تعریف محصولات
راهبر هسته کارآفرینی اجتماعی (عرضهکننده) برای تعریف محصول جدید در سات باید وارد سامانه ام بازار (در ام رسالت) شود و در این صفحه گزینه محصولات را انتخاب نماید.
در سامانه ام بازار، وارد ام بازارِ من میشود.
سپس ساتِ من را انتخاب میکند.
در صفحه سات من، گزینه محصولات را
انتخاب میکند.
در این صفحه، عرضهکننده میتواند محصول جدید خود را تعریف کند. به طور مثال در تصویر زیر، یک هندزفری بلوتوثی ثبت شده است.
برای دیدن راهنمای وارد کردن محصولات، به صفحه زیر مراجعه کنید. در این صفحه میتوانید محصولات مورد نظر خود را بر اساس هسته کارآفرینی اجتماعی و یا نام کالا جستجو کنید و راهنمای آن را با جزئیات بیشتر ببینید.
راهنمای محصولات در کارآفرینی اجتماعی
نام کالا متشکل از ماهیت کالا و ۱ یا حداکثر ۵ ویژگی از محصول و برند کالا میباشد. در پرکردن قسمت نام محصول، به این نکات توجه کنید: عنوان ذکر شده در قسمت برند، معرف تولیدکننده کالا میباشد و میتواند “نام، نام خانوادگی تولیدکننده”، “شهر محل تولید” و یا هر نامی که تولیدکننده به عنوان برند انتخاب کرده است باشد.
نکته:
در تکمیل قسمت “برند” نوع کالا و کلماتی مثل “فروشگاه “، “شرکت”، “تولیدکننده”، “تولیدی” و … به کار نمیرود. نام سات برای هستههای “کاروکسب” مثل سوپر مارکتها معرف فروشنده کالا میباشد. بنابراین این هستهها در هنگام عرضه کالا در “تکمیل قسمت برند”، برند کالا را ذکر میکنند و از نوشتن نام خود و یا نام فروشگاه اجتناب مینمایند. نام سات معرف “هستههای کاروزندگی ارائهدهنده خدمات” مثل آموزشگاهها، آرایشگاهها، تعمیرگاهها و … میباشد. بنابراین این هستهها در هنگام عرضه کالا در تکمیل قسمت برند، برند کالا را ذکر میکنند. از نوشتن نام فروشگاه یا نام خود در این قسمت، خودداری شود. زمانی که روی کالا، برندی خاص وجود دارد، اما محصول، توسط آن برند تولید نشده است باید از کلمه ”مشابه” قبل از برند استفاده شود. (مثلا برند: مشابه بوش) در صورتی که کالا برند خاصی ندارد، در عنوان کالا هم نباید نام برند خاصی ذکر شود.
نکته: در قسمت گارانتی، حتما باید شرکت گارانتیکننده و مدت زمان گارانتی، ذکر شود؛ به خصوص برای کالاهای برقی و الکتریکی و هر کالای دیگری که عموما گارانتی و خدمات دارد. بهعنوان مثال برای محصول موبایل (داریا همراه مدت ۱۲ ماه)
در صفحه بعد، قیمت کالا، تعداد کالای موجود موجود، تصویر کالا و همچنین توضیحات مربوط به آن کامل میشود.
نکته: برای گرفتن و انتخاب تصویر به نکتههای گفته شده، به ویدیوی انتهای صفحه توجه کنید.
در قدم بعد، عرضهکننده، شیوه ارسال کالا را بین دو گزینه موجود پسکرایه یا رایگان انتخاب میکند و شهرها و روستاهایی که در آن امکان ارسال کالا وجود دارد را از لیستی که باز میشود، برمیگزیند.
در قدم بعد، عرضهکننده، نام شهر مقصد را انتخاب میکند.
با انتخاب گزینه تایید در این مرحله، فرآیند ثبت محصول کامل میشود و عرضهکننده می تواند محصول را داخل سات خود ببیند.
اگر محصولی که شما تعریف کردهاید تایید شود، گزینه فعال یا غیرفعال بودن محصول کنار آن نمایان میشود. اگر بعد از گذشت حدود یک ساعت، هنوز محصول، تکمیل نشده بود، به این معنی است که در وارد کردن اطلاعات، اشتباهی رخ داده و محصول، تایید نشده است. بهتر است اطلاعات وارد شده را مرور نموده و محصول، یک بار دیگر بارگذاری گردد. کادر قرمز با عنوان «تکمیل نشده» در گوشه سمت راست محصول، به این معناست که محصول، هنوز در دستهبندیهای موجود در ام بازار، تعریف نشده است؛ این کادر، ارتباطی با ارائه محصول در ام بازار ندارد و بعد از مدتی با تکمیل دستهبندی توسط کارشناسان بازار اعضا حذف خواهد شد.
در ادامه فیلم آموزشی درباره شیوه عکاسی از محصولات را مشاهده میکنید.
اگر محصولی به هر دلیلی رد شود، شما میتوانید دلیل تایید نشدن آن را در گروه پایش محصول در پیام رسان «رسان» مشاهده کنید؛ معمولا بعد از حدود 10 الی 15 دقیقه، تصویر محصول و دلیل تایید نشدن آن در گروه به اشتراک گذاشته میشود.
لیست سوالات پر تکرار
بعد از تعریف محصول نهایتا یک ساعت برای بررسی و تایید زمان خواهد برد.
در سامانه امکان ویرایش حجم کالا-وزن کالا-روشهای ارسال و شهرهای ارسال کالا وجود داشته ومابقی موارد غیرقابل ویرایش است.
بله امکان تنوع رنگ وجود دارد.
بله - امکان فعال کردن یک شهر هم در سامانه ام بازار وجود دارد.
بله - این امکان وجود دارد.
به دو صورت رایگان و پس کرایه است.
اندازه در تعریف محصول دام باید به کیلوگرم نوشته شود
در تعریف محصول وارد کردن صحیح نام کالا و برند کالاوهمچنین اندازه ورنگ واقعی مطابق با تصویر بارگذاری شده و سایز و تصویر واقعی و صحیح کالا و درج توضیحات تکمیلی و موارد دیگر الزامی است.
خیر فعلا تعریف محصول به صورت تکی امکان پذیر است.
خیر - عنوان تکمیل نشده به معنی قرار نگرفتن محصول در دسته بندی خود می باشد و دلیل بر رد محصول نیست.
انتخاب رنگ در محصولاتی که در قیمت و انتخاب مشتری تاثیرگذار است اهمیت دارد
شرکت گارانتی کننده و مدت زمان گارانتی به عنوان مثال برای محصول موبایل (داریا همراه مدت ۱۲ ماه)
عکس حتما باید با کیفیت بالا و پس زمینه سفید و بدون نوشته در عکس و مناسب با سایت باشد.
در مواردی که محصول ویژگی خاصی برای فروش داشته باشد که در فیلدهای تعریف محصول گنجانده نشده باشد
عنوان سات در عرضه کنندگان حقیقی اسم فروشگاه و در عرضه کنندگان حقوقی اسم شرکت باید ذکر شود
این امکان در حال حاضر وجود ندارد و در آینده این امکان احتمالا برای نمایندگان دبیر فراهم خواهد شد
خیر - زیرا موجوات زنده برای بررسی و خرید توسط خریدار به صورت حضوری بوده لذا امکان عودت محصول وجود ندارد