عضویت ام رسالت
سلام؛ خیلی خوشحالیم که در خانواده بزرگ رسالت، همراه با شما میتوانیم کار و زندگی بهتری را برای خود و اطرافیانمان رقم بزنیم.
اولین قدم این همراهی، عضویت در سوپر اپلیکیشن ام رسالت است که در اینجا با هم این مسیر را یک بار مرور میکنیم.
اما ام رسالت چیست؟
ام رسالت، سوپراپلیکیشنی است که از طریق آن میتوان به تمام سامانههای مرتبط با نهاد مردمی رسالت دسترسی داشت. به عنوان مثال، پس از تأیید عضویت شما، بهطور خودکار، افتتاح حساب شما در بانک قرضالحسنه رسالت، عضویت شما در سامانههایی نظیر بازار اعضا، اعتبار سنجی مرآت، سامانههای بانک قرضالحسنه رسالت، شبکه اجتماعی رسان و … فراهم میشود. بنابراین عضو نهاد مردمی رسالت میتواند از طریق لینک (www.mresalat.ir) وارد سایت شده و با واردکردن نام کاربری و رمز عبور، از همه سامانههای موجود به فراخور نیازش استفاده کند.
برای شروع درخواست عضویت باید وارد ام رسالت شوید؛ اما پیش از آن، به چند نکته در خصوص ملزومات درخواست عضویت توجه کنید:
افتتاح حساب بانک رسالت
ملزومات درخواست عضویت:
- اول، کارت ملی هوشمند و یا رسید درخواست کارت ملی که شماره رهگیری دارد.
- دوم، یک سیمکارت که حتماً به نام خودتان باشد.
- سوم، یک برگه سفید بدون خط، همراه با خودکار آبی یا مشکی
- چهارم، کارت بانکی با رمز دوم فعال، بهمنظور پرداخت مبلغ 622/150 ریال بابت هزینههای مربوط به درخواست عضویت.
- پنجم، حتما باید از گوشی موبایل و مرورگر کروم یا سافاری بهروز استفاده کنید. (راهنمای بهروزرسانی مرورگر)
- ششم، بهتر است که کَش (حافظه پنهان) مرورگر را هم پاک کنید. (آموزش پاک کردن کَش مرورگر کروم)
- هفتم، توجه داشته باشید که داشتن بدهی بانکی و یا چک برگشی، باعث رد درخواست عضویت میشود.
- هشتم، برای احراز هویت باید از خودتان فیلم سلفی بگیرید. هر اختلاف ظاهری با تصویر ثبت شده در سامانه ثبت احوال که روی کارت ملی شما درج شده است، ممکن است باعث بروز خطا شود؛ مثلا تفاوت داشتن ظاهر محاسن برای آقایان، آرایش غلیظ برای بانوان و یا داشتن عینک.
ورود به ام رسالت
1- ابتدا، وارد سایت ام رسالت شده و گزینه ورود به ام رسالت را انتخاب کنید.
2- سپس گزینه اشخاص حقیقی را انتخاب کنید .
3- بعد از آن شماره تلفن همراه خود را وارد کرد .
4- سپس کدملی خود را وارد کرده .
5- در این مرحله کد امنیتی نمایش داده شده را تکمیل کرده و گزینه ادامه را انتخاب نمایید .
6. سپس کد شش رقمی که برایتان پیامک شده است را وارد نمایید
7. در این مرحله گزینه ثبت را انتخاب نمایید
دقت کنید درخواست عضویت، تنها با گوشی تلفن همراه امکانپذیر است.
احراز هویت و ثبت اطلاعات کارت ملی
نکته یک: در صورتی که کارت ملی هوشمند ندارید، از طریق «رسید چاپی درخواست کارت ملی هوشمند» (که روی آن، کد رهگیری ثبت شده است) میتوانید درخواست عضویت را تکمیل کنید. در صفحههای بعد، تصویر این رسید از شما خواسته میشود.
نکته دو: با کارت ملی قدیمی، امکان ثبت درخواست عضویت ندارید. پس باید اقدام به درخواست کارت ملی جدید کرده و با پرینت رسید درخواست کارت ملی، اقدام به ثبت نام نمایید.
نکته سه: اگر کارت ملی خود را گم کرده باشید، ثبت احوال به شما برگه اعلام مفقودی کارت ملی را میدهد. با این برگه، امکان ثبت درخواست عضویت ندارید؛ پس باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و رسید تعویض کارت ملی را دریافت کنید.
8– در این مرحله، تاریخ تولد خود را وارد نمایید.
9– بعد از آن، شناسه پشت کارت ملی خود را وارد نمایید.
10– در آخر گزینه ادامه را انتخاب نمایید.
اگر با خطای «این کاربر قبلا عضو سامانه است» مواجه شدید:
۱. ممکن است قبلا عضو شده باشید؛ به صفحه اصلی ام رسالت بروید و با انتخاب گزینه فراموشی رمز، مجددا وارد صفحه ام رسالت خود شوید.
۲. ممکن است قبلا با این شماره برای کسی درخواست عضویت داده باشید؛ برای حل این مساله باید ایشان وارد ام رسالت خود شوند و در قسمت پروفایل، گزینه سه خط بالای صفحه را انتخاب کنند و با تغییر نام کاربری، شماره تماس را ویرایش نمایند. بعد از این، شما میتوایند با سیمکارت خود، عضویت را انجام دهید.
۳. اگر نتوانستید کسی که به نام او عضویت انجام شده است را پیدا کنید، باید با مرکز ارتباط با اعضا ۴۷۴۷-۰۲۱ تماس بگیرید.
خطای «کد ملی وارد شده در سامانه ثبت شده است» :
- ممکن است در گذشته عضو سامانه شده باشید . در این حالت، وارد ام رسالت شده و ضمن ثبت شماره تلفن همراه مورد نظر بهعنوان نام کاربری فراموشی رمز را بزنید، با این اقدام وارد ام رسالت خود میشوید. در این صورت اگر در بانک قرض الحسنه رسالت حساب ندارید، برای افتتاح حساب با شماره تلفن ۴۷۴۷-۰۲۱ (مرکز ارتباط با اعضا و اطلاع رسانی) تماس بگیرید.
اگر با خطای «شماره تلفن همراه شما با کد ملی شما مطابقت ندارد» مواجه شدید برای استعلام مالکیت شماره تلفن همراه از این راهنما استفاده کنید و یا از شماره دیگری برای ثبت درخواست عضویت استفاده کنید.
اپراتور ایرانسل: استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من و یا کد دستوری #80*
اپراتور همراه اول: استفاده از اپلیکیشن همراه من (کد دستوری برای این اپراتور تعریف نشده است).
اپراتور رایتل: استفاده از کد دستوری #211* (برای این اپراتور اپلیکیشنی تعریف نشده است).
اطلاعات فردی
در این گام تصویر شما در استعلام ثبت احوال، نام و نام خانوادگی و شماره تماس شما نمایش داده میشود، اگر این اطلاعات درست است اطلاعات درخواست شده ذیل را تکمیل نمایید:
11– وضعیت تاهل
12– تحصیلات،
13– دین
14– مذهب
15– تلفن ثابت (بدون کد شهر)
16– تلفن اضطراری
17– شغل
18– شرح شغل
19– در نهایت گزینه ادامه را انتخاب نمایید
آدرس
20. در این گام کدپستی محل سکونت را در کادر مشخص شده وارد نمایید و سپس گزینه بررسی را انتخاب نمایید
21. در مرحله بعدی محل سکونت خود را به طور دقیق روی نقشه مشخص کنید
22. در نهایت گزینه ثبت را انتخاب نمایید
23. در این قسمت آدرس و کدپستی محل سکونت نمایش داده شده و امکان ویرایش کدپستی وجود دارد
24. در مرحله بعد آدرس محل کار و آدرس محل مراجعه را مشخص نمایید
25. در انتها گزینه ادامه را انتخاب نمایید
نکته بسیار مهم
در ادامه صفحه، آدرس تکمیلی محل کار و محل مراجعه از شما پرسیده میشود. وارد کردن این آدرسها اختیاری است. اما توجه کنید اگر اطلاعات این فیلدها به درستی وارد نشوند، درخواست عضویت شما رد خواهد شد. پس اگر قصد پرکردن اطلاعات را دارید حتما با دقت، اقدام به پرکردن اطلاعات کنید. منظور از محل مراجعه، آدرسی است که شما بهصورت تکمیلی وارد میکنید و به معنای آدرس تحویل کارت نیست.
اگر با خطای «کد پستی نادرست است» مواجه شدید، به معنی آن است که طبق استعلام پست، آدرس و کد پستی با هم تطابق ندارد. برای رفع این مشکل میتوانید از طریق لینک زیر، کد پستی دقیق خود را بیابید .
اگر کد پستی شما صحیح بود اما سامانه، آن را نپذیرفت، بهتر است با کد پستی و آدرس محل دیگری، مجدداً تلاش کنید.
آدرسی که در جزئیات آدرس از طریق کد پستی استعلام میشود، دقیق نیست؛ لذا برای اینکه کارت بانکی در محل مورد نظر شما تحویل داده شود، آدرس دقیق خود را در آدرس تکمیلی وارد کنید.
نمونه امضا
26- در این مرحله بر روی یک صفحه کاغذ امضا کنید و از آن عکس بگیرید و گزینه ادامه را انتخاب نمایید
27- در این قسمت تصویر امضا خود را داخل کادر قرار دهید
28- در این قسمت فایل انتخاب شده را بارگذاری کنید
29- در این قسمت اگر تمامی مراحل را درست طی کرده باشید اطلاعات تان ثبت می شود. در این قسمت بر روی گزینه متوجه شدم کلیک کنید.
ویدیو سلفی
30- در این بخش، صفحهای برای گرفتن فیلم سلفی باز میشود که در بالای کادر دوربین، چهار کلمه به شما نمایش داده میشود. با توجه به نکاتی که در صفحه ذکر شده است، با زدن گزینه شروع ضبط (آیکن قرمز پایین صفحه) فیلم شما ضبط میشود.
پیش از ضبط، ممکن است مرورگر از شما دسترسی باز کردن میکروفون و دوربین را بخواهد که با انتخاب گزینه اجازه دادن (Allow) این دسترسی، داده خواهد شد.
31- در این وضعیت، کلمات را به ترتیب از راست به چپ گفته و در نهایت، ضبط را متوقف کنید
32- در این قسمت گزینه بارگذاری فایل را انتخاب نمایید
- زاویه دوربین در هنگام گرفتن فیلم سلفی باید کاملا روبروی صورت باشد.
- در محیطی آرام و بدون سر و صدا ویدئوی سلفی خود را بگیرید.
- پشت سر شما منبع نورانی (لامپ، نور خورشید و …) نباشد.
- زاویه دوربین را تا پایان ضبط فیلم سلفی، تغییر ندهید.
- بدون عینک، از خود ویدئوی سلفی بگیرید.
- کلمات نمایش داده شده را بهصورت شمرده و با گویش کتابی (در حالی که به دوربین سلفی نگاه میکنید) بخوانید.
- اگر درهنگام باز شدن صفحه مرورگر از شما دسترسی خواست گزینه اجازه میدهم را انتخاب کنید (راهنمای اجازه دادن به میکروفون و دوربین برای ضبط صدا و تصویر
اگر با این خطا روبرو شدید، بعد از برطرف کردن اشکال، دوباره تلاش کنید.
پرداخت
33- در این قسمت هزینه های خدمات عضویت، صدور کارت، ارسال کارت و مدارک و هزینه استعلامات را به وسیله یک کارت بانکی که رمز دوم داشته باشد (فرقی ندارد به نام خود شما باشد و یا نه) پرداخت کنید.
34- با پرداخت هزینه ها در خواست شما با موفقیت ثبت می شود و می توانید با انتخاب گزینه مشاهده ی درخواست از نتیجه وضعیت درخواست خود مطلع شوید.
اگر شما بدهی بانکی و یا چک برگشتی داشته باشید، در این صفحه با این خطا مواجه میشوید. باید اقدام به رفع بدهی و یا پاس کردن چک برگشتی کنید و بعد از ۷۲ ساعت، مجددا وارد فرآیند عضویت شوید.
با پرداخت این صفحه، درخواست عضویت شما تکمیل شده است و میتوانید برای پیگیری، به ام رسالت خود مراجعه کنید و در قسمت درخواستها و زبانه درخواست همیاری اجتماعی، درخواست عضویت خود را مشاهده کنید.
بعد از اتمام مراحل درخواست عضویت، پیامکی از سرشماره ۵۰۰۰۴۸۴۸ به منزله تأیید اتمام فرایند عضویت به شما ارسال میشود و در آن کلمه کاربری جهت ورود به ام رسالت به شما اعلام میگردد.
در پایان
همانطور که در ابتدا ذکر شد، پس از اینکه فرایند عضویت را به طور کامل به پایان رساندید، این امکان برای شما فراهم میشود که به همه سامانههای موجود در ام رسالت، همچون بازار اعضا، اعتبار سنجی مرآت، بانک قرضالحسنه رسالت، شبکه اجتماعی رسان و … دسترسی داشته باشید.
از جمله امکاناتی که پس از عضویت در ام رسالت، برای شما مهیا میگردد، افتتاح حساب در بانک قرضالحسنه رسالت و امکان استفاده از سامانههای بانک، نظیر همراهبانک، اینترنتبانک و پیشخوان مجازی رسالت است. پس از اینکه کارت بانکی شما چاپ و ارسال شد، پیامکی از سرشماره ResalatBank از بانک قرضالحسنه رسالت برای شما ارسال میگردد که در آن آمده است که کارت بانکی شما ارسال شده و کد رهگیری نیز جهت پیگیر دریافت کارت، درج گردیده است.
در ادامه برای تحویل کارت بانکی، از طرف بانک با شما تماس گرفته میشود و کارت بانک از طریق متصدی احراز و تحویل کارت، به دست شما میرسد (توجه داشته باشید هنگام مراجعه متصدی احراز و تحویل، حتما باید خود شما حضور داشته باشید و کارت ملی، همراه شما باشد). پس از دریافت کارت و امضای فرم احراز هویت، حساب شما فعال خواهد شد. در ضمن میتوانید با مراجعه به پیشخوان مجازی رسالت، نسبت به دریافت یا تغییر رمز کارت و رمز اینترنتبانک و همراهبانک، اقدام نمایید. در ادامه مسیر میتوانید برای دریافت رمز کارت خود و همچنین فعالسازی و دریافت رمز همراهبانک و اینترنتبانک روی لینک های آموزش، کلیک کنید.