جهت مشاوره آنلاین پس از ورود به ام رسالت گزینه مشاوره آنلاین را انتخاب کنید.
ماهر
ماهر
  • راهنمای سامانه‌های سرزمین ام رسالت –>
  • عضویت
  • وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد
  • ام بازار
  • خدمات بانکی
  • اعتبار سنجی
  • ام بیمه
  • فهرست مطالب
ماهر
image
  • راهنمای سامانه‌های سرزمین ام رسالت –>
  • عضویت
  • وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد
  • ام بازار
  • خدمات بانکی
  • اعتبار سنجی
  • ام بیمه
  • فهرست مطالب
برای مشاوره آنلاین

تعریف محصولات

راهبر هسته کارآفرینی اجتماعی (عرضه‌کننده) برای تعریف محصول جدید در سات، باید وارد سامانه ام بازار (در ام رسالت) شود و در این صفحه، گزینه محصولات را انتخاب نماید.

در سامانه ام بازار، وارد ام بازارِ من شوید.

سپس ساتِ من را انتخاب کنید.

در صفحه سات من، گزینه محصولات را انتخاب کنید.

در این صفحه، عرضه‌کننده می‌تواند محصول جدید خود را تعریف کند. به طور مثال در تصویر زیر، یک هندزفری بلوتوثی ثبت شده است.

برای دیدن راهنمای وارد کردن محصولات، به صفحه زیر مراجعه کنید. در این صفحه می‌توانید محصولات مورد نظر خود را براساس هسته کارآفرینی اجتماعی و یا نام کالا جستجو کنید و راهنمای آن را با جزییات بیشتر ببینید.

راهنمای محصولات در کارآفرینی اجتماعی

نام کالا متشکل از ماهیت کالا و ۱ یا حداکثر ۵ ویژگی از محصول و برند کالا می‌باشد. در پرکردن قسمت نام محصول، به این نکات توجه کنید: عنوان ذکر شده در قسمت برند، معرف تولید‌کننده کالا می‌باشد و می‌تواند نام، نام خانوادگی تولید‌کننده، شهر محل تولید و یا هر نامی که تولید‌کننده به عنوان برند انتخاب کرده است، باشد.

نکته:

در تکمیل قسمت “برند” نوع کالا و کلماتی مثل “فروشگاه “، “شرکت”، “تولیدکننده”، “تولیدی” و … به کار نمی‌رود. نام سات برای هسته‌های “کاروکسب” مثل سوپر مارکت‌ها معرف فروشنده کالا می‌باشد. بنابراین این هسته‌ها در هنگام عرضه کالا در “تکمیل قسمت برند”، برند کالا را ذکر می‌کنند و از نوشتن نام خود و یا نام فروشگاه اجتناب می‌نمایند. نام سات معرف “هسته‌های کاروزندگی ارائه‌دهنده خدمات” مثل آموزشگاه‌ها، آرایشگاه‌ها، تعمیرگاه‌ها و … می‌باشد. بنابراین این هسته‌ها در هنگام عرضه کالا در تکمیل قسمت برند، برند کالا را ذکر می‌کنند. از نوشتن نام فروشگاه یا نام خود در این قسمت، خودداری شود. زمانی که روی کالا، برندی خاص وجود دارد، اما محصول، توسط آن برند تولید نشده است، باید از کلمه ”مشابه” قبل از برند استفاده شود (مثلا برند: مشابه بوش) در صورتی که کالا برند خاصی ندارد، در عنوان کالا هم نباید نام برند خاصی ذکر شود.

نکته: در قسمت گارانتی، حتما باید شرکت گارانتی‌کننده و مدت زمان گارانتی، ذکر شود؛ به خصوص برای کالاهای برقی و الکتریکی و هر کالای دیگری که عموما گارانتی و خدمات دارد. به‌عنوان مثال برای محصول موبایل (داریا همراه مدت ۱۲ ماه)

در صفحه بعد، قیمت کالا، تعداد کالای موجود موجود، تصویر کالا و همچنین توضیحات مربوط به آن، تکمیل می‌شود.

نکته: برای گرفتن و انتخاب تصویر، به نکته‌های گفته شده در ویدیوی انتهای صفحه توجه کنید.

در قدم بعد، عرضه‌کننده، شیوه ارسال کالا را بین دو گزینه موجود «پس‌کرایه» یا «رایگان» انتخاب می‌کند و شهرها و روستاهایی که در آن امکان ارسال کالا وجود دارد را از لیستی که باز می‌شود، برمی‌گزیند.

در قدم بعد، عرضه‌کننده، نام شهر مقصد را انتخاب می‌کند.

با انتخاب گزینه تایید در این مرحله، فرآیند ثبت محصول، کامل می‌گردد و عرضه‌کننده می‌تواند محصول را داخل سات خود ببیند.

اگر محصولی که تعریف کرده‌اید تایید شود، گزینه فعال یا غیرفعال بودن محصول، کنار آن نمایان می‌شود. اگر بعد از گذشت حدود یک ساعت، هنوز محصول، تکمیل نشده بود، به این معنی است که در وارد کردن اطلاعات، اشتباهی رخ داده و محصول، تایید نشده است. بهتر است اطلاعات وارد شده را مرور نموده و محصول، یک بار دیگر بارگذاری گردد. کادر قرمز با عنوان «تکمیل نشده» در گوشه سمت راست محصول، به این معناست که محصول، هنوز در دسته‌بندی‌های موجود در ام بازار، تعریف نشده است؛ این کادر، ارتباطی با ارائه محصول در ام بازار ندارد و بعد از مدتی با تکمیل دسته‌بندی توسط کارشناسان بازار اعضا حذف خواهد شد.

در ادامه؛ فیلم آموزشی درباره شیوه عکاسی از محصولات را مشاهده می‌کنید.

اگر محصولی به هر دلیلی رد شود، شما می‌توانید دلیل تایید نشدن آن را در گروه پایش محصول در پیام‌رسان «رسان» مشاهده کنید؛ معمولا بعد از حدود 10 الی 15 دقیقه، تصویر محصول و دلیل تایید نشدن آن، در گروه به اشتراک گذاشته می‌شود.

آدرس گروه پایش محصول در پیام رسان «رسان»:
گام بعدی

لیست سوالات پر تکرار

چه مدت زمان طول می کشد که محصول از طرف تیم پایش محصولات در دبیرخانه مرکزی تایید شود؟

بعد از تعریف محصول نهایتا یک ساعت برای بررسی و تایید زمان خواهد برد.

آیا محصولات تعریف شده قابل ویرایش هستند؟

در سامانه امکان ویرایش حجم کالا-وزن کالا-روش‌های ارسال و شهرهای ارسال کالا وجود داشته ومابقی موارد غیرقابل ویرایش است.

آیا امکان تعریف محصول با تنوع رنگی وجود دارد؟

بله امکان تنوع رنگ وجود دارد.

آیا امکان فعال کردن یک شهر برای فعالیت هسته کارآفرینی اجتماعی وجود دارد؟

بله - امکان فعال کردن یک شهر هم در سامانه ام بازار وجود دارد.

آیا امکان ویرایش لحظه ای قیمت ها و موجودی کالاها در سامانه ام بازار وجود دارد ؟

بله - این امکان وجود دارد.

شرایط هزینه حمل ونقل در سامانه ام بازار چگونه است؟

به دو صورت رایگان و پس کرایه است.

اندازه و سایز تعریف محصول دام زنده چگونه باید نوشته شود؟

اندازه در تعریف محصول دام باید به کیلوگرم نوشته شود

تعریف محصول چگونه باید انجام شود؟

در تعریف محصول وارد کردن صحیح نام کالا و برند کالاوهمچنین اندازه ورنگ واقعی مطابق با تصویر بارگذاری شده و سایز و تصویر واقعی و صحیح کالا و درج توضیحات تکمیلی و موارد دیگر الزامی است.

آیا تعریف پکیج محصولات برای عرضه کنندگان در سامانه ام بازار وجود دارد؟

خیر فعلا تعریف محصول به صورت تکی امکان پذیر است.

آیا گزینه تکمیل نشده در زیر عکس محصولات تعریف شده نشانه رد محصول است؟

خیر - عنوان تکمیل نشده به معنی قرار نگرفتن محصول در دسته بندی خود می باشد و دلیل بر رد محصول نیست.

آیا انتخاب رنگ در تعریف محصول اهمیت دارد؟

انتخاب رنگ در محصولاتی که در قیمت و انتخاب مشتری تاثیرگذار است اهمیت دارد

زمان انتخاب گارانتی محصول چه مواردی باید ذکر شود؟

شرکت گارانتی کننده و مدت زمان گارانتی به عنوان مثال برای محصول موبایل (داریا همراه مدت ۱۲ ماه)

انتخاب عکس برای تعریف محصول چگونه است؟

عکس حتما باید با کیفیت بالا و پس زمینه سفید و بدون نوشته در عکس و مناسب با سایت باشد.

در چه مواردی فیلد توضیحات در تعریف محصول باید تکمیل شود؟

در مواردی که محصول ویژگی خاصی برای فروش داشته باشد که در فیلدهای تعریف محصول گنجانده نشده باشد

عنوان سات در زمان تعریف محصول چگونه باید تکمیل شود؟

عنوان سات در عرضه کنندگان حقیقی اسم فروشگاه و در عرضه کنندگان حقوقی اسم شرکت باید ذکر شود

درخواست ایجاد محصولاتی که بعد از ثبت درخواست توسط گروه پایش غیر فعال می گردد برای رفع مشکل چگونه قابل رهگیری است؟

این امکان در حال حاضر وجود ندارد و در آینده این امکان احتمالا برای نمایندگان دبیر فراهم خواهد شد

آیا عودت محصولات برای موجودات زنده هم صدق می کند؟

خیر - زیرا موجوات زنده برای بررسی و خرید توسط خریدار به صورت حضوری بوده لذا امکان عودت محصول وجود ندارد

ام بازار

ماهر توسط دانشگاه توسعه اجتماعی رسالت توسعه داده شده است.