تغییر دهد؟
سامانه به صورت رندوم شرکت psp را برای متقاضی در نظر می گیرد .
برای خدمات دستگاه کارتخوان باید با کجا تماس گرفت ؟
هرگونه پیگیری جهت دستگاه کارتخوان اعم از تعمیر یا درخواست رول کاغذ … متقاضی باید با شرکت psp تماس بگیرد .
مستندات مورد نیاز برای فروشگاه شخصی :
اجاره نامه (سند ملکی ) + جواز کسب + صفحه اول شناسنامه + کارت ملی (رسید کارت ملی)
✓نکته: همه اطلاعات باید به نام پذیرنده باشد .
✓نکته: اجاره نامه نیاز نیست رسمی باشد .حتی اگر دستی هم باشد قابل قبول است و از متقاضی خواسته میشود بارگذاری کند تا کارشناس بررسی کند .
✓نکته: اگر متقاضی جواز کسب یا اجاره نامه نداشته باشد به جای آن می تواند فرم استشهاد نامه را بارگذاری کند .
✓نکته: کسانی که در پاساژ مغازه دارند به جای اجاره نامه ، قراردادی که دارای سربرگ و امضا و مهر صاحب پاساژ هست را بارگذاری نمایند .
چگونگی دریافت فرم استشهاد نامه:
گزینه اول : در اپ آی کاپ در کاشی پذیرندگان در صورتی که پذیرنده جواز کسب دارد، گزینه جواز کسب دارم را انتخاب کند ، در غیر اینصورت، گزینه جواز کسب ندارم را انتخاب کند یک لینک ارسال می شود روی گوشی از داخل لینک فرم استشهاد نامه را دانلود کند و بارگذاری کند .
گزینه دوم : وارد سایت icup.ir شوید ، در قسمت دریافت دستگاه کارتخوان کیلک کنی د و سپس در پایین صفحه فرم استشهاد نامه را دانلود کنید و بارگذاری نمایید .
گزینه سوم : وارد سایت icup.ir شوید ، از قسمت منو ، گزینه خدمات / پایانه فروش را انتخاب کنید و در اواسط صفحه با کلیک بر رو ی ” دانلود فرم استشهاد جوازکسب ” دانلود کنید و بارگذاری نمایید .
مستندات مورد نیاز برای شرکت حقوقی :
اجاره نامه (سند ملک) + اساسنامه + صفحه اول شناسنامه مدیر عامل + کارت ملی مدیر عامل
درخواستهای حقوقی، صرفا توسط مدیرعامل یا اعضای هیات مدیره یا صاحب امضای شرکت و یا نماینده شرکت ثبت میشوند. اطلاعات شماره حساب حقوقی به همراه گواهی ثبت یا گواهی تغییرات و یا اساسنامه شرکت باید ارائه گردد.
برای مشاغلی مانند مدارس، کلینیکهای زیبایی، باشگاههای ورزشی، مشاورین املاک، داروخانهها، درمانگاهها، نمایندگیهای بیمه، پزشکان، وکلا و … مجوز مربوط، مورد نیاز میباشد و تنها به جای اجارهنامه و سند ملک میتواند فرم استشهادنامه را بارگذاری نماید.
پس از ثبت درخواست دستگاه کارتخوان و دریافت کد پیگیری (ارسال به نصب psp) 5 تا 7 روز کاری زمان میبرد تا دستگاه توسط شرکت نصب (psp) به پذیرنده تحویل داده میشود. پس از تحویل، پیگیری از طریق شرکت نصب (psp) انجام میپذیرد.
بارگذاری مدارک :
نکته : متقاضی باید توجه داشته باشد که تمامی اطلاعات اعم از مشخصات فرد ی ، کدپستی ، ادرس ، صنف ، شماره شبا و… در پرونده پذ یرندگان با پرونده مالیاتی تطابق داشته باشد و در صورت عدم تطابق هر یک از این موارد پرونده رد خواهد شد ( شماره شبا در پرونده مالیاتی باید همان شماره شبا رسالتی باشد که در درخواست پذ یرندگان ثبت شده است و ثبت شماره شبا از سایر بانک ها در پرونده مال یاتی مورد تایید نیست)
انواع پایانه فروش:
ثابت : به تلفن ثابت متصل می شود .
شبکه: توسط کابل شبکه به مودم متصل میشود ذات دستگاه ثابت محسوب میشود .
✓نکته: در نوع ثابت و شبکه الزاما نیاز به خط تلفن ثابت است.
سیار GPRS : این دستگاه سیم کارت میخورد به وای فای متصل نیست و از اینترنت سیم کارت استفاده میکند.
✓نکته: برای درخواست دستگاه کارتخوان ثابت و شبکه نیاز به پرداخت هزینه از سمت متقاضی نیست .
✓نکته: برای دستگاه سیار باید مبلغ دومیلیون و پانصد هزار تومان در بانک بلوکه شود.
آزادسازی مبلغ مسدود شده جهت دستگاه کارتخوان بی سیم:
برای آزادسازی پول بلوکه شده ، زمانی که دستگاه توساط شارکت جمع آوری شود ، از سامت شرکت پی اس پی به پذیرنده یک رسید تحویل داده میشود ، شرکت مذکور یک نامه به پارت ارسال کرده در خصوص اینکه دستگاه جمع آوری شده و براساس آن نامه آزادسازی برای بانک ارسال میشود . این فرایند تا یک ماه ممکن است زمان ببرد ( نیاز به مراجعه حضوری نمیباشد .)
خارج کردن حساب از حالت تجاری
حسابهایی که به ارتخوان متصل باشند، حساب تجاری محسوب میشوند و مشمول مالیاتی هستند،
عضو برای خارج کردن حساب از حالت تجاری حتما باید در سازمان مالیاتی، پرونده خود را ببندد و بعد به شعبه مالیاتی برود که مربوط به حوزه کسبوکارش است و به صورت حضوری، مدارکش را بدهد تا از حساب تجاری بودن خارج شود. نیازی به حضور در بانک نیست؛ بلکه این کار، مربوط به سازمان مالیاتی و شعبههای مالیاتی مربوط به محل کسبوکارش میشود.
ارتباط با پشتیبانی کارتخوان
در صورت نیاز به ارتباط با پشتیبانان دستگاههای کارتخوان میتوانید در سایت ام رسالت بعد از بازکردن فضای از من بپرس با پشتیبانان دستگاههای کارتخوان ارتباط برقرار کنید.
سوالات پر تکرار
از زمانی که متقاضی درخواست ثبت می کند 7 روز کاری زمان می برد که کارشناس پرونده را بررسی کند و از زمانی که پرونده به مرحله در انتظار نصب می رود 7 روز کاری زمان می برد که شرکت psp مربوطه برای نصب دستگاه اقدام کند .
✓نکته: اگر هفت روز گذشت و شرکت psp اقدامی جهت نصب دستگاه انجام نداد به متقاضی اعالم میکنیم با شرکت psp مربوطه تماس بگیرد .
✓نکته: پس از نصب دستگاه ، هر گونه پیگیری از طریق شرکت psp انجام می پذیرد .
✓نکته: اگر شرکت psp به هر علتی دستگاه را نصب نکرد و پرونده در مرحله ارسال به نصب بود ، متقاضی نمیتواند یک درخواست جدید ثبت کند باید با شرکت psp تماس بگیرد ، شرکت psp درخواست را ابطال کند ، درخواست که از سمت شرکت psp ابطال شد ، متقاضی می تواند یک درخواست جدید ثبت کند .
✓نکته: چند درخواست نمی تواند همزمان فعال باشد .
اجاره نامه ای باید حتما به وسیله مشاورین املاک مجاز یا دفتر اسناد رسمی در کاغذهای مخصوص (سربرگ دار) تنظیم شود. طبیعتا اجاره نامه باید به نام پذیرنده، مربوط به محل کسب کار بوده و از تاریخ آن نگذشته باشد. لازم نیست اجاره نامه کد پیگیری 13 رقمی یا لوگو داشته باشد. اجاره نامه های مسکونی مورد تایید نیستند.
منظور تاریخ صدور جواز است.
عدد یک را به عنوان پیشفرض وارد نمایید.
یعنی عدد تخمینی و حدودی شما از میزان تراکنش و فروش که در یک روز در دستگاه پوز شما اتفاق میافتد. مقدار واقعی را وارد کنید.( تعداد تراکنش روزانه/ماهانه و مبلغ درآمد ماهیانه اعلام شود)
لزوما نباید دقیقا صنف شما در لیست انتخاب گردد، بهتر است نزدیک ترین گزینه را انتخاب کنید.
ابتدا یکی از دستگاهها را انتخاب و عملیات ثبت نام را تکمیل نمایید، پس از اتمام فرآیند و دریافت دستگاه میتوانید برای دستگاه دوم ثبت نام کنید.
بله امکان پذیر است . متقاضی در ابتدا یک ثبت درخواست انجام می دهد بعد از تایید درخواست و نصب دستگاه توسط شرکت PSPمتقاضی میتواند برای دستگاه دوم یک درخواست جدید ثبت کند .
برگ سبز ماشین یا کارت تاکسی رانی یا برگ سبز تاکسی
بله؛ فقط در هنگام بارگذاری اطلاعات در کنار بقیه مستندات باید شناسانامه و کارت ملی صاحبان حساب بارگذاری شود .
برای مساجد و هیئات مذهبی، حتما باید از اداره اوقاف یا وزارت فرهنگ و ارشاد، مجوز صادر شود. این الزام شاپرک است که اگر مجوز نداشته باشند امکان ارائه دستگاه نیست. جواز فعالیت رسمی که قابل استعلام باشد، لازم است. اگر امنای مسجد، حساب مشترک داشته باشند مشمول دریافت دستگاه کارتخوان نمیشوند.
شاپرک اعلام کرده است که خیریهها، صندوقهای قرضالحسنه و صرافیها امکان دریافت دستگاه کارتخوان ندارند. فقط صرافی با مجوزی که از خود بانک مرکزی میگیرد به صورت محدود میتواند دستگاه کارتخوان بگیرد و دستگاه کارتخوان آن برای کسبوکارش محدودتر میشود.
طبق قانونی که نهاد ناظر دفاتر رسمی گذاشته است دستگاههای اینها باید از بانک ملی گرفته شود. لذامیتوانند در کنار دستگاه کارتخوان خود، برای یک کار دیگر، دستگاه کارتخوان بگیرند؛ اما برای کار دفتر اسناد رسمی، محدودیت دارند.
در کشور، هیچ کسبوکاری نداریم جز اینکه مجوز داشته باشد. در مورد همین کسبوکار اینترنتی هم اگر وارد سایت ام مجوز شوند، حتی برای صفحه شبکه اجتماعی هم مجوز فعالیت اینترنتی را میتوانند دریافت کنند. پس مجوز را بگیرند و اقدام به درخواست دستگاه کارتخوان کنند.
بله، چون عضو، مالک نیست بلکه کد ترمینال از طرف یکی از شرکتها به شاپرک داده شده است. مهم، کد ترمینال است.